Gjest Fryser Skrevet 8. desember 2012 Skrevet 8. desember 2012 Vil du bekrefte eller avkrefte om jeg er helt på jordet når jeg mener at barn med AS som har utviklet sf trenger terapi? Det hjelper jo ingenting med x antall veiinger samt beskjed om å spise mer, fra lege? I alle fall hjalp det ikke her i gården. Hvilken behandling ville du ha gitt? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 9. desember 2012 Skrevet 9. desember 2012 Hei! Nå kan mye hos barn med asperger se ut som spiseforstyrrelse uten at det er det, men det vet du kanskje? Matnekt i lengre tid kan være bare "lei av mat" når det er gått noen uker, mnd spiser igjen, lite, men spiser. Det var være man er lei av en type mat og ikke funnet den nye typen, da blir det et helt spisestopp, inntil man finner noe man vil spise. I perioder spiser et av mine barn kun krepsehaler og røkelaks, når jeg spør om det ikke blir kjedelig så svarer jo, men ikke noe annet vil spise, så da kjøper vi det. Ellers vet jeg ikke om spørsmålet ditt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. desember 2012 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har ingen erfaring med SF hos barn med Asperger. Generelt kan jeg si at om en behandlingsform ikke har ført frem etter å ha vært forsøkt i rimelig lang tid, må en prøve noe annet. "More of the same" er nesten aldri en god løsning når ting ikke virker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.