Gå til innhold

Følelser og ap

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg skal iallefall prøve uten medisin på nyåret :-)

''

Det håper jeg du lar være :-)

Kan hende det går bra frosken :-)

En stund siden jeg har prøvd uten nå, og har glemt hvordan jeg egentlig er.

Skrevet

Kan hende det går bra frosken :-)

En stund siden jeg har prøvd uten nå, og har glemt hvordan jeg egentlig er.

Jeg har ikke glemt hvordan du pleier å beskrive at du har det når du seponerer ap. Og det er _ikke_ lenge siden siste du prøvde.

Hva med hjernen din? Fortjener den ikke at du holder deg rimelig frisk?

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Det finnes flere normaliteter.

Ja, det er nettopp det som er poenget mitt, og når denne normaliteten endrer seg blir man, om ikke bekymret så tenker man i hvert fall over det...

Gjest Zyprexus
Skrevet

Ja, dette kan være en av mange positive effekter av AP.

Jeg må si meg enig med de andre her, det er naturlig å gråte når en har noe å gråte for, det er IKKE noe som skal medisineres bort og ingen positiv virkning.

Skrevet

Jeg har ikke glemt hvordan du pleier å beskrive at du har det når du seponerer ap. Og det er _ikke_ lenge siden siste du prøvde.

Hva med hjernen din? Fortjener den ikke at du holder deg rimelig frisk?

Tenker at nå har jeg klart meg en stund på lite, så kanskje jeg klarer meg fint uten. Har jo klart meg uten før. Vil se positivt på det, ikke tenke at jeg blir dårlig eller skader hjernen. Føler meg ikke syk nå.

Skrevet

Tenker at nå har jeg klart meg en stund på lite, så kanskje jeg klarer meg fint uten. Har jo klart meg uten før. Vil se positivt på det, ikke tenke at jeg blir dårlig eller skader hjernen. Føler meg ikke syk nå.

NHD har sagt at lite er uendelig mye bedre enn ingenting. Jeg skal redusere ap nå i samarbeid med psykiater, men han sier også at jeg ikke må gå ned til null. Derimot kan jeg øke ap når jeg trenger det for så å gå ned igjen.

Skrevet

NHD har sagt at lite er uendelig mye bedre enn ingenting. Jeg skal redusere ap nå i samarbeid med psykiater, men han sier også at jeg ikke må gå ned til null. Derimot kan jeg øke ap når jeg trenger det for så å gå ned igjen.

Vet det, ja det er greit å kunne styre det selv. Vi vet jo hva vi trenger selv, det vet jeg og. Hvis jeg blir veldig dårlig må jeg ta ap igjen, hvis ikke blir jeg glad :)

Dumt å skrive om slike ting, men jeg har kontroll.

Skrevet

Vet det, ja det er greit å kunne styre det selv. Vi vet jo hva vi trenger selv, det vet jeg og. Hvis jeg blir veldig dårlig må jeg ta ap igjen, hvis ikke blir jeg glad :)

Dumt å skrive om slike ting, men jeg har kontroll.

Ok. Trodde du ikke visste det. Beklager.

Ta uansett godt vare på deg selv!

Klem

Skrevet

Ok. Trodde du ikke visste det. Beklager.

Ta uansett godt vare på deg selv!

Klem

Takk :)

Klem tilbake.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Positivt?

Fikk vite at en jeg kjente var død "Så trist" sa jeg, men følte meg ikke trist. Istedenfor ble jeg litt sjokka, men ingen tårer. Savner litt de tårene og følelsene, vet jeg var overfølsom og at det var litt vel mye. Men nå er det for lite tenker jeg. Er det positivt å ikke kunne gråte? Gråter ikke folk vanligvis? Av og til ihvertfall?

Det er helt greit å gråte av og til om det føles nødvendig. På den annen side er det ikke noe en må for å ha det bra eller være frisk.

Skrevet

Det er helt greit å gråte av og til om det føles nødvendig. På den annen side er det ikke noe en må for å ha det bra eller være frisk.

Det er sant...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...