Gå til innhold

For psyk til å møte på time?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man hvis man er så deprimert at man ikke kan kjøre bil og egentlig skal møte på behandlingstime? Jeg er så pling nå og jeg har ganske langt å kjøre også, så det kan jeg bare ikke gjøre. Hodet og konsentrasjonen er helt i ulage, men jeg trenger også timen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drosje.

Det er jo fryktelig dyrt da, synes ikke at jeg fortjener det.

Skrevet

Det er jo fryktelig dyrt da, synes ikke at jeg fortjener det.

Kan du ikke reise med buss eller tog? Få noen til å kjøre deg?

Skrevet

Kan du ikke reise med buss eller tog? Få noen til å kjøre deg?

Jeg orker ikke å reise med buss akkurat nå, det tar flere timer en vei med mange stopp og skifting av buss. Orker egentlig ikke tanken på den timen nå, mulig jeg avbestiller den.

Skrevet

Jeg orker ikke å reise med buss akkurat nå, det tar flere timer en vei med mange stopp og skifting av buss. Orker egentlig ikke tanken på den timen nå, mulig jeg avbestiller den.

ah, trodde det var rett borti gata jeg.

Kan ikke få noen til å kjøre deg da?

Skrevet

Hvorfor tilbyr ikke psykiatrien videokonsultasjoner? Eller gjør de det? Det kunne sikkert vært til god hjelp når folk har det sånn som du har det nå. Håper det snur så du føler deg bedre snart!

Skrevet

ah, trodde det var rett borti gata jeg.

Kan ikke få noen til å kjøre deg da?

Ja, kanskje det. Det er slitsomt bare å tenke på den turen akkurat nå. Ligger stort sett i senga og har ikke spist på snart et døgn. Alt kommer opp, eller rett ut. Er kvalm og ikke helt i vater kan du si. Turen tar minst 5 timer tur-retur.

Skrevet

Hvorfor tilbyr ikke psykiatrien videokonsultasjoner? Eller gjør de det? Det kunne sikkert vært til god hjelp når folk har det sånn som du har det nå. Håper det snur så du føler deg bedre snart!

Takk for det. Kanskje en ide å bare snakke på telefonen. Jeg er så rar i hodet at jeg vet ikke om jeg greier å forklare meg engang. Vet ikke hvorfor de ikke tilbyr slike ting, har vel sin grunn.

Skrevet

Hei!

Jeg tror jeg ville ringt og sagt hvor dårlig jeg var til sykehuset i morgen tidlig, sagt at du må og trenger den timen, da du er svært syk.

Si det ville være fint om du kunne få taxi refundert, tur retur, jeg tror de muligheten fins, men jeg tror du må få frem at du virkelig er syk men trenger den timen.

Jeg tror du trenger det og jeg syns du trenger få den taxi, det er vanskelig nok å møte til time når man har det sånn dårlig, da har man mer enn nok med å komme seg avgårde. Jeg håper du får dette til, jeg tror du trenger det, det er mest fornuftig å være tydelig på at dette trenger du.

Gjest Vissergug
Skrevet

drosje.

Går man på trygd, er det få som har råd til drosje, i tillegg til over 300 kroner for timen hos psykolog.

Skrevet

Hei!

http://www.pasientreiser.no/reise-med-rekvisisjon/rekvisisjon-til-pasientreise/

http://www.pasientreiser.no/reise-med-rekvisisjon/transportmidler/drosjeturvogn/

http://www.pasientreiser.no/reise-uten-rekvisisjon/

Saken er at når man er svært syk har du rett til å få dette dekket, akkurat som mennesker med annen sykdom, jeg er sikker på du kan få refundert dette hvis du må legge ut, men jeg ville ringt og sagt hvor dårlig jeg var og at det er uforsvarlig å kjøre bil selv.

Skrevet

Be om rekvisisjon med drosje.

Be om å få utsatt timen.

Be om at den gjøres om til telefonkonsultasjon.

Hvis du ikke møter uten å avbestille innen fristen, kan du bli avkrevd et gebyr og behandleren står fritt til å bestemme beløpet. Jeg klarte ikke å møte på en time en gang fordi psykologen var så elendig og jeg fikk så mye angst at jeg ikke klarte å komme meg ut av huset. Så fikk jeg dén. Det gjorde det klart for meg at jeg ikke skulle fortsette der.

Skrevet

Be om rekvisisjon med drosje.

Be om å få utsatt timen.

Be om at den gjøres om til telefonkonsultasjon.

Hvis du ikke møter uten å avbestille innen fristen, kan du bli avkrevd et gebyr og behandleren står fritt til å bestemme beløpet. Jeg klarte ikke å møte på en time en gang fordi psykologen var så elendig og jeg fikk så mye angst at jeg ikke klarte å komme meg ut av huset. Så fikk jeg dén. Det gjorde det klart for meg at jeg ikke skulle fortsette der.

Takk for svar, skal se om jeg "manner meg opp" til å ringe.

