Gå til innhold

Avvikende utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder akkurat det med briller: En type briller med markant ramme, som gjerne ser litt seksti- femtitalls ut, har jo vært populært i noen år. Man kan godt si at brillene er nerdete, men nettopp det gjør dem også hippe, og dermed er de ikke virkelig nerdete. Nerd har også blitt et mer positivt lada ord de siste årene.

Hei!

Okey, da håper jeg disse brillene ikke stempler henne som klassens nerd. Hun har jo litt annlegg for å bli det, så det er ikke vits å bygge opp under dette. Kanksje hun bare mer enn meg vet hva som er hipt og kult, og det er jo bra :-)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

24

• Katt-ja

6

• frosken

3

• motorPrøysen

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva med å drite i om folk ler av deg? Du er jo så heldig at du ikke alltid oppfatter det, i motsetning til enkelte andre med hypersensitive antenner som føler alt kan være kritikk - og DET er slitsomt det! Og det er MANGE som er slik.

Jeg kjenner mange asbergere og har aldri tenkt på at jeg kan plukke dem lett ut i en gruppe.

Hei!

Kanskje er jeg heldig med det?

Men jeg skulle av og til mer ønske at jeg oppfattet det.

Det har både en positiv og en negativ side og ikke oppfatte det :-)

Jeg føler meg nok oftere dum, enn det du kanskje forstår, fordi jeg ikke oppfatter så lett blikk, ord, kroppsspråk, alt det som mange syns er så enkelt.

Skrevet

Hei!

Kanskje er jeg heldig med det?

Men jeg skulle av og til mer ønske at jeg oppfattet det.

Det har både en positiv og en negativ side og ikke oppfatte det :-)

Jeg føler meg nok oftere dum, enn det du kanskje forstår, fordi jeg ikke oppfatter så lett blikk, ord, kroppsspråk, alt det som mange syns er så enkelt.

Gresset er ikke nødvendigvis grønnere på andre siden ;)

Selvfølgelig skulle vi alle ønske vi var perfekte, men det er det ingen som er. Jeg skulle mer enn gjerne vært flinkere til å drite i hva andre synes. Jeg øver på det hver dag!

Har du sett Mozart and the Whale?

Gjest Elextra
Skrevet

Hei!

Noe falt ut?

Dette skulle være med, var av merket. Ray band.

Det er dyre briller, slike som man kjøper for solbriller, men akkurat de måtte hun altså like. Jeg måtte bare betale. Hun tenker ikke merker, men de var sorte, tykke og det jeg vil mene ser nokså nerdete ut, men de er solide vil jeg mener.

Hvis du mener Ray Ban Wayfarer, altså slike:

http://www.google.no/imgres?um=1&hl=no&tbo=d&qscrl=1&biw=1440&bih=773&tbm=isch&tbnid=BLETkyZS68fbtM:&imgrefurl=http://eyeglasses.go-optic.com/store/eyeglasses/eyeglasses.asp%3Fcatalog%3Deyeglasses%26brand%3DRay-Ban%26material%3DP&docid=m1jNcqGeCWr_3M&imgurl=http://eyeglasses.go-optic.com/DFRAMES/images/Ray_Ban_RX5121_2000.jpg&w=600&h=300&ei=ZK3AUNSMM4Xc4QSR_oHQDw&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=138&dur=194&hovh=159&hovw=318&tx=138&ty=110&sig=102981151282253004294&page=1&tbnh=131&tbnw=259&start=0&ndsp=37&ved=1t:429,r:0,s:0,i:80

så er slike briller noe av det mest trendy man kan ha nå.

Regner med hun ser nerdete ut på en kul måte, jeg :-).

Skrevet

Selvfølgelig skulle vi alle ønske vi var perfekte, men det er det ingen som er. Jeg skulle mer enn gjerne vært flinkere til å drite i hva andre synes. Jeg øver på det hver dag!

Hei!

Ja jeg har sett den, tror det var den filmen der jeg forstod meg på det meste, men ble flau over en som skrek og lo på en trapp.

Jeg ble så overrasket. Jeg forstår enda ikke hvorfor den der kvinnen gjorde dette?

Ellers kjente jeg meg igjen i det å bli glad for å bli invitert, tenke også gå i selskapet og møte til avtalt tid, men så rett og slett ikke få det til fordi det blir for mye følelser eller noe.

Jeg blir så glad for å bli invitert. Sist da min mann sa i et selskap at jeg ble så glad for å bli invitert og enda mer glad for å slippe å gå, lo menneskene, men faktisk er de mer enig med meg enn jeg ante, mange av min manns venner er så enige med meg at man kan lure på hvorfor de ikke har asperger syndrom.

