Gå til innhold

Plutselig blødning


Gjest Mvhilsen

Anbefalte innlegg

''Da tror jeg at jeg finner en variant med narkose mer i samsvar med min økonomi! Jeg skal finne ug av det etter hvert! Jeg er jo ikke i noen risikogruppe! Heldigvis!''

Uansett er det lurt å finne ut av dette så snart som mulig. Først og fremst for å kunne legge dette bak seg før jul, men også selvfølgelig i tilfelle det skulle være noe galt. Jeg er rimelig sikker på at din mann vil synes dette er verd å betale for. Om du altså ikke kan satse på undersøkelse uten narkose, men med en vival eller to.

Jeg støtter Elextras forslag om å gi en slik undersøkelse et forsøk med Vival. Jeg har alvorlig tannlegeangst, men jeg klarer å gjennomføre en årlig undersøkelse ved hjelp av en forståelsesfull tannlege og 10-15 mg Vival.

Det finnes også noe som heter Dormicum, som er en slags narkose light - det må være anestesilege til stede. Man er ikke helt slått ut, men man husker absolutt ingenting etterpå. Dette er ganske vanlig å gi til små barn ved sykehusinnleggelser når de må gjennom ubehagelige undersøkelser. Tannlegekontoret mitt tilbyr behandling med Dormicum, det er mulig Volvat kan tilby noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    16

  • Colette

    8

  • Mette Moen, Gynekolog

    3

  • Lillemus

    2

Gjest Mvhilsen

''Da tror jeg at jeg finner en variant med narkose mer i samsvar med min økonomi! Jeg skal finne ug av det etter hvert! Jeg er jo ikke i noen risikogruppe! Heldigvis!''

Uansett er det lurt å finne ut av dette så snart som mulig. Først og fremst for å kunne legge dette bak seg før jul, men også selvfølgelig i tilfelle det skulle være noe galt. Jeg er rimelig sikker på at din mann vil synes dette er verd å betale for. Om du altså ikke kan satse på undersøkelse uten narkose, men med en vival eller to.

Hei!

Jeg var hos legen nå, men det ble så mange ord og så mye/for mye for meg, så jeg tenkte da at jeg enten snakker med min psykiater senere i dag eller bestiller en time på nyåret.

Egentlig ble det ikke mange ord, det var helt stille fra min siden, det var mest fastlegen som snakket, men bare litt, inni mellom, men jeg ville ikke forstyrre han, han lette etter noe på data, og jeg vet hvor frustrerende det er å bli forstyrret.

Uansett er det jo ikke akkurat noe man dør av over natten.

Min mann ble veldig beroliget da jeg hadde stilt spørsmål her, men i natt måtte jeg ligge i armene hans og det til han sovnet fordi han var så lei seg, nå tror han det er fare for livet mitt.

Jeg sa jeg føler meg helt fin.

Men kanskje jeg skal snakke med min psykiater senere om det, tenkte hun bedre forstår at jeg trenger narkose, dessuten var det to ting jeg snakket med fastlegen om og jeg så det da hadde gått ca 20 (18,5 min ca) min fordi han lette etter skjemaer, jeg vet at lenger varer ikke en konsultasjon. Men jeg hadde bestemt meg for å nevne det hvis det ble tid, men det ble det ikke. Min mann hadde ringt på morgenen og sagt det var noe galt, det skjønte jeg fordi han sa "Jaså du har vondt i magen?", "Har min mann ringt?"sa jeg så, så sa fastlegen "Ja" også humret han sånn som julenisser gjør. Jeg sa jeg kom for andre og viktigere saker , og vi tok det, så glemte han det andre, og vi ønsket hverandre en god jul.

Jeg liker fastlegen min godt!

Men da ser jeg senere om jeg får tid til å nevne det, jeg kunne jo sette det opp som et punkt, da er det gjort. Takk for omtanken, det betyr mye for meg , det er hyggelig av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mvhilsen

Jeg støtter Elextras forslag om å gi en slik undersøkelse et forsøk med Vival. Jeg har alvorlig tannlegeangst, men jeg klarer å gjennomføre en årlig undersøkelse ved hjelp av en forståelsesfull tannlege og 10-15 mg Vival.