Skrevet

Hei!

http://www.pasientreiser.no/reise-med-rekvisisjon/rekvisisjon-til-pasientreise/

http://www.pasientreiser.no/reise-med-rekvisisjon/transportmidler/drosjeturvogn/

http://www.pasientreiser.no/reise-uten-rekvisisjon/

Saken er at når man er svært syk har du rett til å få dette dekket, akkurat som mennesker med annen sykdom, jeg er sikker på du kan få refundert dette hvis du må legge ut, men jeg ville ringt og sagt hvor dårlig jeg var og at det er uforsvarlig å kjøre bil selv.

Jeg får se om jeg blir litt bedre før timen, slik at jeg ihvertfall kan ringe. Vet ikke om jeg orker taxi heller, som regel mange som blir plassert i samme bil og jeg orker ikke spørsmål akkurat nå. Liker meg best i senga mi på et mørkt rom.

Gjest Tenker jeg
Skrevet

Jeg får se om jeg blir litt bedre før timen, slik at jeg ihvertfall kan ringe. Vet ikke om jeg orker taxi heller, som regel mange som blir plassert i samme bil og jeg orker ikke spørsmål akkurat nå. Liker meg best i senga mi på et mørkt rom.

Det høres jo definitivt ut som det er akkurat nå du trenger timen. Jeg synes du skal følge M sitt råd og ringe og spørre om rekvisisjon. Du trenger timen din nå.

Skrevet

''Jeg får se om jeg blir litt bedre før timen''

Er det bare jeg som ser det absurde/ironiske her? "Beklager at jeg ikke kunne komme, doktor, men jeg har vært syk."

''Vet ikke om jeg orker taxi heller, som regel mange som blir plassert i samme bil''

Jeg vet at det er en del snakk om dette, men jeg har TT-kort og har ALDRI (bank i bordet) kjørt sammen med andre (annet enn evt ledsagere som jeg har valgt selv). Man bestiller jo bare drosje, og det er ingen andre i drosja enn sjåføren når den kommer! Det er en del av greia med drosje, at man får kjøre kjapt fra A til B når man selv trenger det, og uten medpassasjerer?

Skrevet

''Jeg får se om jeg blir litt bedre før timen''

Er det bare jeg som ser det absurde/ironiske her? "Beklager at jeg ikke kunne komme, doktor, men jeg har vært syk."

''Vet ikke om jeg orker taxi heller, som regel mange som blir plassert i samme bil''

Jeg vet at det er en del snakk om dette, men jeg har TT-kort og har ALDRI (bank i bordet) kjørt sammen med andre (annet enn evt ledsagere som jeg har valgt selv). Man bestiller jo bare drosje, og det er ingen andre i drosja enn sjåføren når den kommer! Det er en del av greia med drosje, at man får kjøre kjapt fra A til B når man selv trenger det, og uten medpassasjerer?

''Jeg vet at det er en del snakk om dette, men jeg har TT-kort og har ALDRI (bank i bordet) kjørt sammen med andre (annet enn evt ledsagere som jeg har valgt selv). Man bestiller jo bare drosje, og det er ingen andre i drosja enn sjåføren når den kommer! Det er en del av greia med drosje, at man får kjøre kjapt fra A til B når man selv trenger det, og uten medpassasjerer?

''

De fleste steder i landet foregår utstrakt "samkjøring" i forbindelse med pasienttransport. Min kreftsyke svigermor har attest fra sin lege om at hun bør slippe samkjøring som følge av både fysiske og psykiske vansker, men pasientreiser nekter å godta dette. Hun blir alltid stuet sammen med en eller to andre pasienter fra samme region når hun skal hjem_ fra_ behandling, reisen _til_ behandling skjer av og til uten samkjøring.

Hvis ikke reglene nylig er endret, så er det ikke anledning til å bruke TT-kjøring i forbindelse med legetimer ol. Rutinene for pasientreiser og TT-kjøring er ofte forskjellige.

Skrevet

''Jeg vet at det er en del snakk om dette, men jeg har TT-kort og har ALDRI (bank i bordet) kjørt sammen med andre (annet enn evt ledsagere som jeg har valgt selv). Man bestiller jo bare drosje, og det er ingen andre i drosja enn sjåføren når den kommer! Det er en del av greia med drosje, at man får kjøre kjapt fra A til B når man selv trenger det, og uten medpassasjerer?

''

De fleste steder i landet foregår utstrakt "samkjøring" i forbindelse med pasienttransport. Min kreftsyke svigermor har attest fra sin lege om at hun bør slippe samkjøring som følge av både fysiske og psykiske vansker, men pasientreiser nekter å godta dette. Hun blir alltid stuet sammen med en eller to andre pasienter fra samme region når hun skal hjem_ fra_ behandling, reisen _til_ behandling skjer av og til uten samkjøring.

Hvis ikke reglene nylig er endret, så er det ikke anledning til å bruke TT-kjøring i forbindelse med legetimer ol. Rutinene for pasientreiser og TT-kjøring er ofte forskjellige.

Det er så rart. Kanskje jeg bare er heldig. Jeg får aldri noen spørsmål når jeg bestiller drosje og leverer TT-kortet og ber om å bli kjørt til sykehuset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...