Gå til innhold

Plutselig blødning


Gjest Mvhilsen

Anbefalte innlegg

Gjest Mvhilsen

Livmoren har jo uansett ingen betydning for opplevelsen av overgangsalder. Det er det jo eggstokkene som råder over:-) Jeg ble fortalt at jeg kom til og oppleve overgangssymptomer 3 døgn etter operasjonen - men de kom aldri, og har aldri dukket opp i ettertid.

Men nå foregriper vi begivenhetenes gang for din del:-) Husk og oppdater meg/oss om hvordan det går med deg. Men det trenger jeg kanskje ikke og minne deg på:-)

Hei!

Vil bare fortelle deg at jeg nå endelig fikk tid til å få henvisning til Ullevål. Jeg får der ultralyd etc... og slipper mest sannsynligvis GU, hvis dette må tas, skal jeg få narkose.

Min fastlege mente imidlertid da han hørte at jeg føler meg helt bra at dette ikke er noe å bekymre seg for, bare stress sa han, da sa jeg "Ja akkurat det jeg selv sa".

Men nå venter jeg så på innkalling fra Ullevål, det tar sikkert tid, men jeg har veldig mye for tiden, så det passer bra, jeg har ellers god helse.

Når jeg får innkalling sikkert om noen mnd skal jeg fortelle deg hvordan det går. Jeg håper jeg er heldigere enn deg, da jeg har svært dårlig tid, og alt for mye å ordne opp i, men nettopp derfor var/ er det fint å ta det ansvar man så lett glemmer hva angår fysisk sykdom, greit å gjøre det man kan, det har også med ansvar for en familie å gjøre.

:-) men jeg er glad, endelig er den samtalen ferdig og henvisning sendt avsted osv... :-) Jeg har hatt time mange ganger men ikke kommet til saken da andre saker har vært viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    16

  • Colette

    8

  • Mette Moen, Gynekolog

    3

  • Lillemus

    2

Gjest Cinnamongirl

Hei!

Vil bare fortelle deg at jeg nå endelig fikk tid til å få henvisning til Ullevål. Jeg får der ultralyd etc... og slipper mest sannsynligvis GU, hvis dette må tas, skal jeg få narkose.

Min fastlege mente imidlertid da han hørte at jeg føler meg helt bra at dette ikke er noe å bekymre seg for, bare stress sa han, da sa jeg "Ja akkurat det jeg selv sa".

Men nå venter jeg så på innkalling fra Ullevål, det tar sikkert tid, men jeg har veldig mye for tiden, så det passer bra, jeg har ellers god helse.

Når jeg får innkalling sikkert om noen mnd skal jeg fortelle deg hvordan det går. Jeg håper jeg er heldigere enn deg, da jeg har svært dårlig tid, og alt for mye å ordne opp i, men nettopp derfor var/ er det fint å ta det ansvar man så lett glemmer hva angår fysisk sykdom, greit å gjøre det man kan, det har også med ansvar for en familie å gjøre.

:-) men jeg er glad, endelig er den samtalen ferdig og henvisning sendt avsted osv... :-) Jeg har hatt time mange ganger men ikke kommet til saken da andre saker har vært viktigere.

''Min fastlege mente imidlertid da han hørte at jeg føler meg helt bra at dette ikke er noe å bekymre seg for, bare stress sa han, da sa jeg "Ja akkurat det jeg selv sa".''

Det er ikke "bare stress" når man får en slik blødning. Håper du får sjekket ut dette fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mvhilsen

''Min fastlege mente imidlertid da han hørte at jeg føler meg helt bra at dette ikke er noe å bekymre seg for, bare stress sa han, da sa jeg "Ja akkurat det jeg selv sa".''

Det er ikke "bare stress" når man får en slik blødning. Håper du får sjekket ut dette fort.

Hei!

Takk.

Alt av papirer er sendt til Ullevål men tror det er flere mnd ventetid?

Da jeg ble utredet for asperger mener jeg det var tre mnd ventetid feks .

