Gå til innhold

nhd - remeron

Gjest Vurderer remeron....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har remeron umiddelbar effekt brukt som sovemedisin? Det vil si man sover fra første natt?

Hvor effektiv er remeron? Når man ligger våken pga. sterk uro/angst...har preparatet den nødvendige effekten da? (Dette er grunnet en langvarig stressituasjon, som har toppet seg akkurat nå.)

Gir preparatet personlighetsforandringer? (Man blir flat og mister gnisten.)

Håper på svar, da dette er svært viktig for meg.

Det er ikke meningen å gå på dette særlig lenge.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det virker allerede fra første natt. Bør tas 1-2 timer før en ønsker å sove.

Ingen personlighetsforandring, ikke flat, ingen tilvenningsfare.

Skrevet

Det virker allerede fra første natt. Bør tas 1-2 timer før en ønsker å sove.

Ingen personlighetsforandring, ikke flat, ingen tilvenningsfare.

Men hvor effektiv er den? Vil man sove på den hvis man er veldig urolig? Jeg ønsket meg egentlig rohypnol eller vival, også foreslår legen remeron.

Også et spørsmål til... Dersom man får leie bivirkninger av sobril, som angst og hallusinasjoner... når kommer disse(?).... mens man er under påvirkning av pillen...eller dagen derpå(?)...som et hangover-problem..?

Skrevet

Men hvor effektiv er den? Vil man sove på den hvis man er veldig urolig? Jeg ønsket meg egentlig rohypnol eller vival, også foreslår legen remeron.

Også et spørsmål til... Dersom man får leie bivirkninger av sobril, som angst og hallusinasjoner... når kommer disse(?).... mens man er under påvirkning av pillen...eller dagen derpå(?)...som et hangover-problem..?

Remeron er faktisk veldig effektiv til det formålet. Jeg sliter både med depresjon og masse angst og grubling, men med remeron sover jeg om natten. Bedre enn vival for min del. Og den fungerer godt fra første natt, ja. Jeg begynte da jeg var innlagt og full av grublende tanker og ikke hadde sovet på lenge.

Skrevet

Remeron er faktisk veldig effektiv til det formålet. Jeg sliter både med depresjon og masse angst og grubling, men med remeron sover jeg om natten. Bedre enn vival for min del. Og den fungerer godt fra første natt, ja. Jeg begynte da jeg var innlagt og full av grublende tanker og ikke hadde sovet på lenge.

Takk!!! :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men hvor effektiv er den? Vil man sove på den hvis man er veldig urolig?

S: Slike spørsmål om virkningen på et bestemt individ (i dette tilfellet deg), kan ingen svare sikkert på. Den eneste sikre måten å finne det ut på er å prøve.

Gjest Pillespiser
Skrevet

Det er jo individuelt, men for meg virker den vel så godt som Imovane i alle fall, så lenge jeg får tatt den i god tid (som for meg er 1 time) før jeg legger meg. Og det mest fantastiske, den virker natt etter natt. Trodde kanskje effekten hadde avtatt noe etter måneders bruk, men det har ikke skjedd for meg. Det eneste negative for min del, er at den gir noe økt apetitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...