Gå til innhold

Har gitt opp nå

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Skadet meg på jobb i dag. Tok med meg noe skarpt på toalettet. Etterpå så jobbet jeg videre. Ingen merker noe. Det er det eneste jeg har igjen nå som hjelper. Det går ikke ut over andre. Sobrilen må jeg begrense siden jeg kjører bil. Jeg klarte å holde meg skadefri i 2 år, men det har øket på igjen. Jeg har gitt opp å kjempe nå. Har vært så ustabil de siste månedene. Angrer når sommeren kommer, men det er så lenge til.

Skrevet

Har du ingen innen helsevesnet (lege/ psykolog/ psykiater) du kan kontakte når du kjenner at problemet ditt er ute av din kontroll?

Gjest bølger
Skrevet

Har du ingen innen helsevesnet (lege/ psykolog/ psykiater) du kan kontakte når du kjenner at problemet ditt er ute av din kontroll?

Jeg kan ta kontakt med psykologen, men dette er noe jeg sliter med og han vet det. Tror derfor ikke det har noe hensikt å ta kontakt hver gang jeg sliter med det. Jeg har avtale om ny time.

Skrevet

Jeg kan ta kontakt med psykologen, men dette er noe jeg sliter med og han vet det. Tror derfor ikke det har noe hensikt å ta kontakt hver gang jeg sliter med det. Jeg har avtale om ny time.

Har dere lagt noen plan om hva du skal gjøre når dette oppstår?

Gjest bølger
Skrevet

Har dere lagt noen plan om hva du skal gjøre når dette oppstår?

Nei, men vi har snakket om alternativer. Det er lite alternativer som fungerer for meg, og nå orker jeg ikke å gjøre noe med det. Det går iallefall ikke ut over andre.

Gjest beholder
Skrevet

Hadde du gitt opp så hadde du neppe skrevet her nå ( og til stadighet..)

Ingen her inne er vel synsk og kan nøyaktig si når medisinen du tar vil virke osv.

Det er vel på tide å ta grep og ta litt ansvar istedenfor å stadig skrive om destruktive ting her inne? Virker for meg som du er ute etter sympati og oppmerksonhet. Det blir som å "skvette vann på gåsa" å svare deg.."

Hva med å koble inn fornuften enn å kaste seg over dol og stadig skrive nye innlegg?

Gjest bølger
Skrevet

Hadde du gitt opp så hadde du neppe skrevet her nå ( og til stadighet..)

Ingen her inne er vel synsk og kan nøyaktig si når medisinen du tar vil virke osv.

Det er vel på tide å ta grep og ta litt ansvar istedenfor å stadig skrive om destruktive ting her inne? Virker for meg som du er ute etter sympati og oppmerksonhet. Det blir som å "skvette vann på gåsa" å svare deg.."

Hva med å koble inn fornuften enn å kaste seg over dol og stadig skrive nye innlegg?

Forstår at dere er lei av meg. Jeg har skrevet for mye. Vet ikke hvorfor jeg skrev dette innlegget.

Gjest saga blott
Skrevet

Nei, men vi har snakket om alternativer. Det er lite alternativer som fungerer for meg, og nå orker jeg ikke å gjøre noe med det. Det går iallefall ikke ut over andre.

''Det går iallefall ikke ut over andre''

Det er vel og bra, men synd du skal slite med dette. Må jo finnes hjelp for slike som skader seg?

Skrevet

Forstår at dere er lei av meg. Jeg har skrevet for mye. Vet ikke hvorfor jeg skrev dette innlegget.

Jeg oppfatter ikke 'beholders' innlegg som et uttrykk for at h*n er lei av at du skriver her inne. Det ville i så fall bare vært for ham/henne å la være og svare.

I mine øyne er det en oppfordring om spørre seg selv om måte du gjør ting på er best for deg.

mvh

Skrevet

''Nei, men vi har snakket om alternativer. Det er lite alternativer som fungerer for meg, og nå orker jeg ikke å gjøre noe med det.''

Hvilke alternativer har du forsøkt? Det er mulig jeg har noen tips.

Gjest beholder
Skrevet

Jeg oppfatter ikke 'beholders' innlegg som et uttrykk for at h*n er lei av at du skriver her inne. Det ville i så fall bare vært for ham/henne å la være og svare.

I mine øyne er det en oppfordring om spørre seg selv om måte du gjør ting på er best for deg.

mvh

Takk PieLill, akkurat det jeg mente!

Gjest bølger
Skrevet

''Nei, men vi har snakket om alternativer. Det er lite alternativer som fungerer for meg, og nå orker jeg ikke å gjøre noe med det.''

Hvilke alternativer har du forsøkt? Det er mulig jeg har noen tips.

Psykologen foreslo en strikk på håndleddet som jeg kunne smelle på huden, men det hjelper ingenting. Ellers har jeg fått mange tips her på dol som jeg har prøvd.

Gjest bølger
Skrevet

Takk PieLill, akkurat det jeg mente!

