Gå til innhold

NHD/Andre. Feiler det henne noe?

Gjest dame som vil så gjerne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som jeg har kjendt endel år nå. Det jeg lurer på er hvorfor hun oppfører seg som hun gjør og om det er "normalt"?

Det er slik at når jeg er på tomandshånd med henne er hun helt normal, prater med meg og er engasjert. Vi har en fin kommunikasjon. Virker blid og hyggelig.

Problemet er når vi er sammen med andre ( en eller flere) blir hun komplett annerledes. Hun ser nesten ikke på meg, ignorerer meg, prater ikke til meg og da føler jeg meg som "luft og ingenting".. Jeg prøver å henvende meg til henne men til ingen nytte.

Venninna mi prater energisk og er ekstremt hyggelig og engasjert med den/de andre som er tilstede. Det kan være seg naboer, andre bekjente og venner.

Meg enser hun ikke. Hun behandler meg som luft.

Dette er ubehagelig for meg.. Er glad i venninna mi, men dette er ikke greit.. :-(

Noen tanker og innspill fra dere?

Skrevet

Aner ikke, men husker jeg opplevde det samme en del ganger før i tida. Jeg prøver å være inkluderende i en samtale med flere, ved å se på alle rundt bordet og lignende, men jeg tror ikke alle tenker sånn.

Nei, aner ikke, men hadde vært spennende hvis noen visste hva hun tenker, om hun tenker over det:-)

Av og til hvis jeg sitter på en forelesning og det er mulighet for å stille spørsmål har det hendt at jeg finner på noe å spørre om, mest for å få foreleseren til å henvende seg mer mot den siden av salen jeg sitter på. Da er det lettere å følge med. Har du prøvd noe lignende, prøvd å få inkludert deg selv i samtaler med flere der venninna de ikke enser deg?

Skrevet

Aner ikke, men husker jeg opplevde det samme en del ganger før i tida. Jeg prøver å være inkluderende i en samtale med flere, ved å se på alle rundt bordet og lignende, men jeg tror ikke alle tenker sånn.

Nei, aner ikke, men hadde vært spennende hvis noen visste hva hun tenker, om hun tenker over det:-)

Av og til hvis jeg sitter på en forelesning og det er mulighet for å stille spørsmål har det hendt at jeg finner på noe å spørre om, mest for å få foreleseren til å henvende seg mer mot den siden av salen jeg sitter på. Da er det lettere å følge med. Har du prøvd noe lignende, prøvd å få inkludert deg selv i samtaler med flere der venninna de ikke enser deg?

Ja ubehagelig er det..

Jeg prøver også å prate med den/de andre enn venninna mi for liksom å "komme inn" i samtalen men føler venninna mi "spiser" den/de andre opp. Hun prater og prater med de og henvender seg hele tia til de slik at det ikke blir rom for meg..

Det virker nesten som hun prøver å vise overfor meg at de og hun er verdens beste venninner.. Jeg føler ikke at jeg overdriver min kontakt med venninna ellers, føler at jeg er ganske normal der og viser både henne og andre respekt og romslighet i hverdagene..

Takk for at du svarte:-)

Skrevet

Ja ubehagelig er det..

Jeg prøver også å prate med den/de andre enn venninna mi for liksom å "komme inn" i samtalen men føler venninna mi "spiser" den/de andre opp. Hun prater og prater med de og henvender seg hele tia til de slik at det ikke blir rom for meg..

Det virker nesten som hun prøver å vise overfor meg at de og hun er verdens beste venninner.. Jeg føler ikke at jeg overdriver min kontakt med venninna ellers, føler at jeg er ganske normal der og viser både henne og andre respekt og romslighet i hverdagene..

Takk for at du svarte:-)

Høres slitsomt ut. Hvem er hun egentlig? Hva er hennes bevegsgrunner? Jeg hadde en gang en venninne som var sånn, bare at hun var enda verre. Hun latterliggjorde meg. Jeg kuttet henne ut , men det vil vel ikke du som har så god kontakt med henne på tomannshold?

Den eneste løsningen jeg kan tenke meg er å snakke med henne om det som plager deg ved hennes oppførsel.

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at det fortsatt er venninna di. Jeg gidder rett og slett ikke å ha noe med folk som oppfører seg dårlig. Da er det slutt fra min side, jeg gir folk to eller tre sjanser, fordi det kan være misforståelse osv, men etter det så bruker jeg ikke mer tid på folk som er sånn.

Andre skal også vite hvor de har meg.

Men du bør jo snakke med henne og spørre og hvis hun fortsatt er sånn etterpå, så kutt henne ut.

Skrevet

Forstår det slik at dere er nære venninner og prater mye sammen. Sammen med andre så kan det være at hun ønsker fokusere på dem, siden dere to jo kjenner hverandre godt og vet hvor dere har hverandre. Sammen med andre kan hun være travelt opptatt med small-talk med alle og enhver.

Jeg hadde ikke tatt dette så tungt, om jeg var deg.

Skrevet

Forstår det slik at dere er nære venninner og prater mye sammen. Sammen med andre så kan det være at hun ønsker fokusere på dem, siden dere to jo kjenner hverandre godt og vet hvor dere har hverandre. Sammen med andre kan hun være travelt opptatt med small-talk med alle og enhver.

Jeg hadde ikke tatt dette så tungt, om jeg var deg.

Det å ikke ta det så tungt er ikke så lett når man blir behandlet som luft og ingenting av noen som man regner som venner..

Mange av dem som hun prater så ivrig med når hun ignorerer meg har hun kjendt like lenge som meg og tilbrakt mye tid sammen med.. Når det er andre tilstede hilser hun nesten ikke og det føles nesten som hun ikke vil vite av meg. Når vi treffes alene er det noe helt annet. Både "hei" og prat..

Gjest germimate
Skrevet

Dette er veldig vondt, jeg vet. Det er en merkelig oppførsel fra hennes side - kan du spørre henne hvorfor hun er slik?

Kan det være at hun er usikker? Jeg tror ikke at hun hadde betrodd seg til deg som hun gjør hvis hun ikke liker deg osv...

Skrevet

Det å ikke ta det så tungt er ikke så lett når man blir behandlet som luft og ingenting av noen som man regner som venner..

Mange av dem som hun prater så ivrig med når hun ignorerer meg har hun kjendt like lenge som meg og tilbrakt mye tid sammen med.. Når det er andre tilstede hilser hun nesten ikke og det føles nesten som hun ikke vil vite av meg. Når vi treffes alene er det noe helt annet. Både "hei" og prat..

du får snakke med henne om saken.

Ikke sikkert hun er bevisst på dette, faktisk. Og er hun bevisst på dette- så har hun godt av å vite at du finner det ubehagelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...