Skrevet

Hei!

Ja jeg har sett den, tror det var den filmen der jeg forstod meg på det meste, men ble flau over en som skrek og lo på en trapp.

Jeg ble så overrasket. Jeg forstår enda ikke hvorfor den der kvinnen gjorde dette?

Ellers kjente jeg meg igjen i det å bli glad for å bli invitert, tenke også gå i selskapet og møte til avtalt tid, men så rett og slett ikke få det til fordi det blir for mye følelser eller noe.

Jeg blir så glad for å bli invitert. Sist da min mann sa i et selskap at jeg ble så glad for å bli invitert og enda mer glad for å slippe å gå, lo menneskene, men faktisk er de mer enig med meg enn jeg ante, mange av min manns venner er så enige med meg at man kan lure på hvorfor de ikke har asperger syndrom.

''Sist da min mann sa i et selskap at jeg ble så glad for å bli invitert og enda mer glad for å slippe å gå, lo menneskene, men faktisk er de mer enig med meg enn jeg ante''

Godt eksempel på de tingene jeg kan le av med deg :-D Husker den der, jeg satt og humret her... Og er litt asosial selv til tider, så jeg kunne sagt det om meg selv også ;-)

Annonse

Skrevet

Hei!

Det der med å drite i, øver jeg meg også på, men for meg begynner det med å skrive "drite i", jeg smiler ofte når noen skriver dette eller sier dette, jeg tenker da "skal de virkelig gjør det, når på hvilket tidspunkt?", men det er jo bare en måte å si noe på :-)

Og det vet jeg, jeg bare driver og venner meg på å drite i ting selv.

Det driter jeg i sier mennesker til meg og jeg smiler da og fester meg mest med måten de formulerer seg på. Det er mye mennesker bare driter i, feks var det en student som skrev dette i en sms til meg, hun skrev både driter i og drit og fra m.m

Hun er hyggelig setter på smilefjes og alt er i orden, men driter i, det gjør hun stadig.

Skrevet

Hei!

Ja de ser akkurat slik ut, sorte tykke, men sitter godt til hodet.

Frosken har sett henne, den lille piken piken med briller som på Mathilda av Roald Dahl, da virkelig syns brillene.

Min datter er veldig fornøyd med dem,. og mange ønsker seg nå briller i klassen, så sånn sett er det jo greit :-)

Skrevet

''Sist da min mann sa i et selskap at jeg ble så glad for å bli invitert og enda mer glad for å slippe å gå, lo menneskene, men faktisk er de mer enig med meg enn jeg ante''

Godt eksempel på de tingene jeg kan le av med deg :-D Husker den der, jeg satt og humret her... Og er litt asosial selv til tider, så jeg kunne sagt det om meg selv også ;-)

Hei!

:-) Hm

Tenk det, jeg har av og til følt med min manns venner når de snakker som om asperger syndrom er et kompliment , at de må da ha det selv.

Jeg liker dem, de har ikke asperger syndrom, men faktisk er jeg ikke så ulik dem som jeg en gang tenkte, men forskjellen er at de ikke trenger tilrettelegging på studier og arbeide, de fungerer mer normalt, men ellers når det kommer til mennesker og relasjoner og ønske om fred og ro, så er vi faktisk ganske enige, og de lengter etter ofte sier de etter mer ærlighet, derfor mener de butikker burde ansatte mennesker med asperger syndrom.

Jeg ble overrasket da og så opp, men de mente det, de var lei av butikkpersonalet som bare sier noe ser pent ut, noe som ikke ser pent ut på dem osv..

De har spurt om vi ikke kan ha tradisjon på nyttårsfesten, og siden jeg har frihet til å trekke meg tilbake sa jeg til min mann "bare inviter de er jo så hyggelige".Jeg liker dem og det er fint når de liker med, enda de vet jeg har asperger syndrom og ikke klarer å sitte opp like lenge. Jeg kan sitte lenge opp, men kun når det er fred og ro, jeg er ikke sånn som tåler for mye latter inn i ørene, etter kl 24.00 etter nyttårsrakettene skåler jeg i champagne , sier ingenting og forvinner, inn til meg selv. I fjor sa de til min mann "så hyggelig at hun var med oss så lenge" de forventet ikke det, men jeg hygget meg jo :-) Og det at jeg hadde friheten til å forsvinne gjorde at jeg orket litt til. Etter midnatt begynte det spill og slike ting, slikt som ikke interesserer meg, da trakk jeg meg tilbake. men jeg hørte dem, helt til jeg sovnet.

