Gå til innhold

Litt tilbakefall igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm. Plutselig kommer tvangstankene ramlende over meg. Gamle ting jeg ikke har vært redd for på mange år, kommer tilbake. Problemer med mer vasking av hender, redd for smitte. Jeg går nå til psykolog, men der er det mer prating, enn eksponering. Spørsmåler blir: Hvorfor klarer jeg ikke å eksponere meg selv? Jeg vet jo akkurat hva som skal til.. Men plutselig er ting vanskelig. (Men ikke så ille som for ca 10 år siden nei) Psykologen er også så opptatt av å finne ut hva som har trigget frem dette. Jeg er helt rolig på det. Jeg vet at dette er arvelig, men blir stresset av det, og har avlyst noen timer pga dette.

Bruker 20 mg cipralex. Har hatt mye stress på jobb osv nå.

Skrevet

Eksponering er riktig behandling mot tvang. Men det er ikke meningen at du skal gjøre dette på egen hånd. Be din psykolog om et opplegg med eksponeringstrening.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Årsaken: For lav dose Cipralex og inkompetent psykolog.

Skrevet

Årsaken: For lav dose Cipralex og inkompetent psykolog.

Tusen takk! Kjekt å se det svart på hvit fra en psykiater som har "kjent" meg i over 10 år! For etter noen år i OCD bransjen, synes jeg kanskje jeg (dessverre) kan mer om OCD enn psykologen jeg går til in teal life. Og det føles ganske bortkastet i en travel hverdag med full jobb osv osv. Men samtidig er tilbakefall stadig oftere innom meg...:/ Jeg var jo uten medisiner i sommer, og da ble jeg nok ganske syk. Men kom meg opp på 20 mg, men føler altså at tilbakefall kommer litt for ofte, og at det dessverre er gamle tanker fra 10 år tilbake som popper oftere opp. I tillegg har jeg fått ganske store problemer med sjekking. (kaffetrakter, dører, vinduer, vannkraner, lys osv.)

Jeg har jo alltid lest at denne sykdommen er kronisk, men har ikke villet trodd på det. Nå begynner jeg å kanskje tro det er sånn... Så desto viktigere med rett hjelp og medisiner. For i mitt nye liv med full jobb, trening og mann, har jeg egetlig ikke tid til alt for mye ocd;) Og sånn som det er nå, må jeg sitte lengre på jobb enn nødvendig, uten at jeg kan skrive overtid, pga det er mine tvangstanker som gjør at jeg jobber så sagte...:/ Pluss at jeg bruker ca en halv time på å klare å gå fra jobb når jeg egentlig har bestemt meg for å gå. 8selv om jeg ikke går sist) Dette er ikke hver dag, men oftere og oftere får jeg trøbbel med å forlate jobben pga kaffetrakter, lys osv,

Beklager langt innlegg. Men ett lite spørsmål på slutten her. er det vanlig med litt kraftigere tilbakefall dann og vann, for så at det roer seg igjen osv?

Skrevet

Eksponering er riktig behandling mot tvang. Men det er ikke meningen at du skal gjøre dette på egen hånd. Be din psykolog om et opplegg med eksponeringstrening.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Tusen takk! Kjekt å se det svart på hvit fra en psykiater som har "kjent" meg i over 10 år! For etter noen år i OCD bransjen, synes jeg kanskje jeg (dessverre) kan mer om OCD enn psykologen jeg går til in teal life. Og det føles ganske bortkastet i en travel hverdag med full jobb osv osv. Men samtidig er tilbakefall stadig oftere innom meg...:/ Jeg var jo uten medisiner i sommer, og da ble jeg nok ganske syk. Men kom meg opp på 20 mg, men føler altså at tilbakefall kommer litt for ofte, og at det dessverre er gamle tanker fra 10 år tilbake som popper oftere opp. I tillegg har jeg fått ganske store problemer med sjekking. (kaffetrakter, dører, vinduer, vannkraner, lys osv.)

Jeg har jo alltid lest at denne sykdommen er kronisk, men har ikke villet trodd på det. Nå begynner jeg å kanskje tro det er sånn... Så desto viktigere med rett hjelp og medisiner. For i mitt nye liv med full jobb, trening og mann, har jeg egetlig ikke tid til alt for mye ocd;) Og sånn som det er nå, må jeg sitte lengre på jobb enn nødvendig, uten at jeg kan skrive overtid, pga det er mine tvangstanker som gjør at jeg jobber så sagte...:/ Pluss at jeg bruker ca en halv time på å klare å gå fra jobb når jeg egentlig har bestemt meg for å gå. 8selv om jeg ikke går sist) Dette er ikke hver dag, men oftere og oftere får jeg trøbbel med å forlate jobben pga kaffetrakter, lys osv,

Beklager langt innlegg. Men ett lite spørsmål på slutten her. er det vanlig med litt kraftigere tilbakefall dann og vann, for så at det roer seg igjen osv?

''etter noen år i OCD bransjen, synes jeg kanskje jeg (dessverre) kan mer om OCD enn psykologen jeg går til''

Det skulle ikke forundre meg... Du kjenner sikkert til http://www.ananke.no/ ?

Skrevet

''etter noen år i OCD bransjen, synes jeg kanskje jeg (dessverre) kan mer om OCD enn psykologen jeg går til''

Det skulle ikke forundre meg... Du kjenner sikkert til http://www.ananke.no/ ?

Det gjør jeg:) Mye bra på sidene der. Tror jeg enten må lose psykologen over til denne siden, eller så må jeg bare prøvde å "ta meg sammen" å eksponere meg selv... Jeg vet jo hva det går ut på. Men som sagt, tungt å komme igang, så trodde psyk kunne hjelpe. Men i sitte der å prate om barndom/ungdom/ting og tang... det funker dessverre ikke:/ så nå får jeg vel antageligvis gutse på selv;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...