Takk for omtanken. Det setter jeg stor pris på, selv om du er en fremmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil bare fortelle deg at jeg nå endelig fikk tid til å få henvisning til Ullevål. Jeg får der ultralyd etc... og slipper mest sannsynligvis GU, hvis dette må tas, skal jeg få narkose.

Min fastlege mente imidlertid da han hørte at jeg føler meg helt bra at dette ikke er noe å bekymre seg for, bare stress sa han, da sa jeg "Ja akkurat det jeg selv sa".

Men nå venter jeg så på innkalling fra Ullevål, det tar sikkert tid, men jeg har veldig mye for tiden, så det passer bra, jeg har ellers god helse.

Når jeg får innkalling sikkert om noen mnd skal jeg fortelle deg hvordan det går. Jeg håper jeg er heldigere enn deg, da jeg har svært dårlig tid, og alt for mye å ordne opp i, men nettopp derfor var/ er det fint å ta det ansvar man så lett glemmer hva angår fysisk sykdom, greit å gjøre det man kan, det har også med ansvar for en familie å gjøre.

:-) men jeg er glad, endelig er den samtalen ferdig og henvisning sendt avsted osv... :-) Jeg har hatt time mange ganger men ikke kommet til saken da andre saker har vært viktigere.

Takk for at du oppdaterer meg :-) Jeg har tenkt en del på hvordan det går med deg og undersøkelsen. Håper du får tatt den raskt, men hvis du ikke har hatt noen flere slike blødninger siden sist, så virker det ikke å være noe alvorlig, synes jeg. Det har jo gått noen uker nå :-) Det er i hvert fall godt å høre at du får undersøkelse på en måte du kan leve med!

Fortell hvordan det går da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du oppdaterer meg :-) Jeg har tenkt en del på hvordan det går med deg og undersøkelsen. Håper du får tatt den raskt, men hvis du ikke har hatt noen flere slike blødninger siden sist, så virker det ikke å være noe alvorlig, synes jeg. Det har jo gått noen uker nå :-) Det er i hvert fall godt å høre at du får undersøkelse på en måte du kan leve med!

Fortell hvordan det går da.

Hei!

Ja det skal jeg gjøre.

Jeg har bare deg og frosken og noen her inne som spør meg om dette, og dere er vel egentlig grunnen til at jeg tok "morsansvaret" og bad om denne henvisningen. Min mann har gitt opp og mase på sånt, jeg forstår han. Andre mennesker eks familie/venner snakker jeg ikke om helseplager med. Jeg er glad for at jeg forandret oppfatning, det er omtrent første gang jeg var til legen i eget helseærend, jeg tror jeg bare har vært det en gang på 8 år, altså mellom henvisningen til Ullevål for asperger utredning og en resept jeg måtte ha på AB. Jeg går likevel ofte nok til legen syns jeg, men det er jo stadig for at jeg trenger noe for barna, de er sjelden med meg, det holder at jeg møter for det er jo feks bare for å få en bekreftelse på søknad om kuledyne, han vet jo at de har asperger syndrom.

Men jeg er ganske stolt av at jeg har ordnet opp i denne saken, jeg tenkte ikke på det som et morsansvar, men nå som jeg vet det er det, så vil jeg ta det.

Min fastlege trodde som meg at det bare var stress, men greit så undersøker vi det, jeg skal skrive og fortelle deg når jeg får resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du oppdaterer meg :-) Jeg har tenkt en del på hvordan det går med deg og undersøkelsen. Håper du får tatt den raskt, men hvis du ikke har hatt noen flere slike blødninger siden sist, så virker det ikke å være noe alvorlig, synes jeg. Det har jo gått noen uker nå :-) Det er i hvert fall godt å høre at du får undersøkelse på en måte du kan leve med!

Fortell hvordan det går da.

Hei!

Jeg har fått en sånn øm følelse i bekkenet, jeg lurer på om jeg rett og slett tar alt for mye oxytocin, jeg styrer det selv, men det er som om bekkenet mitt er mykere og jeg føler litt sånn som mot slutten av et svangerskap.