Det finnes også noe som heter Dormicum, som er en slags narkose light - det må være anestesilege til stede. Man er ikke helt slått ut, men man husker absolutt ingenting etterpå. Dette er ganske vanlig å gi til små barn ved sykehusinnleggelser når de må gjennom ubehagelige undersøkelser. Tannlegekontoret mitt tilbyr behandling med Dormicum, det er mulig Volvat kan tilby noe lignende.

Hei!

Takk:-)

Jeg kjenner både dormicum og vival, det siste tar jeg hvis jeg MÅ ta blodprøve noe jeg sjelden klarer. Det er noe av det mest smertefulle jeg kan forestille meg, verre enn å føde barn.

Jeg skal se om det blir tid til å ta opp dette senere i dag, men som skrevet/sagt jeg er bra nå. Jeg tenker ikke på det, jeg har en som tenker for meg, jeg glemmer sånt straks alt er i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mvhilsen

Du kan selv kontakte et privat senter som Volvat eller Aleris og høre om de har mulighet for gynekologisk undersøkelse i narkose. Du må da selv betale for utgiftene, hør om prisen, men jeg vil tippe på minst ca 2.000 kroner.

Jeg synes det er rart at du ikke kan snakke med din fastlege om en slik blødning, det er jo veldig vanlig. Du må ha henvisning fra fastlegen for å bli behandlet i det 'offentlige' system.

Jeg håper at du finner en løsning.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Hei!

Jeg skal nå få ultralyd utenpå, også hvis nødvendig med andre undersøkelser, disse i narkose.

Jeg printet ut svaret ditt og sendte det til min psykiater.

Jeg skal søkes inn på Ullevål. Så takk for hjelpen, det var ikke så vanskelig å snakke om det som jeg trodde, dvs jeg slapp å si så mye, alt var sagt i mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mvhilsen

''Da tror jeg at jeg finner en variant med narkose mer i samsvar med min økonomi! Jeg skal finne ug av det etter hvert! Jeg er jo ikke i noen risikogruppe! Heldigvis!''

Uansett er det lurt å finne ut av dette så snart som mulig. Først og fremst for å kunne legge dette bak seg før jul, men også selvfølgelig i tilfelle det skulle være noe galt. Jeg er rimelig sikker på at din mann vil synes dette er verd å betale for. Om du altså ikke kan satse på undersøkelse uten narkose, men med en vival eller to.

Hei!

Takk!

Da er det avgjort jeg skal til utvendig ultralyd :-)

Og enda bedre, det gikk jo fint å snakke om dette :-)

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk!

Da er det avgjort jeg skal til utvendig ultralyd :-)

Og enda bedre, det gikk jo fint å snakke om dette :-)

Takk for hjelpen

Så utrolig bra! Flink pike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takk!

Da er det avgjort jeg skal til utvendig ultralyd :-)

Og enda bedre, det gikk jo fint å snakke om dette :-)

Takk for hjelpen

Så flott, håper de finner ut av det, og at det er noe ufarlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra! Flink pike :)

Hei!

:-)

Enda bedre er at jeg ikke døde da Bella Dotte ansikt til ansikt spurte meg om min helse. Jeg svarte greit, og til uken skal jeg snakke med min fastlege, julenissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mvhilsen

Så flott, håper de finner ut av det, og at det er noe ufarlig :-)

Hei!

Jeg finner ut av det og det er nok ufarlig, det merker jeg, men jeg skal undersøke det hele :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov meg at du får undersøkt dette snarest mulig. Sannsynligheten for at det er noe uskyldig er selvsagt stor:-) Men jeg hadde slike symptomer for 14 år siden. Plutselig og uventet kom det en blødning, og det kunne gå en stund mellom hver gang. Jeg hadde kreft, viste det seg. Heldigvis uten spredning, så jeg var frisk etter en operasjon.

Man dør ikke av kreft over natten, nei, men det er viktig med tidlig diagnose/behandling. Men det vet du sikkert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov meg at du får undersøkt dette snarest mulig. Sannsynligheten for at det er noe uskyldig er selvsagt stor:-) Men jeg hadde slike symptomer for 14 år siden. Plutselig og uventet kom det en blødning, og det kunne gå en stund mellom hver gang. Jeg hadde kreft, viste det seg. Heldigvis uten spredning, så jeg var frisk etter en operasjon.

Man dør ikke av kreft over natten, nei, men det er viktig med tidlig diagnose/behandling. Men det vet du sikkert:-)

Hei!

