Gå til innhold

Til NHD: Spiseforstyrrelse hos barn med AS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du bekrefte eller avkrefte om jeg er helt på jordet når jeg mener at barn med AS som har utviklet sf trenger terapi?

Det hjelper jo ingenting med x antall veiinger samt beskjed om å spise mer, fra lege? I alle fall hjalp det ikke her i gården.

Hvilken behandling ville du ha gitt?

Skrevet

Hei!

Nå kan mye hos barn med asperger se ut som spiseforstyrrelse uten at det er det, men det vet du kanskje?

Matnekt i lengre tid kan være bare "lei av mat" når det er gått noen uker, mnd spiser igjen, lite, men spiser. Det var være man er lei av en type mat og ikke funnet den nye typen, da blir det et helt spisestopp, inntil man finner noe man vil spise. I perioder spiser et av mine barn kun krepsehaler og røkelaks, når jeg spør om det ikke blir kjedelig så svarer jo, men ikke noe annet vil spise, så da kjøper vi det.

Ellers vet jeg ikke om spørsmålet ditt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med SF hos barn med Asperger.

Generelt kan jeg si at om en behandlingsform ikke har ført frem etter å ha vært forsøkt i rimelig lang tid, må en prøve noe annet.

"More of the same" er nesten aldri en god løsning når ting ikke virker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...