Gå til innhold

Klemming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han spurte meg om det var ok at han gav meg en klem og jeg sa ja. Jeg var lei meg og det føltes riktig.

Da er det selvfølgelig OK. Flott at du har så god kontakt med din psyk-.

(Det kan være tilfeller der pasienten sier ja men det i virkeligheten slett ikke er greit. Jeg kan likevel forestille meg at det også er mange tilfeller der pasienten ønsker og trenger en klem, men ikke får, pga mistolkning av regler.)

Skrevet

Min psykiater er mann og jeg er heldigvis hverken forelsket eller noe annet i den dur. Jeg kan ikke si at jeg elsker ham, det hadde vært enklere hvis det var en dame. Derimot respekterer jeg ham og har det gøy sammen med ham. Humor er viktig i en setting hvor en snakker om psykiske lidelser.

Hei!

Interessant at du sier det hadde vært enklere om det var en kvinne :-)

For min del er det det på mange måter, men ingen vil lese/høre det, jeg tror det er politisk ukorrekt i en kjønnsnøytral tid å si det. Det tenker jeg.

Fint du likte knuseklem :-) Jeg liker de, når den ene tar tak og får overtaket, jeg vet jo at ingen skal drepe eller klemme luften ut av en, så da er det helt i orden, man vet jo det hele er av kjærlighet :-)

Skrevet

Enig med deg i at du ikke skal fortelle din psykiater at du elsker henne, det kan og bør du holde for deg selv. At du setter pris på henne kan du fortsette å vise en gang i blant :)

Hei!

:-) Ja jeg gjør det :-)

Akkurat som du tenker er det med å elske noen også å respektere et annet menneskes følelser :-)

Man vil ikke stille mennesker i forlegenhet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tar aldri initiativ til å klemme pasientene. Jeg har gitt de andre behandlerne på klinikken instruks om samma praksis.

Hvis en pasient på slutten av aller siste tim spør om å få gi meg en klem, sier jeg ja.

Skrevet

Jeg tar aldri initiativ til å klemme pasientene. Jeg har gitt de andre behandlerne på klinikken instruks om samma praksis.

Hvis en pasient på slutten av aller siste tim spør om å få gi meg en klem, sier jeg ja.

Nå har det seg slik at jeg ble spurt om jeg ville ha en klem. Jeg var lei meg og svarte ja. Det føltes bare godt. Jeg skal fortsette hos denne psykiateren og jeg vet det ikke vil by på problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...