Jeg fant dette som bivirkninger, selv om de er sjeldne ved oxytocin:

''Side effects with oxytocin are not common. Serious side effects include:

an allergic reaction (shortness of breath; closing of the throat; hives; swelling of the lips, face, or tongue; rash; or fainting);

difficulty urinating;

chest pain or irregular heart beat;

difficulty breathing;

confusion;

sudden weight gain or excessive swelling;

severe headache;

rash;

excessive vaginal bleeding; or

seizures.

Other, less serious side effects may be more likely to occur. Talk to your doctor if you experience

redness or irritation at the injection site;

loss of appetite; or

nausea or vomiting.''

Det med vaginal blødning er altså saken, kanskje er det mengden oxytocin jeg tar som blir for mye, men jeg vil heller ha slike bivirkninger også være våken og uten autisme.

Jeg leser at oxytocin også kan brukes ved trening av hunder da de ser bedre på en og er mer våkne og tilstedet, det rare/skumle er at jeg føler meg helt tilstedet for tiden, jeg tør knapt si det helt til noen, jeg har snakket om forbedringer, men pga av usikkerhet har jeg ikke sagt det som andre sier til meg, "du er jammen forandret, du er så tilstedet" osv...

Jeg har bare ingen å snakke med det om, jeg ville bare skrive det til noen, jeg vil heller ha noen vondter her og der enn autisme. Jeg tror ingen kunne forutse denne forvandlingen.

Etter alt jeg har lest nå er jeg ganske sikker, men dosene mine er veldig høye, jeg bare øker og øker fordi jeg er så redd at Teppe skal senke seg/sløret eller hvordan man skal forklare det. Hver dag jeg får i denne våkenheten betyr så mye for meg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har fått en sånn øm følelse i bekkenet, jeg lurer på om jeg rett og slett tar alt for mye oxytocin, jeg styrer det selv, men det er som om bekkenet mitt er mykere og jeg føler litt sånn som mot slutten av et svangerskap.

Jeg fant dette som bivirkninger, selv om de er sjeldne ved oxytocin:

''Side effects with oxytocin are not common. Serious side effects include:

an allergic reaction (shortness of breath; closing of the throat; hives; swelling of the lips, face, or tongue; rash; or fainting);

difficulty urinating;

chest pain or irregular heart beat;

difficulty breathing;

confusion;

sudden weight gain or excessive swelling;

severe headache;

rash;

excessive vaginal bleeding; or

seizures.

Other, less serious side effects may be more likely to occur. Talk to your doctor if you experience

redness or irritation at the injection site;

loss of appetite; or

nausea or vomiting.''

Det med vaginal blødning er altså saken, kanskje er det mengden oxytocin jeg tar som blir for mye, men jeg vil heller ha slike bivirkninger også være våken og uten autisme.

Jeg leser at oxytocin også kan brukes ved trening av hunder da de ser bedre på en og er mer våkne og tilstedet, det rare/skumle er at jeg føler meg helt tilstedet for tiden, jeg tør knapt si det helt til noen, jeg har snakket om forbedringer, men pga av usikkerhet har jeg ikke sagt det som andre sier til meg, "du er jammen forandret, du er så tilstedet" osv...

Jeg har bare ingen å snakke med det om, jeg ville bare skrive det til noen, jeg vil heller ha noen vondter her og der enn autisme. Jeg tror ingen kunne forutse denne forvandlingen.

Etter alt jeg har lest nå er jeg ganske sikker, men dosene mine er veldig høye, jeg bare øker og øker fordi jeg er så redd at Teppe skal senke seg/sløret eller hvordan man skal forklare det. Hver dag jeg får i denne våkenheten betyr så mye for meg.

:-)

Hei!

Jeg skjønner at du grubler og tenker mye nå, og har vondt av deg. Det er ikke lett og si om blødningen er en bivirkning eller ikke, men det er jo selvfølgelig en mulighet i og med at det står nevnt i denne artikkelen. Rart at du føler at bekkenet ditt har blitt mykere.

