Gå til innhold

Etter endt terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man da "ferdig" for godt og slipper mer "jobbing med seg selv" - eller vil man måtte gjøre det resten av livet?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har aldri gått i terapi, men føler jeg stadig må jobbe med meg selv.

Gjest saga blott
Skrevet

Jobbe med seg selv må man gjøre resten av livet, hvis ikke stagnerer man. Det er stadig nye ting å lære om seg selv og andre :)

Skrevet

Jeg sier som Nickløs - jeg er psykisk frisk, men jobber da med meg selv hele tiden. Det tror jeg da alle gjør?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg sier som Nickløs - jeg er psykisk frisk, men jobber da med meg selv hele tiden. Det tror jeg da alle gjør?

''Jeg sier som Nickløs - jeg er psykisk frisk, men jobber da med meg selv hele tiden''

Det hadde vært utrolig deilig å slippe gitt, at man bare automatisk hadde tenkt de riktig tankene, følt på den riktige måten, handlet på den riktige måten og bare vært glad og lykkelig og sved på en rosa sky resten av livet.

Skrevet

Ja, man må jobbe med seg selv. De redskapene du har fått hos behandler skal du benytte resten av livet.

Skrevet

Hei!

Jobbe med seg selv vil en vel alltid gjøre på en måte for man blir jo klokere, jeg tror de som har gått i terapi er flinke på selvinnsikt. I vertfall de som har hatt en psykiater til å slipe seg, da får man høre sannheten enten den svir eller varmer.

Man venner seg til det, av svie kommer det noe godt ut, man blir jo sterkere.

Imidlertid virker det på meg som om de som ikke har hatt særlige kriser/vansker i livet,. går gjennom livet både arrogante og uvitende om mye. (ikke alle, men en del)

Selvinnsikt og ydmykhet er gode og viktige egenskaper, de gjør rett og slett verden litt bedre tror jeg, stolthet er et hinder for mye godhet og godt som kan skje.

Jeg er selv ferdig behandlet, jeg føler meg skikkelig satt på plass, alle biter er limt på plass, og limet er skikkelig solid.

Det er fint og gjør meg i stand til å vite at jeg klarer alle stormer og uvær som kan komme, jeg bare legger en plan/lager en liste/setter opp en oversikt og en sannsynlighetsmodell.

Man vet jo det vonde går over og at tiden leger alle sår.

Da er det greit og man mister ikke motet, det er bare å holde ut.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva tror du selv?

Skrevet

Jepp nå er det over. Ut å grafse i alle goder livet har å by på :)

Skrevet

''Jeg sier som Nickløs - jeg er psykisk frisk, men jobber da med meg selv hele tiden''

Det hadde vært utrolig deilig å slippe gitt, at man bare automatisk hadde tenkt de riktig tankene, følt på den riktige måten, handlet på den riktige måten og bare vært glad og lykkelig og sved på en rosa sky resten av livet.

Må si det er ganske tilfredstillende å jobbe med noe for så å vokse på det og jeg da ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...