Oi hadde du kreft! så leit.

Ja jeg skal nå til legen og få ultralyd, og hvis de trenger mere undersøkelser, narkose og GU. Jeg har jo ikke hatt problemer etter dette.

Takk for denne opplysningen din, litt lettere å forholde seg til når den blir så direkte og nær, og ikke bare er en liten risiko i en lærerbok, da har jeg lett for å tenke "ja ja det går nok bra" osv...

Takk for omtanken, jeg skal få det undersøkt også kan jeg etterhvert sikkert fortelle at jeg er helt frisk :-)

Bra du er frisk nå da , har du barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Oi hadde du kreft! så leit.

Ja jeg skal nå til legen og få ultralyd, og hvis de trenger mere undersøkelser, narkose og GU. Jeg har jo ikke hatt problemer etter dette.

Takk for denne opplysningen din, litt lettere å forholde seg til når den blir så direkte og nær, og ikke bare er en liten risiko i en lærerbok, da har jeg lett for å tenke "ja ja det går nok bra" osv...

Takk for omtanken, jeg skal få det undersøkt også kan jeg etterhvert sikkert fortelle at jeg er helt frisk :-)

Bra du er frisk nå da , har du barn?

Jeg vil bare at du ikke skal ta noen sjangser med helsa di. Og derfor kunne jeg ikke tie stille:-) Jeg hadde også perioder hvor jeg ikke hadde blødninger, og slo meg til ro ut i fra det. Mine blødninger oppsto ofte når jeg var på do. Men også ellers - tilsynelatende uventet. En dag fikk jeg en voldsom blødning som aldri tok slutt, og hvor jeg hadde store blodlevrer.

Jeg opererte bort både livmor og eggstokker, men det var helt problemfritt. Jeg har aldri merket overgangssymptomer engang:-) Ja, jeg har 2 voksne barn.

Jeg vil ikke skremme deg, bare minne deg på at du ikke må overse disse symptomene. I de aller fleste tilfeller er det jo heldigvis ikke kreft:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare at du ikke skal ta noen sjangser med helsa di. Og derfor kunne jeg ikke tie stille:-) Jeg hadde også perioder hvor jeg ikke hadde blødninger, og slo meg til ro ut i fra det. Mine blødninger oppsto ofte når jeg var på do. Men også ellers - tilsynelatende uventet. En dag fikk jeg en voldsom blødning som aldri tok slutt, og hvor jeg hadde store blodlevrer.

Jeg opererte bort både livmor og eggstokker, men det var helt problemfritt. Jeg har aldri merket overgangssymptomer engang:-) Ja, jeg har 2 voksne barn.

Jeg vil ikke skremme deg, bare minne deg på at du ikke må overse disse symptomene. I de aller fleste tilfeller er det jo heldigvis ikke kreft:-)

Hei!

Mitt tusen takk stikker dypere enn ordene du leser.

Det betyr mye for meg at du deler direkte med meg din erfaring, det er lettere for meg å forstå alvoret. Jeg har lett for å trekke på skuldrene og tenke at det går jo bra, dine ord blir derfor litt sånne påskyndere som gjør at jeg mandag faktisk ringer fastlegen min og får henvisning til ultralyd, som jeg nok ellers ville glemt.

Sånn er jeg, men nå glemmer jeg ikke, fordi det er ditt liv, og ikke bare bokstaver og tall i en bok.

Derfor mange takk.

Jeg må og vil leve fordi jeg har barn, de trenger meg, og det verre er , de elsker meg så høyt at deres hjerte ville knust om jeg ble borte, derfor må jeg ta ansvar for såpas tydelige og alvorlige symptomer.

Tusen takk Colette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Mitt tusen takk stikker dypere enn ordene du leser.

Det betyr mye for meg at du deler direkte med meg din erfaring, det er lettere for meg å forstå alvoret. Jeg har lett for å trekke på skuldrene og tenke at det går jo bra, dine ord blir derfor litt sånne påskyndere som gjør at jeg mandag faktisk ringer fastlegen min og får henvisning til ultralyd, som jeg nok ellers ville glemt.

Sånn er jeg, men nå glemmer jeg ikke, fordi det er ditt liv, og ikke bare bokstaver og tall i en bok.

Derfor mange takk.