Du må først og fremst få tatt denne undersøkelsen, slik at alt annet kan utelukkes. Men du har bare hatt en blødning, har du ikke?

Jeg skjønner at du ikke har lyst til og slutte med oxytocin, siden du har så god hjelp av det. Men du bør selvfølgelig ikke ta større doser enn det som er anbefalt. Jeg vet ikke så mye om oxytocin, dessverre. Men gynekologen her inne avviste vel at man kan få blødninger av stress. Så det syntes jeg var et litt "lettvint" svar fra fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Jeg har fått en sånn øm følelse i bekkenet, jeg lurer på om jeg rett og slett tar alt for mye oxytocin, jeg styrer det selv, men det er som om bekkenet mitt er mykere og jeg føler litt sånn som mot slutten av et svangerskap.

Jeg fant dette som bivirkninger, selv om de er sjeldne ved oxytocin:

''Side effects with oxytocin are not common. Serious side effects include:

an allergic reaction (shortness of breath; closing of the throat; hives; swelling of the lips, face, or tongue; rash; or fainting);

difficulty urinating;

chest pain or irregular heart beat;

difficulty breathing;

confusion;

sudden weight gain or excessive swelling;

severe headache;

rash;

excessive vaginal bleeding; or

seizures.

Other, less serious side effects may be more likely to occur. Talk to your doctor if you experience

redness or irritation at the injection site;

loss of appetite; or

nausea or vomiting.''

Det med vaginal blødning er altså saken, kanskje er det mengden oxytocin jeg tar som blir for mye, men jeg vil heller ha slike bivirkninger også være våken og uten autisme.

Jeg leser at oxytocin også kan brukes ved trening av hunder da de ser bedre på en og er mer våkne og tilstedet, det rare/skumle er at jeg føler meg helt tilstedet for tiden, jeg tør knapt si det helt til noen, jeg har snakket om forbedringer, men pga av usikkerhet har jeg ikke sagt det som andre sier til meg, "du er jammen forandret, du er så tilstedet" osv...

Jeg har bare ingen å snakke med det om, jeg ville bare skrive det til noen, jeg vil heller ha noen vondter her og der enn autisme. Jeg tror ingen kunne forutse denne forvandlingen.

Etter alt jeg har lest nå er jeg ganske sikker, men dosene mine er veldig høye, jeg bare øker og øker fordi jeg er så redd at Teppe skal senke seg/sløret eller hvordan man skal forklare det. Hver dag jeg får i denne våkenheten betyr så mye for meg.

:-)

''men dosene mine er veldig høye, jeg bare øker og øker ''

Det synes jeg du skal slutte med. Hold deg til det psykiateren sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skjønner at du grubler og tenker mye nå, og har vondt av deg. Det er ikke lett og si om blødningen er en bivirkning eller ikke, men det er jo selvfølgelig en mulighet i og med at det står nevnt i denne artikkelen. Rart at du føler at bekkenet ditt har blitt mykere.

Du må først og fremst få tatt denne undersøkelsen, slik at alt annet kan utelukkes. Men du har bare hatt en blødning, har du ikke?

Jeg skjønner at du ikke har lyst til og slutte med oxytocin, siden du har så god hjelp av det. Men du bør selvfølgelig ikke ta større doser enn det som er anbefalt. Jeg vet ikke så mye om oxytocin, dessverre. Men gynekologen her inne avviste vel at man kan få blødninger av stress. Så det syntes jeg var et litt "lettvint" svar fra fastlegen din.

Hei!

Ja jeg har bare hatt det en gang :-)

Men grunnen til at jeg kom over dette var at jeg søkte på oxytocins virkning, som jeg tenkte mykgjør det bekkenet, særlig leddbåndene noe som kan forklare følelsen av det. Det kan hende det er forbigående.

