Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest melkefeit

Jeg drikker opp til en liter laktoseredusert melk om dagen(som regel ettermiddag/kveld). I tillegg drikker jeg et glass Cultura naturell om morgenen og spiser to til tre skiver ekstra lett ost ila en dag. Er dette for mye melk? Jeg trenger proteiner fordi jeg har mange matintoleranser og får ikke i meg egg, bønner/erter/linser eller så mange andre planteproteiner, spiser mye kylling og litt rødt kjøtt(for dyrt å spise mer). Hva er det eventuelt som er verst av det jeg får i meg for mye av, melkefett eller kalsium?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387614-hvor-mye-melk-er-for-mye-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt bør man ikke drikke mer enn 0,5 l melk om dagen så det ikke tar plassen fra andre næringsstoffer og slik at man ikke drikker seg mett på melk, men siden du har litt problemer med å få i deg nok proteiner ellers så blir det kanskje litt annerledes hos deg.

Du har ikke mulighet til å få en time hos en dietetiker som kan hjelpe deg med å finne gode proteinkilder du vil tåle?

Gjest melkefeit

Generelt bør man ikke drikke mer enn 0,5 l melk om dagen så det ikke tar plassen fra andre næringsstoffer og slik at man ikke drikker seg mett på melk, men siden du har litt problemer med å få i deg nok proteiner ellers så blir det kanskje litt annerledes hos deg.

Du har ikke mulighet til å få en time hos en dietetiker som kan hjelpe deg med å finne gode proteinkilder du vil tåle?

Skal høre med fastlegen om jeg kan få en henvisning til ernæringsfysiolog eller noe sånt. Jeg har prøvd å bytte ut melka med rismelk og havremelk, men rismelka er så søt at jeg klarer den ikke og havremelka smaker høgg. Soyamelk tåler jeg ikke. Syns selv det er i overkant mye, men vanskelig å bytte den ut...

Høres ut som du bør ta en prat med en ernæringsfysiolog, det høres ikke heløt bra ut med opp til en liter melk hver eneste dag. Her kan du forøvrig lese om andre proteinkilder http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Kost--Kosttilskudd/Protein--aminosyrer/Proteinkilder-i-kosten/ :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...