Gå til innhold

Sovner på dagtid

Anbefalte innlegg

Gjest 20 år jente
Skrevet

Jeg sliter med angst etter en oppvekst med mye mobbing og mye ansvar. Jeg har hele tiden presset meg til å være sosial, gå i butikken, ta buss og andre steder hvor angsten er sterk. Jeg studerer for å bli fotograf. Det er krevende å altid skulle være kreativ, prestere og ikke ha noe fasit. Jeg har flere ganger fått angsanfall på skolen. Hverdagen er krevende og det er alltid utfordringer. Den siste tiden har jeg sovnet ett par ganger på skolen og ofte så fort jeg kommer hjem fra skolen. Ikke sjangs til å holde øynene åpne. Er det pga jeg sliter meg ut ved å presse meg selv så hardt? Iom jeg sovner på dagtid ødelegger det når jeg legger meg om kvelden hvor jeg blir liggende lenge våken.

Skrevet

Tyder ialefall at du greier å slappe av i klasserommet om du sovner der.... Uansett - Vær stolt over hvor langt du har kommet til nå :-) Fotograf er et knallhardt yrke... Sørg for å skaffe "reserveløsninger"...

Gjest 20 år jente
Skrevet

Tyder ialefall at du greier å slappe av i klasserommet om du sovner der.... Uansett - Vær stolt over hvor langt du har kommet til nå :-) Fotograf er et knallhardt yrke... Sørg for å skaffe "reserveløsninger"...

Klarer ikke slappe av i klasserommet. Har veldig mye angst på skolen og spenner meg mye. Konstant på vakt fra jeg går hjemmefra om morgenen til jeg kommer hjem igjen på ettermidagen:-/ Så kommer ikke av at jeg føler meg trygg i klasserommet eller kan slappe av her

Skrevet

Klarer ikke slappe av i klasserommet. Har veldig mye angst på skolen og spenner meg mye. Konstant på vakt fra jeg går hjemmefra om morgenen til jeg kommer hjem igjen på ettermidagen:-/ Så kommer ikke av at jeg føler meg trygg i klasserommet eller kan slappe av her

Spør din fastlege eller helsesøster om resept på noe mot angsten.Trilafon funket for meg,men kanskje ikke for deg?

Synes du skal bare hvile i alle helger og ferier.Fortell familien at du er syk,og at det heter angst.

http://no.wikipedia.org/wiki/Angst

Har du lånt penger for skolen kan du snakke med lånekassen om en pauuse på 6 mnd om skolen godtar det.Ellers MÅ du kutte ut alt som ikke har med din helse og skolen å gjøre.

Jeg skal lære deg ett nytt ord.Her kommer det,det heter:

N E I !

Bruker du dette ordet mye oftere,vil du kanskje få mer ro,og du orker da kanskje å gjennomføre din utdannelse.

De som ikke respekterer ditt nei,fortjener ikke ditt nærvær.

Man trenger ikke å være klok eller snill bare fordi det er familie!

Det fine med venner er at man kan kutte de ut uten soå mye om og men.

Styrken din MÅ komme innenfra.Hør på kloke eldre (30+)

Og bruk helevesenet for alt du klarer.Det er derfor vi betaler skatt.Skatten betaler du tibake når du er i jobb.Får du ikke jobb,betaler du da bare mindre skatt,og vi rike betaler mer.

(Vi som tjener 300 000,- +)

Får du noen avslapningspiller fra legen vil du kanskje sove så godt og lenge om natten at du klarer å holde deg våken om dagen.

Blir du kvitt angsten men fremdeles sovner på dagtid,bør du undersøke om du har søvnapne.

http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnapne

|-|@|\|$

Skrevet

Da må du være veldig heftig utslitt!!! Jeg greier feks. aldri sove på offentlig transport da jeg ikke greier å slappe av, samme hvor trøtt jeg er. Jeg har heller aldri greid å sove i en folkesamling. Sover knapt om det er en person til på samme rom :-/

Kanskje du sovner i ren "fosrvarsposisjon"? Synes dette var uvanelig, ut i fra hvordan jeg selv sliter med søvn og angst.... Sier ikke at du reagerer feil, men det er merkelig at en sovner når en har så mye angst... Uansett, du er ung og har mye godt i vente uansett ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...