Få mennesker vet noe mye om oxytocin, av "vanlige" leger, man vet virkningsmekanismer, men feks ikke helt hvordan det er å gå på høye doser av dette hormonet. Nå har jeg fått ganske høye doser før, da jeg ammet lenge ca 2 år hvert barn, jeg følte meg alltid veldig bra i svangerskap og etter fødsel, det var mine beste tider, mest våken og tilstedet, dette husket min psykiater og merket seg. Derfor også hun ville teste dette.

Kanskje jeg kan spørre en endokrinolog, eller jeg spør min psykiater 5 mars om hun kan spørre, jeg lurer på om ikke det er best. Egentlig ikke, for hun har for mye å gjøre, så jeg burde selv tatt samtalen med endokrinologen, det er jo jeg som har lest mest om oxytocin.

I går kom jeg faktisk over at det blir brukt også til dyr, da de er lettere å trene, man får feks øyekontakt med hundene !!

Ja ja så er det ingen innbilning. Lederen på gruppen kjente meg ikke igjen på min måte å være på, det er jo merkelig for meg å høre!

Jeg tenker ikke mye på blødningen, men jeg tenker på min bruk av oxytocin, jeg håper dette med bekkenet er forbigående, og ikke blir verre, jeg har god tro på at det går bra, men saken er at jeg eksperimenterer med meg selv, noe jeg syns er greit, særlig hvis det kan gjøre livet mitt og andre autister bedre.

Det er da mange, om enn små studier som viser det jeg erfarer nå, og da er det snakk om små doser oxytocin, jeg bruker en flaske på to dager, dvs over 3 pr uke, det er ganske dyrt, men jeg syns livet jeg hadde før og livet jeg har nå, gjør det forsvarlig.

Du vet jeg mere tenker på det, når jeg kjenner denne ømheten i bekkenet, jeg er ferdig med graviditeter og barnefødsler, så det var en kjent og gammel følelse jeg fikk :-) Det er ikke vondt, mer "murring" som heller ikke er riktig ord.

Takk for at du orket å lese det jeg skrev, jeg sitter alene og leser på nettet også får jeg tanker, også har jeg ikke en eneste venn å snakke med. I vertfall ikke om endokrinologi.

Jeg skal forsøke lage en systematisk oversikt i dag over virkning, samt sammenfatte de kontrollerte forsøkene som har vært rundt omkring i verden, så er alt samlet for min psykiater, litt lettere å ha oversikt da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men dosene mine er veldig høye, jeg bare øker og øker ''

Det synes jeg du skal slutte med. Hold deg til det psykiateren sier.

Hei!

Vi har funnet frem til doser sammen, men så får jeg ta mer, og hva er mer ? Virkningen er i vertfall helt utilsiktet, jeg skulle få litt hjelp, men det fantes ingen forventning i meg selv om at jeg skulle begynne å høre følgende setning, "Har du asperger syndrom?" (med et tonefall jeg nå hører er fult av forbløffelse)

Jeg har lengtet etter å høre sånne setninger, nå får jeg stadig om enn via andre høre at jeg er våken, tilstede, sosial, lett å snakke med osv... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har funnet frem til doser sammen, men så får jeg ta mer, og hva er mer ? Virkningen er i vertfall helt utilsiktet, jeg skulle få litt hjelp, men det fantes ingen forventning i meg selv om at jeg skulle begynne å høre følgende setning, "Har du asperger syndrom?" (med et tonefall jeg nå hører er fult av forbløffelse)

Jeg har lengtet etter å høre sånne setninger, nå får jeg stadig om enn via andre høre at jeg er våken, tilstede, sosial, lett å snakke med osv... :-)

''"Har du asperger syndrom?" (med et tonefall jeg nå hører er fult av forbløffelse)''

Du hører tilogmed forbløffelsen!

Jeg får frysninger! Og tårer i øynene! Så glad for deg, vennen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"Har du asperger syndrom?" (med et tonefall jeg nå hører er fult av forbløffelse)''

Du hører tilogmed forbløffelsen!

Jeg får frysninger! Og tårer i øynene! Så glad for deg, vennen min!!

Hei!

Jeg er i ferd med å bli så normal på alle måter at det er...skremmende. ja hva et hormon og nevrotransmitter kan gjøre!

