Gå til innhold

Er jeg lettrent?

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei

Jeg er jente på 36 år. Og trener ikke noe spesiellt. Trenet aerobic i flere år men har sluttet (har litt angst).

Jeg går hver dag en kjapp spasertur på ca. en halv time. Opp en bratt bakke.

Det rare er at jeg kjenner ikke pulsen ved rask gange oppover. Jeg må nesten kjenne etter på pulsen om den er der.

Den går fortere men ikke merkbart.

Og jeg blir ikke andpusten engang.

Er jeg da bedre form enn jeg tror?

Denne spaserturen startert jeg for en uke siden.

Men jeg bor i fjerde etasje uten heis, kanskje det gjør utslaget?

Eller klarer ikke hjertet "å følge med" ?

Jeg bare lurer selvom dette kanskje bare er ett luksusproblem.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

anonym.

Ja, du er rett og slett i ganske bra form. I din alder skal det egentlig ikke mye daglig vanlig fysisk aktivitet for å opprettholde grunnkondisjonen. Litt rask gange, trapper i stedet for heis,, sykkel istedet for bilen osv. kan være nok. Er man i tillegg lett og litt spretten i kroppen, blir det gjerne slik .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

anonym.

Ja, du er rett og slett i ganske bra form. I din alder skal det egentlig ikke mye daglig vanlig fysisk aktivitet for å opprettholde grunnkondisjonen. Litt rask gange, trapper i stedet for heis,, sykkel istedet for bilen osv. kan være nok. Er man i tillegg lett og litt spretten i kroppen, blir det gjerne slik .

Hei igjen.

Tusen takk for svar. Ja jeg er lett og spretten i kroppen.

Spaserturene fortsetter jeg med og nå frister det snart med å løpe opp bakker i stredet for å gå. Få pulsen skikkelig opp.

Hvor høy makspuls kan jeg "tillate" meg?

Og en ting til: ved avslapning i stol eller liggende så merker jeg at hjertet hopper litt.

Dette har jeg kjent i snart 18 måneder.

Merker ikke dette i fysisk aktivitet men etterpå hvis jeg har tatt i for mye.

Det hopper liksom litt "nervøst" noen ganger en gang og noen ganger flere etterhverandre. Har ikke smerter.

Har som sagt noe angst for tiden.

Bør jeg slå meg til ro?

Meget takknemlig for svar igjen.

Mvh.

jente 36 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...