Gå til innhold

Dobbel dose imovane pluss stesolid - bilkjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Får jeg beholde sertifikatet når jeg tar 2 tabletter imovane og 1 stesolid før jeg legger meg? Dette er foreslått av lege hvor jeg er innlagt. Jeg tør nemlig ikke ta slike medisiner som "hjelper" over lang tid. Da får jeg panikk og blir redd. Jeg har lenge tatt 1 imovane, men det virker ikke lenger og nå er det kritisk til at jeg trenger søvn.

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du får kjøreforbud så lenge du bruker dette. Når du er nede på kjøremessig akseptable doser, kan du kjøre igjen.

Skrevet

Du får kjøreforbud så lenge du bruker dette. Når du er nede på kjøremessig akseptable doser, kan du kjøre igjen.

Hva er kjøremessig doser? De har ikke sagt noe om at jeg ikke kan kjøre med denne dosen. Og har bil selv her.

Kan jeg ta 1 imovane og 1 stesolid?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er kjøremessig doser? De har ikke sagt noe om at jeg ikke kan kjøre med denne dosen. Og har bil selv her.

Kan jeg ta 1 imovane og 1 stesolid?

Her må jeg be deg skrive milligram og ikke bare antall tabletter.

Hvorfor spør du ikke legen som skriver ut denne medisinen om dette når du tydeligvis er innlagt?

Skrevet

Her må jeg be deg skrive milligram og ikke bare antall tabletter.

Hvorfor spør du ikke legen som skriver ut denne medisinen om dette når du tydeligvis er innlagt?

Jeg vet ikke dosene. (Mener imovanen er 7,5mg per tablett) Jeg skal prøve å ta mot til meg og spørre legen. Jeg er avhengig av bilen min, (ikke akkurat nå som jeg er innlagt), så jeg må finne en løsning.

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...