Jeg er nå sikker, det eneste som kan bli forferdelig nå er at jeg mister muligheten til å bruke det, jeg vil ikke være med i den studien!!

Jeg vil ikke ha placebomedisin! osv...

På bup måtte jeg nå i dag sende en mail da de har sagt til min datter at "din mor kan da umulig ha asperger syndrom". Jo det er hyggelig å høre, men nå må ikke de rote det til, nå som min psykiater har brukt alle disse årene på å trygge meg på den saken der. Jeg bad dem ringe min psykiater, eller jeg bad psykiateren der, ringe min psykiater, samt den andre slik at de kan gjøre ferdig den diskusjonen mellom seg og ikke så tvil hos min datter/meg (jeg tror jeg har gjort ferdig min tvil da). Jeg ble først glad for å høre det, jeg forstår jo på en måte...de kjenner ikke meg for 6 mnd siden, de tror det de ser, en kvinne med fast håndtrykk, hevet hode, kvikk kommentar, smil og en liten spøk er meg, den vanlige, den er bare meg med dette hormonet, som altså så langt gjør underverker og mer enn jeg noen gang forventet. (ikke alle får en slik effekt, det er viktig å merke seg)

Nå har jeg funnet ut at underverkene er ganske konkrete og bevisbare, oxytocin kan sågar virke på depresjoner og rusmisbruk også, trening av hunder og så mangt. Jeg vet nå hvorfor mine dyr blir så salige i øynene når jeg klør/stryker og masserer dem.

Jeg tror jeg alltid kommer til å ha asperger syndrom, ta fra meg oxytocin og jeg er som før, men med dette er jeg jo ganske mye mere våken og klartenkt, rask i replikkene og øyne stikker ikke så fælt.

Jeg har også funnet ut hvorfor det alltid var et tema da jeg var liten og tenåring at jeg hadde så store pupiller, de fylte de blå øynene mine så helt at jeg ved noen tilfeller ble testet, fordi de lurte på om jeg tok noen tabletter? Nå leser jeg at autister har store pupiller fordi de strever med å forstå, og forsøker så veldig å få med seg en sammenheng. Dette skriver Siri Leknes forsker ved UIO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmoren har jo uansett ingen betydning for opplevelsen av overgangsalder. Det er det jo eggstokkene som råder over:-) Jeg ble fortalt at jeg kom til og oppleve overgangssymptomer 3 døgn etter operasjonen - men de kom aldri, og har aldri dukket opp i ettertid.

Men nå foregriper vi begivenhetenes gang for din del:-) Husk og oppdater meg/oss om hvordan det går med deg. Men det trenger jeg kanskje ikke og minne deg på:-)

Hei!

Jeg har fått et brev fra gynekologisk poliklinikk Ullevål for time 25/4 kl 10.30. Det står ingenting i brevet hva jeg skal gjøre der?

Jeg møter ikke noe sted uten at jeg nøyaktig vet hva de har tenkt på å foreta av undersøkelser. Jeg blir overrasket over et slikt brev, der ikke en gang en leges navn står, jeg må da vite hvilket menneske jeg møter der, før jeg møter! Navn er viktig for meg.

Det burde stå ultralyd, CT osv... jeg kan jo ikke komme dit og ikke vite nøyaktig hva som venter meg. Jeg skal ringe i morgen å spørre, jeg kan ringe mellom kl 08.30 og 12.00.

Jeg syns bare det er merkelig at jeg ikke får en mer detaljert beskrivelse, det er jo videre snakk om narkose, så det burde jo stå noe mer, enn bare møte ved gynekologisk poliklinikk.

Det er greit for meg å forberede meg mentalt sånn ca på hva som venter meg, og jeg ville like å ha et navn, vite hvem jeg skal håndhilse på feks.

Jeg bare informerer deg om det, men jeg har jo tid på meg, det er jo nesten mai måned da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har fått et brev fra gynekologisk poliklinikk Ullevål for time 25/4 kl 10.30. Det står ingenting i brevet hva jeg skal gjøre der?