Jeg må og vil leve fordi jeg har barn, de trenger meg, og det verre er , de elsker meg så høyt at deres hjerte ville knust om jeg ble borte, derfor må jeg ta ansvar for såpas tydelige og alvorlige symptomer.

Tusen takk Colette

Flott:-) Ikke drøy med dette. Jeg unner deg alt det beste, og ikke minst beskjeden om at det ikke feiler deg noe alvorlig. Ikke skyv dette til side, i tilfelle det skulle være noe som trenger behandling.

Du er en flott mor, kone og menneske, og det skulle ha vært flere som deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott:-) Ikke drøy med dette. Jeg unner deg alt det beste, og ikke minst beskjeden om at det ikke feiler deg noe alvorlig. Ikke skyv dette til side, i tilfelle det skulle være noe som trenger behandling.

Du er en flott mor, kone og menneske, og det skulle ha vært flere som deg:-)

Hei!

Takk.

Hyggelig å lese, selv takk for at du delte dette med meg colette.

Så får jeg håpe jeg er eheldigere enn deg, men likevel godt å lese at det du skrev om overgangsalder og fjerning av livmor .

For min del vil jeg ikke ha flere barn så det ville jo vært ganske greit i min alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk.

Hyggelig å lese, selv takk for at du delte dette med meg colette.

Så får jeg håpe jeg er eheldigere enn deg, men likevel godt å lese at det du skrev om overgangsalder og fjerning av livmor .

For min del vil jeg ikke ha flere barn så det ville jo vært ganske greit i min alder.

Livmoren har jo uansett ingen betydning for opplevelsen av overgangsalder. Det er det jo eggstokkene som råder over:-) Jeg ble fortalt at jeg kom til og oppleve overgangssymptomer 3 døgn etter operasjonen - men de kom aldri, og har aldri dukket opp i ettertid.

Men nå foregriper vi begivenhetenes gang for din del:-) Husk og oppdater meg/oss om hvordan det går med deg. Men det trenger jeg kanskje ikke og minne deg på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmoren har jo uansett ingen betydning for opplevelsen av overgangsalder. Det er det jo eggstokkene som råder over:-) Jeg ble fortalt at jeg kom til og oppleve overgangssymptomer 3 døgn etter operasjonen - men de kom aldri, og har aldri dukket opp i ettertid.

Men nå foregriper vi begivenhetenes gang for din del:-) Husk og oppdater meg/oss om hvordan det går med deg. Men det trenger jeg kanskje ikke og minne deg på:-)

Hei!

Nei du trenger ikke minne meg på det, jeg vil informere deg/dere om resultatene :-)

Ja jeg trenger ikke livmor, men greit med eggstokker :-) Trenger litt oxytocin, men jeg har jo nesespray :-)

For øvrig burde alle kvinner få nesespray med oxytocin, om jeg var lege ville jeg skrevet dette ut til kvinner i overgangsalder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmoren har jo uansett ingen betydning for opplevelsen av overgangsalder. Det er det jo eggstokkene som råder over:-) Jeg ble fortalt at jeg kom til og oppleve overgangssymptomer 3 døgn etter operasjonen - men de kom aldri, og har aldri dukket opp i ettertid.

Men nå foregriper vi begivenhetenes gang for din del:-) Husk og oppdater meg/oss om hvordan det går med deg. Men det trenger jeg kanskje ikke og minne deg på:-)

Hei!

Jeg mente ikke at oxytocin lages i eggstokkene.. :-). mente hele den lange tilbakevirkngen og den totale effekten og positiv og negativ feedback i hormonsystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei du trenger ikke minne meg på det, jeg vil informere deg/dere om resultatene :-)

Ja jeg trenger ikke livmor, men greit med eggstokker :-) Trenger litt oxytocin, men jeg har jo nesespray :-)

For øvrig burde alle kvinner få nesespray med oxytocin, om jeg var lege ville jeg skrevet dette ut til kvinner i overgangsalder :-)

Ok:- ) Jeg håper det går bra, og at alt har en naturlig forklaring. Ingenting ville glede meg mer. Kommer til og følge nøye med deg framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:- ) Jeg håper det går bra, og at alt har en naturlig forklaring. Ingenting ville glede meg mer. Kommer til og følge nøye med deg framover!

Hei!

:-) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...