Jeg var glad, vi hadde hatt nyttårsfest og all maten ble vellykket og jeg hadde vært vertinne og jeg kjente meg ordentlig glad.

Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke, min datter kalte damen nerd, om de kaller voksne det har jeg ikke tenkt på før.

Det er akkurat det, vi er så tynne, jeg er for tiden normalvektig pga av en sykepleier som lærte meg å spise gul mat dvs bananer, man legger på seg av bananer .-) det er en lur vei til ekstra kilo. Jeg er fornøyd med bananer og veldig glad i dem, jeg spiser mange pr dag. De er lette å svelge, skrelle og de smaker godt og man legger på seg :-) Jeg ble enda mere glad i bananer når jeg tenkte på at sjimpanser også er glade i dem, og at det bare er 6 mill år siden vi hadde hadde vår felles stamform.

Hei,

Jeg er også tynn og glad i bananer.

Det resulter i at når jeg kjøper 1 liten pose så spiser jeg de opp innen 12 timer. Dette fører igjen til en uønska "gjæringsprosess" i fordøyelsen og det lukter "døden" av en hver lille fis og jeg kan ligge å småfise hele natten lang.

Ikke veldig delikat...men muligens litt morsomt...

Så jeg pleier rett å slett å "drite i" å kjøpe bananer, da jeg ikke klarer å spise bare 1 hver dag...men 7 etter hverandre...

Skrevet

Hei!

Ja de ser akkurat slik ut, sorte tykke, men sitter godt til hodet.

Frosken har sett henne, den lille piken piken med briller som på Mathilda av Roald Dahl, da virkelig syns brillene.

Min datter er veldig fornøyd med dem,. og mange ønsker seg nå briller i klassen, så sånn sett er det jo greit :-)

Mi minste på 8 sa også i går at hun ville ha briller :-)

Gjest påkledning
Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke at du vil ha kyse, da vil du i alle fall skille deg ut. Skal du virkelig skaffe deg det? Det er ingen andre som går i kyse med mindre de skal kle seg ut.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

'' da lo de andre barna, men jentene i klassen dro meg videre, de var snille mot meg, jeg tror rett og slett jeg ble mobbet, ''

Man kan le av folk uten å mene det vondt og uten at det er mobbing... Det er ikke sjelden jeg ler av det du skriver - og da er det ikke "av deg" på en ekkel måte, men av det du skriver fordi du enten er forfriskende ærlig eller ser ting på en uventet måte - fordi du har skrellet vekk alle sånne ting som kan være selvfølgelig for de fleste andre. Tar uttrykk bokstavelig f.eks.

Du må prøve å ikke føle deg mobbet, for de fleste som ler når du sier/skriver noe, de mener ikke du er dum, det er jeg helt sikker på.

''Det er ikke sjelden jeg ler av det du skriver - og da er det ikke "av deg" på en ekkel måte, men av det du skriver fordi du enten er forfriskende ærlig eller ser ting på en uventet måte ''

Enig ! :-)

Annonse

Skrevet

Hei!

:-) Hm

Tenk det, jeg har av og til følt med min manns venner når de snakker som om asperger syndrom er et kompliment , at de må da ha det selv.

Jeg liker dem, de har ikke asperger syndrom, men faktisk er jeg ikke så ulik dem som jeg en gang tenkte, men forskjellen er at de ikke trenger tilrettelegging på studier og arbeide, de fungerer mer normalt, men ellers når det kommer til mennesker og relasjoner og ønske om fred og ro, så er vi faktisk ganske enige, og de lengter etter ofte sier de etter mer ærlighet, derfor mener de butikker burde ansatte mennesker med asperger syndrom.

Jeg ble overrasket da og så opp, men de mente det, de var lei av butikkpersonalet som bare sier noe ser pent ut, noe som ikke ser pent ut på dem osv..

De har spurt om vi ikke kan ha tradisjon på nyttårsfesten, og siden jeg har frihet til å trekke meg tilbake sa jeg til min mann "bare inviter de er jo så hyggelige".Jeg liker dem og det er fint når de liker med, enda de vet jeg har asperger syndrom og ikke klarer å sitte opp like lenge. Jeg kan sitte lenge opp, men kun når det er fred og ro, jeg er ikke sånn som tåler for mye latter inn i ørene, etter kl 24.00 etter nyttårsrakettene skåler jeg i champagne , sier ingenting og forvinner, inn til meg selv. I fjor sa de til min mann "så hyggelig at hun var med oss så lenge" de forventet ikke det, men jeg hygget meg jo :-) Og det at jeg hadde friheten til å forsvinne gjorde at jeg orket litt til. Etter midnatt begynte det spill og slike ting, slikt som ikke interesserer meg, da trakk jeg meg tilbake. men jeg hørte dem, helt til jeg sovnet.

