Gå til innhold

NHD Medisiner og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om jeg kunne sende mail til deg med spørsmål ang. medisiner og bivirkninger? Det er en del detaljer jeg ikke ønsker å skrive om her på dol. Redd for gjenkjenning.

Vet du er lei om maset mitt angående medisiner og bivirkninger, men det har en del betydning for hvilke behandling som er aktuell videre.

Gjest hva med litt personlig ansvar?
Skrevet

Hvor mange ganger skal du spørre NHD om dette? Det virker som det er et evig tema. På tide å ta grep istedenfor å stadig spørre om dette? Slik jeg ser det har du fått mange svar, men vender alltid tilbake til det samme..

Skrevet

Hvor mange ganger skal du spørre NHD om dette? Det virker som det er et evig tema. På tide å ta grep istedenfor å stadig spørre om dette? Slik jeg ser det har du fått mange svar, men vender alltid tilbake til det samme..

Jeg har aldri skrevet viktige detaljer rundt det som har betydning. Unngår det for å ikke bli gjenkjent.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, du kan ikke det.

Om jeg blir mer spesifikk ig individuell enne jeg har vært i svarene mine til deg, går jeg straks over til å bli "behandlende lege" med alt det ansvar det medfører.

Jeg antar at du har en behandlende psykiater. Kan du ikke spørre denne?

Skrevet

Nei, du kan ikke det.

Om jeg blir mer spesifikk ig individuell enne jeg har vært i svarene mine til deg, går jeg straks over til å bli "behandlende lege" med alt det ansvar det medfører.

Jeg antar at du har en behandlende psykiater. Kan du ikke spørre denne?

Det var bare et spørsmål om medisinene kunne være årsaken til munntørrhet og mye sår i munnen. Tannlegen fikk dokumentert sterkt nedsatt munntørrhet og mente det var på grunn av medisinene. Jeg kan godta munntørrhet som bivirkning men synes det er vanskelig å godta å være sår i munnen. Jeg hadde skrevet mailen klart med endel opplysninger jeg ikke kan gi ut på dol.

Har stått på venteliste hos psykiater. Har fått time nå.

Gjest Xerodent
Skrevet

Det var bare et spørsmål om medisinene kunne være årsaken til munntørrhet og mye sår i munnen. Tannlegen fikk dokumentert sterkt nedsatt munntørrhet og mente det var på grunn av medisinene. Jeg kan godta munntørrhet som bivirkning men synes det er vanskelig å godta å være sår i munnen. Jeg hadde skrevet mailen klart med endel opplysninger jeg ikke kan gi ut på dol.

Prøv Xerodent..trur det er det det heter...funker fint mot munntørrhet..kanskje sårene i munnen blir bedre om du bare får øket spyttproduksjonen.

Fåes kjøpt på apoteket

Skrevet

Prøv Xerodent..trur det er det det heter...funker fint mot munntørrhet..kanskje sårene i munnen blir bedre om du bare får øket spyttproduksjonen.

Fåes kjøpt på apoteket

Jeg bruker den og fluor. Hjelper nok på tennene men ikke på sårene.

Skrevet

Jeg bruker den og fluor. Hjelper nok på tennene men ikke på sårene.

Stakkars deg da. Siden du har prøvd alt, får du bare håpe på at psykiateren kommer opp med noen gode medisiner til deg. Jeg har selv problemer med sår i munnen (blodig spytt), men jeg later som det ikke har med medisinene å gjøre. Vil tro jeg er optimalt medisinert.

Skrevet

Stakkars deg da. Siden du har prøvd alt, får du bare håpe på at psykiateren kommer opp med noen gode medisiner til deg. Jeg har selv problemer med sår i munnen (blodig spytt), men jeg later som det ikke har med medisinene å gjøre. Vil tro jeg er optimalt medisinert.

Jeg skulle så gjerne visst om det er medisinene som er problemet, eller om det kan skyldes andre ting. Hadde tenkt å gi opplysninger som jeg ikke kan skrive om her på dol som hadde gitt et klarere bilde av problemet. Er nedfor nå.

Gjest deltanå
Skrevet

Tar du ikke nei fra NHD som et svar?

Skrevet

Jeg skulle så gjerne visst om det er medisinene som er problemet, eller om det kan skyldes andre ting. Hadde tenkt å gi opplysninger som jeg ikke kan skrive om her på dol som hadde gitt et klarere bilde av problemet. Er nedfor nå.

Jeg skjønner veldig godt at du er nedfor når problemet ikke kan ignoreres. Det må være forferdelig plagsomt. Du skal ikke ha det sånn, det er i hvert fall helt sikkert.

Vi får håpe din fremtidige psykiater kan komme opp med noe vettugt.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du er nedfor når problemet ikke kan ignoreres. Det må være forferdelig plagsomt. Du skal ikke ha det sånn, det er i hvert fall helt sikkert.

Vi får håpe din fremtidige psykiater kan komme opp med noe vettugt.

Får bare håpe at jeg får langvarig oppfølging denne gang . Sist jeg gikk der avsluttet han oppfølgingen med en gang jeg følte meg bedre med noen medisiner. Så når jeg ble ustabil igjen hadde jeg bare legen og forholde meg til. Men det har vært til hjelp å få råd fra NHD når jeg ikke har hatt oppfølging av psykiater ellers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...