Gå til innhold

NHD: Er dette likevel en hypomani?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg stort sett har vært våken om natta og sovet kun overflatisk noen ganger i over en uke (tror det nærmer seg to). Jeg planlegger veldig mye jeg skal gjøre og når jeg skal gjøre det så må jeg gjøre alt samtidig og i et stort tempo. Alt blir kaos, jeg går irundt meg selv.

Har opplevd dette en gang før, at jeg hadde en hypomani som varte i to måneder. Jeg ble da bare verre og verre og gjorde og sa masse dumt som jeg angret i mange måneder etterpå. Jeg er ikke der enda, men jeg er redd for at det kan utvikle seg?

Skrevet

Så da har du ingen formening om hva du bør gjøre?

Skrevet

Så da har du ingen formening om hva du bør gjøre?

Jotakk, hvis det er en hypomani så må jeg vel ha noe å sove på?

Skrevet

Jotakk, hvis det er en hypomani så må jeg vel ha noe å sove på?

Det er fantastisk morsomt og deilig med en hypomani, men det lønner vel å medisinere seg? Spør om noe å sove på. Dette kan føre riktig galt avsted. Alle mine hypomanier har endt dårlig.

Skrevet

Det er fantastisk morsomt og deilig med en hypomani, men det lønner vel å medisinere seg? Spør om noe å sove på. Dette kan føre riktig galt avsted. Alle mine hypomanier har endt dårlig.

Ja, jeg må vel begynne og bruke vettet mitt.

Skrevet

Zyprexa, zyprexa, zyprexa! (eller serequel)

Tåler dessverre ingen av delene, men jeg har truxal, får prøve den.

Skrevet

om du ikke sover ville jeg vært bekymret, du kan bli psykotisk og miste helt kontroll og ende i reimer på sykehuset, det skjedde meg

Skrevet

om du ikke sover ville jeg vært bekymret, du kan bli psykotisk og miste helt kontroll og ende i reimer på sykehuset, det skjedde meg

Huffda, håper ikke det blir slik. Jeg skal være frisk som en fisk i julen har jeg bestemt meg for.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dette er nok en hypomani. Etter kriteriene må den vare i 4 døgn for å kunne kalle det en hypoman episode.

Skrevet

Ja, dette er nok en hypomani. Etter kriteriene må den vare i 4 døgn for å kunne kalle det en hypoman episode.

Hei. Aner meg det ja. Har faktisk greid å sove litt inatt, med 50 mg truxal inne.

Jeg føler en voldsom glede hele tiden, ikke normalt, tror ikke andre, friske mennesker har det sånn? Det kan jo ikke jeg vite da men...

Blir fort irritert også og dette er ihvertfall ikke likt meg. Jeg glefset til min mann igår og måtte gå meg en tur så jeg fikk roet meg. Vil du anbefale imovane for søvnløshet istedet for truxal? Vet ikke om truxalen gjør meg mere hyper, mener å ha prøvd det før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...