Jeg vet selv at jeg skriver for mange innlegg. Forstår godt at andre blir lei av det. Kan ikke forvente at andre skal bry seg om hvordan jeg har det til alle tider, men det har lettet litt på trykket å skrive.

Skrevet

Hei. Jeg er en eks-selvskader. Begynte med selvskading da jeg ble veldig psykisk syk. Jeg visste ikke at jeg gjorde det, det "klikket" rett og slett.

Nå har jeg ikke skadet meg på mange år, jeg har lært meg å stå i den psykiske smerten uten å skade meg. Selvskading er ikke lenger noe alternativ, det har jeg bestemt meg for. Jeg bare sluttet på dagen og når jeg bestemmer meg for noe, er jeg ganske bestemt. Det var det samme som skjedde da jeg sluttet å røyke.

Du må, sammen med psykologen din, sette deg ned å finne en måte du kan slutte med dette på. Dette er jo ingen måte å løse problemer på.

Gjest bølger
Skrevet

Hei. Jeg er en eks-selvskader. Begynte med selvskading da jeg ble veldig psykisk syk. Jeg visste ikke at jeg gjorde det, det "klikket" rett og slett.

Nå har jeg ikke skadet meg på mange år, jeg har lært meg å stå i den psykiske smerten uten å skade meg. Selvskading er ikke lenger noe alternativ, det har jeg bestemt meg for. Jeg bare sluttet på dagen og når jeg bestemmer meg for noe, er jeg ganske bestemt. Det var det samme som skjedde da jeg sluttet å røyke.

Du må, sammen med psykologen din, sette deg ned å finne en måte du kan slutte med dette på. Dette er jo ingen måte å løse problemer på.

''Dette er jo ingen måte å løse problemer på.''

Jeg vet at det ikke løser problemer, men det er en måte å komme igjennom ting på. Akkurat nå føler jeg ikke at selvskadingen er det største problemet, men at jeg har det slik at jeg har behov for det. Selvskadingen blir bare et problem når sommeren kommer. Men nå klarer jeg ikke å tenke så langt frem.

Skrevet

Psykologen foreslo en strikk på håndleddet som jeg kunne smelle på huden, men det hjelper ingenting. Ellers har jeg fått mange tips her på dol som jeg har prøvd.

Okay, jeg forstår du har forsøkt mye, men 98% av trikset for å stoppe med selvskading er å bestemme seg for å slutte. Dette vet du sikkert, men det er altså det viktigste.

Har du forsøkt en bøtte med is eller iskaldt vann rennende over hånden?

Gjest saga blott
Skrevet

Har du prøvd å holde isbiter i hendene?

Gjest bølger
Skrevet

Okay, jeg forstår du har forsøkt mye, men 98% av trikset for å stoppe med selvskading er å bestemme seg for å slutte. Dette vet du sikkert, men det er altså det viktigste.

Har du forsøkt en bøtte med is eller iskaldt vann rennende over hånden?

Jeg vet det, men akkurat nå føler jeg ikke at selvskadingen er det største problemet, men at jeg har det slik at jeg har behov for det.

Jeg kjemper meg nok mer igjennom det når sommeren kommer og det straks får konsekvenser.

Skrevet

''Dette er jo ingen måte å løse problemer på.''

Jeg vet at det ikke løser problemer, men det er en måte å komme igjennom ting på. Akkurat nå føler jeg ikke at selvskadingen er det største problemet, men at jeg har det slik at jeg har behov for det. Selvskadingen blir bare et problem når sommeren kommer. Men nå klarer jeg ikke å tenke så langt frem.

Selvskading er som en brannslukker, det fungerer der og da, men på lang sikt hjelper det ingenting. Du må finne deg andre måter å løse problemer på og bestemme deg for dette!

Skrevet

Hei!

Du skal vite at jeg syns det er bra du skriver om det her, om det hjelper deg til å skade deg selv litt mindre er jeg kjempegladglad.

Jeg er lei meg fordi jeg ikke kan hjelpe deg med det som er vondt inni deg, selvskadingen antar jeg ikke er det egentlige dype problemet, det er vel heller en smerte eller sorg du bærer i deg som er det?

Det er trist å lese at du har det så vondt, jeg vil ikke du skal ha det vondt, like lite som jeg kan hjelpe meg selv, like lite kan jeg hjelpe deg, men av og til kan bare det å skrive/ si /fortelle noen, være et første steg ut av det vanskelige. Se på det sånn, ved å skrive forsøker du gjøre noe konstruktivt.

Jeg håper du kan snakke, skrive, formidle den indre sorg/smerte i deg, slik at du kommer ut av denne spiralen som du selv er fortvilt over.

Du og mange andre har i vertfall lært meg mye, gitt meg mange tanker og gjort meg mere ydmyk.

Fins det ikke slike grupper der mennesker med den erfaring kan hjelpe hverandre, dele erfaring og møtes?

Hilsen meg som av hele mitt hjerte så gjerne skulle hjelpe deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...