Gå til innhold

Insomnia...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvertfall nesten! :S

Hva hjelper mot det a? Nå har ikke jeg vært i seng før sånn i fire tiden maaange dager på rad, men spretter allikevel opp sånn fem seks....Grrr!

Får grus i øya og er drit-trøtt, men blir bare liggende å være ukonsententrert, og selv om jeg har "avtalt med meg selv" at NÅ, nå blir man i senga til man sovner, så er jeg plutselig på badet, i kjøleskapet og finner no snop, i stua løsende sudoku....alt mulig...bortsett fra da å sove! :P

Riktignok har jeg tatt det igjen med en sånn time på øyet midt på dagen, men føler at jeg sover aaalt for lite, er groggy og trøtt.

Har kuttet kraftig ned på kaffe, tillater meg bare en kopp om morgenen, og går kveldstur før jeg liksom skal gå å legge meg...

Noen gode legge seg tips der ute?

Skrevet

Ikke et eneste ett, jeg kunne godt tenkt meg å sove sjøl ;)

Skrevet

Ikke et eneste ett, jeg kunne godt tenkt meg å sove sjøl ;)

Hah! :) Der kan du se ;)

Skrevet

Du begynte ikke på medisiner av noe slag nå som kan føre til søvnløshet da?

Skrevet

Du begynte ikke på medisiner av noe slag nå som kan føre til søvnløshet da?

Nei...Ikke noe meds.

Skrevet

jeg setter på en podcast og hører på den til jeg sovner.

Ungene mine får Circadin (melatonin), men de har trøbbel med å sove fordi de er syke.

motorPrøysen
Skrevet

Ting du kan forsøke:

- Søvnhygiene. (Søk på nettet, du finner en mengde råd.)

- Regelmessig trening på dagtid/komme deg ut i dagslys minst en halv time per dag.

- Be fastlegen om sovepiller. For innsovningsproblemer og bruk over kort periode: Stilnoct eller Imovane. For lengre bruk: Tolvon 10 mg. Hvis problemet er forskjøvet døgnrytme: Circadin.

- Samtalebehandling hos spesialist (antagelig vanskelig å komme inn/lang ventetid om insomnia er det eneste problemet du har).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...