Gå til innhold

NHD- Spørsmål om jobb

Anbefalte innlegg

Gjest lurer egentlig
Skrevet

Psykiateren min jobber på psykiatrisk akutt.. Hva er bra og spennende med å jobbe der i forhold til poliklinisk behandling..?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor akuttpsykiatri er mest spennende?

Hele spekteret av pasienter. Ingen dag lik den andre. Hver morgen byr på ny spenning. Avansert teamwork.

Spennende utredning inkl diagnostikk. Avansert behandling.

Og mye mer ...............

Skrevet

Hvorfor akuttpsykiatri er mest spennende?

Hele spekteret av pasienter. Ingen dag lik den andre. Hver morgen byr på ny spenning. Avansert teamwork.

Spennende utredning inkl diagnostikk. Avansert behandling.

Og mye mer ...............

Hei!

Jeg syns:

Det må stilles samme krav til behandlingsresultater i psykiatrien som i det somatiske helsevesenet.

Det gjøres det jo ikke i dag, hvordan kan man da synes at det er spennende?

Jeg ville opplevd det frustrerende og ikke spennende hvis man ikke kunne hjelpe og medføre en endring i menneskers liv til det bedre. Da hadde jeg nok bodd på sykehuset /sittet inne hos pasientene, eller fylt mitt hus opp av pasienter, til jeg fikk en endring til det bedre med samtale/medisiner eller engasjement og kjærlighet. Jeg hadde klemt og holdt og latt prinsipper være prinsipper for å få en eller to eller 1000 til å føle seg bedre.

Psykiatrien trenger flere engasjerte mennesker som elsker slik man må elske når man møter, den ensomme, den fortvilte, den lidende, den sårede, den forvirrede, og alle de andre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...