Gå til innhold

menisk,cyste og avreven senefeste

Gjest kvinne-33

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne-33

Jeg fikk skadet kneet mitt for 15 år siden, da fikk jeg vite av senefeste var nesten avreven, men det var for sent å gjøre noe med det (kom ikke til u.s. før 6 mnd ventetid).Nå plager kneet meg igjen, var inne til en kikkehullsu.s. for 2 mnd. siden. Da hadde jeg en cyste, brudd i menisken og for mye væske i kneet. De sa også at brusken var beg. å bløte seg opp(?). De skylte kneet med vann og jeg ble sent hjem.

Og siden har jeg hatt mye mer vondt i kneet. Det er ikke noen spesielle plasser jeg har vondt, litt over det hele og litt variabelt. Det er vondt å bøye det, spesielt å sitte på huk om morgenen. Klarer ikke å sitte med bena i kors eller krype sammen i sofaen. Vondt å trampe hardt, trapper, bakker og mye gåing.

Jeg fikk beskjed om at kneet ikke var dårlig nok til å operere, måtte bare gå med støttebandasje og komme igjen om to-tre år, da ville de operere...og i mellomtiden skal jeg verke.

Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

kvinne-33.

Det eneste du nå kan gjøre er å få kontakt med en fysioterapeut som virkelig kan opptrening av knær. Muskulaturen i hele benet må styrkes gjennom øvelser som samtidig ikke belaster det vonde kneet.

Den styrkede muskulaturen vil så i sin tur kunne skåne kneet i det daglige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har læst dit indlæg og svaret. Du skal vide at der i ortopæd verden ikke er enighed om behandlingen, af det du fejler (slidgigt).

Jeg tilråder ro og aflastning af knæet. Jeg tilråder NSAID, om du kan tåle det. varme omkring knæet (rejs ned til de varme lande).

mvh

jvbruun, ortopæd, dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne-33

Jeg har læst dit indlæg og svaret. Du skal vide at der i ortopæd verden ikke er enighed om behandlingen, af det du fejler (slidgigt).

Jeg tilråder ro og aflastning af knæet. Jeg tilråder NSAID, om du kan tåle det. varme omkring knæet (rejs ned til de varme lande).

mvh

jvbruun, ortopæd, dk

Mener du at jeg har slitasjegikt, jvb?

Jeg trener på helsestudio, både pga hjertet(nyoperert) og kneet i håp om at jeg skal kunne bli engang "normal" i form. Men nå er det kun kneet som er problematisk...

Vil det noen gang tror du bli godt igjen?

Det gjør vel ikke vondt værre med å trene styrke? Jeg spiller også golf, men det er problematisk. Det vil ikke kneet godta.

En annen ting, når jeg begynner å merke verking i kneet, får jeg ofte også smerter i setemusklaturen, samme ben. Er det bare pga feilbelastning?

Jeg håpte på å bli uføretrygdet pga hjertet, da hadde jeg flyttet til syden med det samme :) men jeg må nok holde ut med kulden til jeg blir pensjonist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...