Gå til innhold

ap

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hvor lang tid tar det før ap er ute av systemet, når man har tatt det over et år?

Skrevet

Hvor langt har du kommet i prosessen med å slutte med alt? Du er svært modig. Ikke kast medisinene dine i tilfelle dette går til h....Ikke se på det som nederlag hvis du må begynne med meds igjen.

Jeg måtte øke ap fordi det bråket så sinnsykt oppe i hodet mitt. Jeg prøvde med mindfullness, men fikk det ikke til. Ja, det var et nederlag da jeg økte, men nå har jeg det veldig bra.

Hvordan forholder samboeren din seg til dette, hvis jeg kan spørre om det? Har du strategien klar hvis du skulle bli syk igjen? Jeg kjenner at det svir i maven når jeg tenker på deg og det du skal igjennom. At du tør! Det er godt gjort.

Lykke til!

Gjest poncho
Skrevet

Har du sluttet brått, eller over tid? Det beste er å redusere veldig sakte ihvertfall. Tror det varierer mye hvor lang tid det tar før sykdommen kommer tilbake. Jeg har jo ikke samme diagnosen som deg, men jeg bruker også ap. Prøvde å redusere til et minimum på oktober/november en gang og dette betaler jeg nok prisen for nå. Jeg skulle liksom greie meg med kognitiv terapi og mindfulness, hadde jeg tenkt. Snakk om å sitte med "skjegget i postkassa".

Noen ganger kan sykdommen komme tilbake med en gang, noen ganger kan det sikkert ta flere måneder. Håper du er heldig da og at du begynner med medisiner igjen med en gang du kjenner symptomer. Det er IKKE morsomt å være syk. Lykke til!

stjernestøv
Skrevet

Hvor langt har du kommet i prosessen med å slutte med alt? Du er svært modig. Ikke kast medisinene dine i tilfelle dette går til h....Ikke se på det som nederlag hvis du må begynne med meds igjen.

Jeg måtte øke ap fordi det bråket så sinnsykt oppe i hodet mitt. Jeg prøvde med mindfullness, men fikk det ikke til. Ja, det var et nederlag da jeg økte, men nå har jeg det veldig bra.

Hvordan forholder samboeren din seg til dette, hvis jeg kan spørre om det? Har du strategien klar hvis du skulle bli syk igjen? Jeg kjenner at det svir i maven når jeg tenker på deg og det du skal igjennom. At du tør! Det er godt gjort.

Lykke til!

Takk! Godt du har det bra nå :-)

Jeg kuttet ut solian på søndagen, og det har gått veldig bra. Tar 50 mg seroquel om kvelden da for sikkerhets skyld, glad jeg har dem selv om målet er å kutte dem og. Jeg kjenner det skjer ting i hodet mitt nå, og jeg blir mer åpen igjen. Det kan kjennes fysisk faktisk, det skjer også mye i kroppen min. Mange prossesser på gang :)

Drømmer mer om nettene og har mareritt, men takler det. Vil tyde drømmene, lære noe av alt. Jeg er svært overbvisende, så samboeren min sier ingenting nå. Han har tro på alternative ting, men vet jo at jeg har vært syk før, det vet jeg også. Og hvis jeg blir dårlig må jeg vel bare ta ap, men har sletts ikke lyst. Det er deilig å bli kvitt dem, jeg føler meg friere :-)

stjernestøv
Skrevet

Har du sluttet brått, eller over tid? Det beste er å redusere veldig sakte ihvertfall. Tror det varierer mye hvor lang tid det tar før sykdommen kommer tilbake. Jeg har jo ikke samme diagnosen som deg, men jeg bruker også ap. Prøvde å redusere til et minimum på oktober/november en gang og dette betaler jeg nok prisen for nå. Jeg skulle liksom greie meg med kognitiv terapi og mindfulness, hadde jeg tenkt. Snakk om å sitte med "skjegget i postkassa".

Noen ganger kan sykdommen komme tilbake med en gang, noen ganger kan det sikkert ta flere måneder. Håper du er heldig da og at du begynner med medisiner igjen med en gang du kjenner symptomer. Det er IKKE morsomt å være syk. Lykke til!

Takk :)

Tok det over tid, sluttet helt på søndag. Nei, det er ikke gøy å være syk, det vet jeg. Føler meg ikke syk, føler meg fri :-)

motorPrøysen
Skrevet

Såfremt du ikke får det med depotsprøyte, men tar det som tablett, vil jeg tro de fleste typene er ute av kroppen etter maks et par dager.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For Solian tar det ca 3 døgn. Etter dette vil du føle deg langt bedre. De negative effektene forsvinner med en gang.

Så går det uker til måneder før du blir verre. Ved neste sykdomsepisode vil du trenge større doser og lengre behandlingstid.

