Gå til innhold

Slutt å slanke deg! Gå heller ned i vekt! :-)

BettyBlue

Anbefalte innlegg

Jeg ser at mange er piner seg selv med slankekurer. Fint ord? Slankekur?

Jeg elsker mat, og har alltid vært ca 5 kilo for mye, altså aldri *helt* slank.

I høst har jeg gått ned to-tre kilo. Uten å stresse. Jeg har ikke orket å bruke negativ energi på å tenke at jeg *slanker* meg, ikke telt kalorier, ikke sjekka fettprosent, ikke takket konsekvent nei til kaker og deilige desserter i selskaper/på jobb.... I så fall ville jeg mistrives! :-)

Jeg har bare vært *mer bevisst* og tenkt *sunnere*. Fått en bedre livsstil. Vært mer obs på bedre sammensatt kost, spise sunnere & grønnere og følt meg så mye bedre når jeg spiser. Man er hva man spiser. Nyt sunn mat!

I tillegg har jeg anskaffet meg følgende fornuftige bok - den anbefales til de som vil gå ned i vekt på en sunn og "trivelig" måte (hihi):

"Naturlig slank" (Dr. Lindberg)

Bokens filosofi er å unngå "raske karbohydrater" som hurtig dannes til fett, og gjør blodsukkeret ustabilt, altså unngå mat med høy Glykemisk Indeks (G.I.) Heller spise mer proteinrik mat.

Sjekk hjemmesiden: http://www.vektibalanse.com

Slutt å plag deg selv med den ene kjipe slankekuren etter den andre. Du blir bare ulykkelig, tykkere og desillusjonert.

Lykke til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrealis

Normal og god mat, og litt fysisk fostring, er kluet. Gidder man ikke røre på rævva, så er det meningsløst med pulverkostene år ut og år inn... Svinger man litt på ræva innimellom, tre ganger i uka minst, så kan en faktisk utnytte den store glede og spise veeeldig god mat titt og ofte.

Leve et liv uten god mat? Neitakk... "Tren deg i form, aldri slutt og spis"...:-))

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Gratulerer med et vellykket kosthold !

Du har rett i at et sunt kosthold med lite fett og sukker er veien å gå hvis man vil ned i vekt. I tillegg er jevnlig mosjon viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...