Gå til innhold

Diagnose for å tenne på gamle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gerontofili tror jeg. Men jeg er ikke enig i at det er en diagnose mer enn heterofili også skulle være en diagnose.

Gjest mannen sin
Skrevet

Gerontofili tror jeg. Men jeg er ikke enig i at det er en diagnose mer enn heterofili også skulle være en diagnose.

'Gerontofili tror jeg. Men jeg er ikke enig i at det er en diagnose mer enn heterofili også skulle være en diagnose''

Så vidt jeg vet så er det vel at to personer av ulikt kjønn har sex at det blir barn?:). Blir dårlig resultat av to jenter eller to gutter. To peniser passer dårlig sammen, og det samme gjør to vaginaer.

Gjest mannen sin
Skrevet

'Gerontofili tror jeg. Men jeg er ikke enig i at det er en diagnose mer enn heterofili også skulle være en diagnose''

Så vidt jeg vet så er det vel at to personer av ulikt kjønn har sex at det blir barn?:). Blir dårlig resultat av to jenter eller to gutter. To peniser passer dårlig sammen, og det samme gjør to vaginaer.

''Gerontofili tror jeg. Men jeg er ikke enig i at det er en diagnose mer enn heterofili også skulle være en diagnose''

hmm, nødt til å ha to apostrofer både før og etter ser jeg... Så vidt jeg vet så er det vel at to personer av ulikt kjønn har sex at det blir barn?:). Blir dårlig resultat av to jenter eller to gutter. To peniser passer dårlig sammen, og det samme gjør to vaginaer.

Skrevet

Denne forsto jeg ikke. Hva er det du prøver å fortelle?

Gjest mannen sin
Skrevet

Gerontofil ja..hmmm.

Tydeligvis veldig få som er det. Jeg pusher 40 og har aldri hørt om det. Pedofili derimot hører man jo om til stadighet. Tydeligvis en veldig marginal gruppe, eventuelt et tabu som ikke engang avisene/media tør å snakke om...

Gjest mannen sin
Skrevet

''Denne forsto jeg ikke. Hva er det du prøver å fortelle?''

Håper ikke du stusser på at jeg ikke er enig i at heterofili skulle vært en diagnose...

Gjest Hulderen
Skrevet

Gerontofil ja..hmmm.

Tydeligvis veldig få som er det. Jeg pusher 40 og har aldri hørt om det. Pedofili derimot hører man jo om til stadighet. Tydeligvis en veldig marginal gruppe, eventuelt et tabu som ikke engang avisene/media tør å snakke om...

Man hører jo om det av og til, typisk at en pleier har voldtatt gamle på et sykehjem. Men selve diagnosen blir sjelden nevnt.

Skrevet

For meg gjelder kardemommebyloven. Det er sjelden jeg har sex for å lage barn, så det som betyr noe, er at partene er samtykkende. Om begge eller alle har peniser eller vaginaer er fullstendig uvesentlig så lenge ingen er skadelidende.

Gjest mannen sin
Skrevet

''Gerontofili tror jeg...''

Når det er sagt så har jeg selvfølgelig hørt om geriatri, så det var jo ikke så overraskende dette ordet, men likevel aldri hørt det i bruk før. Og som sagt så pusher jeg 40. Over snittet hukommelse også faktisk. Når det er sagt, så er det neppe et ord jeg kommer til å bruke så mye heretter...

Gjest hkkgfvk
Skrevet

''Gerontofili tror jeg. Men jeg er ikke enig i at det er en diagnose mer enn heterofili også skulle være en diagnose''

hmm, nødt til å ha to apostrofer både før og etter ser jeg... Så vidt jeg vet så er det vel at to personer av ulikt kjønn har sex at det blir barn?:). Blir dårlig resultat av to jenter eller to gutter. To peniser passer dårlig sammen, og det samme gjør to vaginaer.

Jeg mener ikke at heterofili er en diagnose. Like lite som jeg mener homofili og gerontofili er diagnoser. Voldtekter er ikke greit uansett hvilken legning man har, og jeg er rimelig sikker på de fleste voldtekter blir utført av heterofile menn (og at det dermed ikke er legningen som er problemet).

Skrevet

Den gode gamle betegnelsen på perversitet - all seksuell aktivitet som ikke er med hensikten å lage barn.

Skrevet

Gerontofil ja..hmmm.

Det er nok nokså uvanlig, ja, og i motsetning til pedofili finnes det en mulighet for at dette skjer i skjul til felles glede mellom samtykkende parter. Det er tvilsomt at du får stor bruk for dette ordet, men du spurte om det...