Lykke til :-)

stjernestøv
Skrevet

For Solian tar det ca 3 døgn. Etter dette vil du føle deg langt bedre. De negative effektene forsvinner med en gang.

Så går det uker til måneder før du blir verre. Ved neste sykdomsepisode vil du trenge større doser og lengre behandlingstid.

Tusen takk :-)

stjernestøv
Skrevet

Hva mener du med lengre behandlingstid?

Vil ikke ap virke med en gang?

Gjest germimate
Skrevet

Han skriver: ''Så går det uker til måneder før du blir verre. Ved neste sykdomsepisode vil du trenge større doser og lengre behandlingstid.''

For meg er det logisk at sykdommen din blir verre når du kutter ut ap. Du vil være bra en stund, og så får du tilbakefall. For hvert tilbakefall trenger du mer og sterkere behandling.

Men dette er kun synsing fra min side -jeg har ingen erfaring med din sykdom, og jeg har heller ikke erfaring med ap. Jeg vet bare at jeg ikke ville utsatt meg selv for det du gjør ved å kutte ut ap.

Gjest jenta med svovelstikkene
Skrevet

Det han mener er kanskje det at en vil måtte gå lenger på medisinen

Gjest germimate
Skrevet

Jeg la svaret mitt feil først. Sorry :)

Han skriver:

For meg er det logisk at sykdommen din blir verre når du kutter ut ap. Du vil være bra en stund, og så får du tilbakefall. For hvert tilbakefall trenger du mer og sterkere behandling.

Men dette er kun synsing fra min side -jeg har ingen erfaring med din sykdom, og jeg har heller ikke erfaring med ap. Jeg vet bare at jeg ikke ville utsatt meg selv for det du gjør ved å kutte ut ap.

stjernestøv
Skrevet

Jeg la svaret mitt feil først. Sorry :)

Han skriver:

Ja det er vel dumt, har bare så mange forestillinger om at dette vil gå bra. Vil ikke bli syk igjen, og tanken på det skremmer meg. Får ta konsekvensene av valget mitt.

stjernestøv
Skrevet

Det han mener er kanskje det at en vil måtte gå lenger på medisinen

Ok.

Skrevet

Ja det er vel dumt, har bare så mange forestillinger om at dette vil gå bra. Vil ikke bli syk igjen, og tanken på det skremmer meg. Får ta konsekvensene av valget mitt.

''Får ta konsekvensene av valget mitt. – stjernestøv''

Hvorfor "får" du det?

Det er da ingen skam å skifte mening når man ser at valget ikke er hensiktsmessig, og at resultatet blir at du må ha sterkere dose i lengre tid.

Forstår du hvorfor jeg skrev at jeg tror du ønsker å bli syk?

Med vennlig hilsen

stjernestøv
Skrevet

''Får ta konsekvensene av valget mitt. – stjernestøv''

Hvorfor "får" du det?

Det er da ingen skam å skifte mening når man ser at valget ikke er hensiktsmessig, og at resultatet blir at du må ha sterkere dose i lengre tid.

Forstår du hvorfor jeg skrev at jeg tror du ønsker å bli syk?

Med vennlig hilsen

Forstår det sør, men tro meg...jeg vil ikke det, det skremmer meg. Tror jeg tar en pause fra dol nå.

motorPrøysen
Skrevet

Er du ikke i kontakt med en psykiater som skriver ut medisinene til deg? Om du skal slutte på medisinene er det bare du som kan bestemme, men jeg regner med at gjør det i samarbeid med psykiateren din?

stjernestøv
Skrevet

Er du ikke i kontakt med en psykiater som skriver ut medisinene til deg? Om du skal slutte på medisinene er det bare du som kan bestemme, men jeg regner med at gjør det i samarbeid med psykiateren din?

Nei, jeg gjør alt på eget ansvar, så om psykiatrien gir meg opp har de min fulle forståelse. Ingen har vel vært mer vinglete enn meg, ble veldig usikker nå. Får se hvordan det går, blir vel likar i morra :)

Skrevet

Forstår det sør, men tro meg...jeg vil ikke det, det skremmer meg. Tror jeg tar en pause fra dol nå.

''Forstår det sør, men tro meg...jeg vil ikke det, det skremmer meg. Tror jeg tar en pause fra dol nå. – stjernestøv''

Hvorfor gjør du det, hvis det skremmer deg?

Liker du å bli skremt/skadet?

Med vennlig hilsen

stjernestøv
Skrevet

''Forstår det sør, men tro meg...jeg vil ikke det, det skremmer meg. Tror jeg tar en pause fra dol nå. – stjernestøv''

Hvorfor gjør du det, hvis det skremmer deg?

Liker du å bli skremt/skadet?

Med vennlig hilsen

Nei, jeg kan ikke forklare det til deg sør, du forstår det ikke. Akuratt nå er det det dere skriver her, som skremmer meg mest. Så nå logger jeg av, ha en fin kveld :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...