Gjest germimate Skrevet 2. desember 2012 Skrevet 2. desember 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1354443435' post='4841083] Ring fastlegen i morgen og spør om Voltaren stikkpille. Jeg har ikke hatt slike anfall, men har hatt sterke takvise smerter og stikkpiller er det beste, for min del. Jeg forsterker smerten ved at jeg er redd den, det er naturlig, det gjelder å vite om det. Personlig hjelper det å tenke at jeg vet hva smertene kommer av, jeg vet at det ikke er "farlig" her og nå, men vondt er det. Så konsentrerer jeg meg om pust. Og da tar smertestillende. Smerte er jo varsel om at det er noe. Når jeg vet hva de varsler om, årsaken vet jeg, så er ikke smerten så farlig lengre, dvs si at jeg sier til meg selv, nå kommer smertene, det er fordi sånn og sånn, det vet jeg. Ufarliggjør smerten fordi den er kjent. Om du skjønner, klarer ikke helt forklare det. Vi er alle ulike, men kanskje du kan få noe ut av andre sine metoder og erfaringer. ) Om det tar langt tid på utredning ved sykehuset, så sjekk fritt sykehusvalg, kan jo hende noen steder at det er kortere ventetid. Din og andres erfaringer tas imot med stor takk. Snapper opp noen råd her og der 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 2. desember 2012 Skrevet 2. desember 2012 Tror ikke alltid smertene trenger å være like hos alle. Tenker du på en fødsel så kan det være enorme forskjeller på hvilken smerte en opplever. Takk for rådet, det hjelper å tenke på 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 2. desember 2012 Skrevet 2. desember 2012 Din og andres erfaringer tas imot med stor takk. Snapper opp noen råd her og der De lærde strides om Voltaren kan gis som stikkpille ved "magesår". Jeg har hatt nyrestein og min fastlege sa til meg at jeg IKKE skulle få Voltaren, verken som tbl, stikkpille eller injeksjon. Andre har sagt at Voltaren kan gis som sikkpille/injeksjon, da på legevakt. Jeg har takket nei og har isteden fått Buscopan som injeksjon. Det ble etter hvert noen turer på legevakta, så fastlegen ga meg Ketorax og Ketogan som jeg hadde hjemme. (steinene har nå kommet ut av seg selv). 0 Siter
Ferskenblomst Skrevet 2. desember 2012 Skrevet 2. desember 2012 Var det beroligende eller smertestillende du fikk i den sprøyta? Min sykepleiermann husker heller ikke hva det var i sprøyta jeg fikk, men er ganske sikker på at det var et morfinpreparat. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.