Jeg var glad, vi hadde hatt nyttårsfest og all maten ble vellykket og jeg hadde vært vertinne og jeg kjente meg ordentlig glad.

Det høres ut som om de oppriktig liker å være sammen med deg :)

Skrevet

Hei!

Kanskje neste gang min datter skal ha briller så kan du være med?

Jeg sa til henne at hun burde velge noen enklere, litt mer nøytrale, men nei, det var akkurat disse hun skulle ha, siden de er Ray Band er de dyre, men det har jo ikke hun tanker for.

Hennes lærer skrev til meg i dag noe om at brillene var jo så fine, men siden det stod i hermetegn følte jeg hun syns de var nokså ekstreme.

Men de var fra barnebrillene, bare at Ray Band hadde mange slike veldig tykke innfatninger. De ser jo ut som brillene som pikene i Mathilda har, den Roald Dahl filmen

''De ser jo ut som brillene som pikene i Mathilda har, den Roald Dahl filmen

''

Jeg tenkte også på det, og lurte på om det kunne ha inspirert henne. Egentlig synes jeg hun er søt med brillene, så dersom ikke andre barn sier noe negativt til henne om brillene, så synes jeg du skal tenke at det også er bra at hun vet hva hun ønsker.

Skrevet

Hei!

Kanskje neste gang min datter skal ha briller så kan du være med?

Jeg sa til henne at hun burde velge noen enklere, litt mer nøytrale, men nei, det var akkurat disse hun skulle ha, siden de er Ray Band er de dyre, men det har jo ikke hun tanker for.

Hennes lærer skrev til meg i dag noe om at brillene var jo så fine, men siden det stod i hermetegn følte jeg hun syns de var nokså ekstreme.

Men de var fra barnebrillene, bare at Ray Band hadde mange slike veldig tykke innfatninger. De ser jo ut som brillene som pikene i Mathilda har, den Roald Dahl filmen

Det har da vært moderne med store nerdebriller lenge nå. Selv jeg har sånne. Uten styrke:) Bruker dem når jeg prøver å se smart ut, haha!

Skrevet

Hei,

Jeg er også tynn og glad i bananer.

Det resulter i at når jeg kjøper 1 liten pose så spiser jeg de opp innen 12 timer. Dette fører igjen til en uønska "gjæringsprosess" i fordøyelsen og det lukter "døden" av en hver lille fis og jeg kan ligge å småfise hele natten lang.

Ikke veldig delikat...men muligens litt morsomt...

Så jeg pleier rett å slett å "drite i" å kjøpe bananer, da jeg ikke klarer å spise bare 1 hver dag...men 7 etter hverandre...

Hei!

Det er jo ekstremt mange du spiser da, jeg spiser stort sett en hvis jeg ikke har vansker med å spise annen mat, da spiser jeg to, jeg blir veldig mett ev en hel banan, men nå for tiden spiser jeg bra :-)

Skrevet

Mi minste på 8 sa også i går at hun ville ha briller :-)

Hei!

Alle jentene klassen vil vist også nå ha briller :-) så kanskje er det blitt mote?

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke at du vil ha kyse, da vil du i alle fall skille deg ut. Skal du virkelig skaffe deg det? Det er ingen andre som går i kyse med mindre de skal kle seg ut.

Hei!

Ja jeg skal skaffe meg det, og jeg skal bruke det når jeg skal i teater og opera :-)

Forresten var det en butikk på Herolds som hadde slike.

Jeg tror ikke det ser rart ut bare anledningen passer i vertfall.

Skrevet

Det høres ut som om de oppriktig liker å være sammen med deg :)

Hei!

Ja det er gjensidig, men vi sees ikke ofte, og godt er det.

Men de kommer vel til nyttårsaften og da er det ca 6 mnd mellom hver gang, da rekker man å glede seg, man føler seg ikke overlesset eller overbelastet. Jeg tror jeg kommer til å glede meg til nyttårsaften, jeg liker å være sammen mennesker som som sier hui, yeah, yihaa, og morer meg på andre måter.

Det er noe som fascinere og morer meg og jeg gleder meg til å se det igjen. Jeg kommer ikke med sånne utbrudd eller kaster meg rundt halsen på mennesker, rister de m.m, men det er helt naturlig for disse og det er både hyggelig og morsomt.

Jeg ble også ristet en gang, og jeg likte det, det kom ikke sånn helt som noen overraskelse, jeg kjenner omgangsformen nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...