jojo-slanker-året-rundt Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hei! Jeg er ei jente på 18 år, og har i alle år hatt problemer med vekten. Siden jeg var 10 år gikk jeg opp 10 kg i vekt hvert år. Nå veier jeg 106 kg, men har vært helt opp i 120 kg! Jeg har også i alle år drevet med masse forskjellig type sporter, alt fra ballspill, svømming, klatring og kampsport. Og jeg elsker det, dagen gir ikke mening uten trening! Jeg vil beskrive kroppen min som kraftig, og med utrolig kraftig benbygning. Jeg har en del fett på kroppen, men er ikke "dissete", det fettet jeg har er på en måte stramt. Jeg er 177 cm høy. Jeg har alltid vært den sterkeste jenta i klassen, og alltid vært en av de beste i sport. Problemet mitt er at jeg sliter veldig med å gå ned i vekt, men det er fordi det ligger i hodet mitt. Motivasjonen er ikke alltid med. Jeg spiser sjeldent junk food, og det hender at jeg overspiser i måltider, hvis det er noe ekstra godt på menyen. Jeg vet at min idealvekt ligger på rundt 85 - 90 kg, og det er dit jeg gjerne vil komme. Ønsker ihvertfall å ikke kunne se det 100 tallet på vekten... Jeg tenker ofte at det er stress og strevsomt å starte, så mye å forholde seg til, og at det tar lang tid! Men det jeg ønsker er at det ikke trenger å være motiverende, men at det heller bare er en del av min hverdag, som en vanlig hverdangsrutine. Treninger/hobbyer har jeg ingen problem med å følge opp. Det som er vanskelig er å trene selv - på fritiden - utenom trening.. Noen tips i hva jeg kan gjøre for å snu tankegangen min? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387456-jojo-slanker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Du må vel se på kostholdet ditt. ) Spise mindre raske karbohydrater (sukker, brød, poteter, pasta og ris) uten å bli fanatisk, spis mer grønnsaker (og noe frukt, jeg spiser 1-2 fruker om dagen), egg og meieriprodukter. For meg funker det fint med 4-5 måltider om dagen, da 3 hovedmåltider (frokost, lunsj og middag) + 1-2 mellommåltider / en liten kveldsmat. Jeg liker å telle kalorier, men blir ikke hysterisk om jeg overskrider "grensa" mi av og til altså, tillater meg å overskride denne grensa et par dager i uka faktisk. ) Men jeg spiser stort sett sunt da, så det er sunne ting jeg overskrider med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387456-jojo-slanker/#findComment-3433577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.