Gå til innhold

Ris eller ros?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ros. :o)

Da jeg red aktivt for en del år siden lærte vi at for at en hest skulle lære best mulig måtte den få minst 12 positive tilbakemeldinger for hver korreks.

Skrevet

Ros. :o)

Da jeg red aktivt for en del år siden lærte vi at for at en hest skulle lære best mulig måtte den få minst 12 positive tilbakemeldinger for hver korreks.

Med hester er det jo enten trussel om straff eller ros, godbit som funker. Jeg har to av dem. Ene blir motivert av ros. Den nyeste ble utsatt for mye press og trussler, men begynner å komme seg nå ved hjelp av ros. Men så er mennesker mer komplisert da...

Skrevet

Hvorfor må det være enten det ene eller andre? Med kun ros møter jeg ingen utfordringer eller lærer å tenke nytt, jeg tvinges ikke ut av komfort- sonen, jeg hverken vokser eller lærer spesielt mye. Kun ros er meningsløst og kjeder meg. Jeg vil ha konstruktiv kritikk.

Skrevet

Hvorfor må det være enten det ene eller andre? Med kun ros møter jeg ingen utfordringer eller lærer å tenke nytt, jeg tvinges ikke ut av komfort- sonen, jeg hverken vokser eller lærer spesielt mye. Kun ros er meningsløst og kjeder meg. Jeg vil ha konstruktiv kritikk.

Da tenker jeg mer banalt: "Du kunne nå for f... ta deg litt sammen og jobbe mer" kontra: Å så flott at du kom...

Skrevet

Da tenker jeg mer banalt: "Du kunne nå for f... ta deg litt sammen og jobbe mer" kontra: Å så flott at du kom...

Arbeidsgiver du har problemer med?

Skrevet

Arbeidsgiver du har problemer med?

Nei... De "under meg"...

Skrevet

Hei,

Du må opparbeide klare rammer på hvordan ting skal og må gjøres, og når ting er utenfor rammen blir det streng ris, og når det går bra er det god ros.

Dette er selvfølgelig ikke så lett i praksis, men det verste er ingen ros bare ris, og "når en ikke hører noe vet en at det er bra..".

Gjest mendeternåmegda
Skrevet

Nei... De "under meg"...

Kanskje du skulle spørre dem hva som fugerer best for dem, da? Jeg ville tro det er personavhengig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...