Gjest mannen sin
Skrevet

For meg gjelder kardemommebyloven. Det er sjelden jeg har sex for å lage barn, så det som betyr noe, er at partene er samtykkende. Om begge eller alle har peniser eller vaginaer er fullstendig uvesentlig så lenge ingen er skadelidende.

''For meg gjelder kardemommebyloven. Det er sjelden jeg har sex for å lage barn, så det som betyr noe, er at partene er samtykkende. Om begge eller alle har peniser eller vaginaer er fullstendig uvesentlig så lenge ingen er skadelidende.''

Må jo uansett si at det er litt pussig at du på en måte "sidestiller" heterofili med gerontofili da.

Skrevet

Hei!

Jeg klarer ikke forstå hvordan en gutt på 19 år, som hadde drukket seg mer enn full på sprit, og knapt husker noen ting, kan få 19 års fengsel for denne grusomme handlingen når :

Christoffer Gjerstad Kille sin stefar får 8 år fengsel. En sadist, torturist, på 36 år som snart er ute av fengsel og kan fortsette i full edruelighet og plage/mishandle/drepe barn. Slike syke menn finner jo kvinner som dessverre burde fått samme straff, men som frifinnes, jeg vet ikke hvorfor, kanskje pga av dumhet?

Jeg forstår ikke straffeutmålingene i landet, og faktisk syns og tror jeg en gutt på 19 år har noe større mulighet for endring enn en grusom sadist på 36-38 år som benekter alt, samt den dumme damen som heldigvis har mistet omsorgen for barna og som vil bli fratatt, håper jeg, et hver nytt barn etter denne hendelsen!

Gjest mannen sin
Skrevet

Jeg mener ikke at heterofili er en diagnose. Like lite som jeg mener homofili og gerontofili er diagnoser. Voldtekter er ikke greit uansett hvilken legning man har, og jeg er rimelig sikker på de fleste voldtekter blir utført av heterofile menn (og at det dermed ikke er legningen som er problemet).

''Jeg mener ikke at heterofili er en diagnose. Like lite som jeg mener homofili og gerontofili er diagnoser. Voldtekter er ikke greit uansett hvilken legning man har, og jeg er rimelig sikker på de fleste voldtekter blir utført av heterofile menn (og at det dermed ikke er legningen som er problemet).''

Ok, så du ser ingen problemer med f.eks pedofile og at de for eksempel får barn?

Skrevet

''For meg gjelder kardemommebyloven. Det er sjelden jeg har sex for å lage barn, så det som betyr noe, er at partene er samtykkende. Om begge eller alle har peniser eller vaginaer er fullstendig uvesentlig så lenge ingen er skadelidende.''

Må jo uansett si at det er litt pussig at du på en måte "sidestiller" heterofili med gerontofili da.

Det har ikke noe med sidestilling å gjøre. Det har med respekten for andre menneskers frie valg å gjøre. Hvordan du kan tolke noe av det jeg sier til at jeg aksepter utøvelse av pedofili, er umulig å forstå. Jeg er fullstendig imot alle former for overgrep. Hvis et gammelt menneske og et ungt (men gammelt nok) menneske har et gjensidig ønske om sex med hverandre, hva er da problemet? Seksuell omgang mellom voksne og barn er jeg fullstendig imot.

Skrevet

Det har ikke noe med sidestilling å gjøre. Det har med respekten for andre menneskers frie valg å gjøre. Hvordan du kan tolke noe av det jeg sier til at jeg aksepter utøvelse av pedofili, er umulig å forstå. Jeg er fullstendig imot alle former for overgrep. Hvis et gammelt menneske og et ungt (men gammelt nok) menneske har et gjensidig ønske om sex med hverandre, hva er da problemet? Seksuell omgang mellom voksne og barn er jeg fullstendig imot.

Gjest mannen sin
Skrevet

''Det har ikke noe med sidestilling å gjøre. Det har med respekten for andre menneskers frie valg å gjøre. Hvordan du kan tolke noe av det jeg sier til at jeg aksepter utøvelse av pedofili, er umulig å forstå. Jeg er fullstendig imot alle former for overgrep. Hvis et gammelt menneske og et ungt (men gammelt nok) menneske har et gjensidig ønske om sex med hverandre, hva er da problemet? Seksuell omgang mellom voksne og barn er jeg fullstendig imot''

Jeg snakket ikke om at de pedofile skulle ha sex med barna. Eller må man ha utøvd sex bed barn for å ha denne diagnosen?

''..ikke enig i at det er en diagnose mer enn heterofili også skulle være en diagnose''

Setter du ikke her heterofili og gerontofili inn i samme båsen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gerontofili er en betegnelse eller et begrep. Det er ikke en diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...