Gjest lurer egentlig Skrevet 21. desember 2012 Skrevet 21. desember 2012 Psykiateren min jobber på psykiatrisk akutt.. Hva er bra og spennende med å jobbe der i forhold til poliklinisk behandling..? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. desember 2012 Skrevet 21. desember 2012 Hvorfor akuttpsykiatri er mest spennende? Hele spekteret av pasienter. Ingen dag lik den andre. Hver morgen byr på ny spenning. Avansert teamwork. Spennende utredning inkl diagnostikk. Avansert behandling. Og mye mer ............... 0 Siter
Madelenemie Skrevet 21. desember 2012 Skrevet 21. desember 2012 Hvorfor akuttpsykiatri er mest spennende? Hele spekteret av pasienter. Ingen dag lik den andre. Hver morgen byr på ny spenning. Avansert teamwork. Spennende utredning inkl diagnostikk. Avansert behandling. Og mye mer ............... Hei! Jeg syns: Det må stilles samme krav til behandlingsresultater i psykiatrien som i det somatiske helsevesenet. Det gjøres det jo ikke i dag, hvordan kan man da synes at det er spennende? Jeg ville opplevd det frustrerende og ikke spennende hvis man ikke kunne hjelpe og medføre en endring i menneskers liv til det bedre. Da hadde jeg nok bodd på sykehuset /sittet inne hos pasientene, eller fylt mitt hus opp av pasienter, til jeg fikk en endring til det bedre med samtale/medisiner eller engasjement og kjærlighet. Jeg hadde klemt og holdt og latt prinsipper være prinsipper for å få en eller to eller 1000 til å føle seg bedre. Psykiatrien trenger flere engasjerte mennesker som elsker slik man må elske når man møter, den ensomme, den fortvilte, den lidende, den sårede, den forvirrede, og alle de andre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.