Gå til innhold

Alt går nå til helvete.

Anbefalte innlegg

Gjest Kaossituasjon
Skrevet

Jeg har satt meg selv i en hel idiotisk situasjon hvor jeg ikke har penger til å betale husleie. Jeg har skulket jobben og sagt at jeg er syk. Jeg har brukt penger jeg ikke har. Jeg har nå kjøpt masse alkohol som jeg skal drikke.

Jeg er redd jeg vil miste alt jeg har som betyr noe for meg. Jeg var på en måte der hvor jeg ville være. Ting var veldig bra. Så vet jeg ikke helt hva som skjedde. Vet jeg hadde en downperiode rett før dette hvor jeg var sliten og trist. Så håndterte jeg dette på en hårreisene måte.

Jeg vet jeg kan betale dobbel husleie i januar men er redd jeg vil miste leilgiheten min og jobben.

Skrevet

Jeg tror det er tre-fire ting du bør gjøre:

1) Kanskje ringe en krisetelefon?

2) IKKE drikke alkoholen, men levere den tilbake. Da får du også penger igjen. F. eks. så tar vinmonopolet flasker i retur.

3) Snakk med legen, for å få en henvisning til behandler, hvis du ikke har det.

4) Kom deg tilbake på jobb på mandag; de vet ikke noe om alt dette, og du kan bare si at du var syk.

Dette klarer du!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå må du tenke fornuftig. Gå på jobb, ordne opp i økonomien. Ta det nå med en gang. La være og drikke, det gjør problemene bare enda større.

Gjest mannen sin
Skrevet

2) IKKE drikke alkoholen, men levere den tilbake. Da får du også penger igjen. F. eks. så tar vinmonopolet flasker i retur.

4) Kom deg tilbake på jobb på mandag; de vet ikke noe om alt dette, og du kan bare si at du var syk.

Dette klarer du!

Med vennlig hilsen

Løse problemene med alkohol gjør i alle fall saken værre. Kan du ikke betale, så ta kontakt med kreditor og si hvordan saken er. Det er viktig. Å bare dytte regningene i en skuff gjør vondt værre. Jo tidligere man tar tak jo lettere blir det.

Skrevet

Tropp opp på jobben, bare si du har vært syk. Betal regninger så fort som mulig.

Dette høres kjipt, men overkommerlig ut. Ikke sikkert det er full krise.

Håper det går bra, fortell oss om det fikser seg!

Gjest Kaossituasjon
Skrevet

Dette klarer du!

Med vennlig hilsen

Takk til alle for svar.

Nå ser heldigvis ting ut til å ha ordnet seg. Jeg har så utrolig mye angst for å ta sånne ubehagelig telefoner. Jeg ville heller gjennomført rotfylling uten bedøvelse enn å gjøre det.

Nå har jeg faktisk gjort det og ting ordner seg. Kjipt at en ganske stor ubetaling jeg kunne gjort noe morsomt med som ferie eller ny pc må brukes til å betale husleierestanse fordi jeg har sølt bort penger på tull.

Jeg drakk alkoholen da så det var litt dumt.

Det med jobben går greit da siden de tror jeg har vært syk.På en måte var jeg det også siden jeg var utrolig utslitt og i tillegg veldig mørke tanker om at ingenting nytter,jeg gir opp etc. Men jeg pleier faktisk å være sterk å komme meg på jobb om jeg ikke har en svært god grunn til bli borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...