Jeg møter ikke noe sted uten at jeg nøyaktig vet hva de har tenkt på å foreta av undersøkelser. Jeg blir overrasket over et slikt brev, der ikke en gang en leges navn står, jeg må da vite hvilket menneske jeg møter der, før jeg møter! Navn er viktig for meg.

Det burde stå ultralyd, CT osv... jeg kan jo ikke komme dit og ikke vite nøyaktig hva som venter meg. Jeg skal ringe i morgen å spørre, jeg kan ringe mellom kl 08.30 og 12.00.

Jeg syns bare det er merkelig at jeg ikke får en mer detaljert beskrivelse, det er jo videre snakk om narkose, så det burde jo stå noe mer, enn bare møte ved gynekologisk poliklinikk.

Det er greit for meg å forberede meg mentalt sånn ca på hva som venter meg, og jeg ville like å ha et navn, vite hvem jeg skal håndhilse på feks.

Jeg bare informerer deg om det, men jeg har jo tid på meg, det er jo nesten mai måned da.

Takk for at du informerer meg :-)

Så lenge og vente?? Jeg tror jeg hadde droppet hele undersøkelsen hvis det dreide seg om bare 1 blødning på over 4 mnd. En annen ting er om man har gjentatte blødninger. Hvis du kunne ha fått en rask undersøkelse/avklaring så hadde det vært noe helt annet. På den annen side så er det kanskje på tide at du får tatt en gynekologisk undersøkelse, i og med at det er lenge siden sist:-)

Ellers må du jo bare ta kontakt med dem, og finne ut av det du lurer på. Men narkose var vel bare aktuelt hvis det var behov for videre undersøkelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du informerer meg :-)

Så lenge og vente?? Jeg tror jeg hadde droppet hele undersøkelsen hvis det dreide seg om bare 1 blødning på over 4 mnd. En annen ting er om man har gjentatte blødninger. Hvis du kunne ha fått en rask undersøkelse/avklaring så hadde det vært noe helt annet. På den annen side så er det kanskje på tide at du får tatt en gynekologisk undersøkelse, i og med at det er lenge siden sist:-)

Ellers må du jo bare ta kontakt med dem, og finne ut av det du lurer på. Men narkose var vel bare aktuelt hvis det var behov for videre undersøkelser?

Hei!

Ja jeg ringer dem i morgen, sånn at de ikke misforstår og tror jeg kommer for en gynekologisk undersøkelse, det gjør jeg jo ikke.

Jeg vil bare ved ultralyd se at alt står bra til der inne. Noe jeg tror det gjør :-) Også vil jeg vite navnet på legen, så kanskje jeg kan sende han/hun en mail og informere om et par ting til.

Da skal du få vite hva de svarer etter hvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Jeg er kjempelei meg!

 

Jeg har lagt inn timen feil på min iphone :-(

 

Og mistet den, min feil... og jeg skammer meg.

 

Gruer meg til å ringe i morgen, Telefontid mellom kl 08.30 og kl 12.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov meg at du får undersøkt dette snarest mulig. Sannsynligheten for at det er noe uskyldig er selvsagt stor:-) Men jeg hadde slike symptomer for 14 år siden. Plutselig og uventet kom det en blødning, og det kunne gå en stund mellom hver gang. Jeg hadde kreft, viste det seg. Heldigvis uten spredning, så jeg var frisk etter en operasjon.

Man dør ikke av kreft over natten, nei, men det er viktig med tidlig diagnose/behandling. Men det vet du sikkert:-)

Hei!

 

 

Jeg skrev feil klokkeslett tror jeg, og jeg ringte og beklaget dette, jeg var opprørt over min egen sløvhet, men så ringte de meg i dag og jeg får ny time på mandag. Det var hyggelig, jeg ble glad, men ikke noe å bli glad for kanskje, eller jeg kan jo da ta en samtale, for så kan vi bestemme alt det der hvis må ta narkose og det er best :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...