Gå til innhold

NHD- Er det angst?

Gjest flower in my hand

Anbefalte innlegg

Gjest flower in my hand
Skrevet

Føler at jeg av og til ikke får puste og hjertet slår urolig.. Er redd og får mange ulike katastrofetanker..

Er det angst?

Har bipolar lidelse, går på Lamictal. Får oppfølgning hos psykiater, men jeg tror ikke han "bryr seg" så mye om angsten (?) jeg forteller om..

Takknemlig hvis du har et lite svar. Hva kan gjøres med uro og angst?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dette er angst. Det er en vanlig tilleggslidelse ved bipolar lidelse. Den beste behandlingen av angst er kognitiv terapi. Du bør spørre dun behandler om angsten din kan utredes, og og du kan få et tilbud om kognitiv terapi.

Gjest flower i my hand
Skrevet

Ja, dette er angst. Det er en vanlig tilleggslidelse ved bipolar lidelse. Den beste behandlingen av angst er kognitiv terapi. Du bør spørre dun behandler om angsten din kan utredes, og og du kan få et tilbud om kognitiv terapi.

Takk, takk for svar!

Kan de fleste psykiatere kognitiv terapi??

Skrevet

''Ja, dette er angst. Det er en vanlig tilleggslidelse ved bipolar lidelse.''

Beklager at jeg blander meg inn... Lurer på om angsten kan bli kronisk slik at det blir en pf.? Er det "vanlig" med engstelig pf og bp i kombo?

Skrevet

Takk, takk for svar!

Kan de fleste psykiatere kognitiv terapi??

Nei, dessverre er det fortsatt en del som ikke behersker kognitiv terapi, men det går stadig fremover :-)

Skrevet

''Ja, dette er angst. Det er en vanlig tilleggslidelse ved bipolar lidelse.''

Beklager at jeg blander meg inn... Lurer på om angsten kan bli kronisk slik at det blir en pf.? Er det "vanlig" med engstelig pf og bp i kombo?

Ubehandlet kan den bli kronisk, men det betyr ikke at en får en engstelig pf.

Gjest flower in my hand
Skrevet

Nei, dessverre er det fortsatt en del som ikke behersker kognitiv terapi, men det går stadig fremover :-)

Kan det virkelig tenkes at min psykiater som har jobbet 30 år som psykiater ikke behersker kognitiv terapi?

Undrende...

Skrevet

Kan det virkelig tenkes at min psykiater som har jobbet 30 år som psykiater ikke behersker kognitiv terapi?

Undrende...

Ja, dessverre. Denne mangelen er mer utbredt hos "de gamle" enn hos de yngre.

Gjest flower in my hand
Skrevet

Ja, dessverre. Denne mangelen er mer utbredt hos "de gamle" enn hos de yngre.

Dette gjør meg litt fortvila. Har gått flere år til denne psykiateren og "prata og prata".. Det burde være en plikt å henvise til andre hvis det er andre behandlingsformer som er mer gunstig for pasienten!!

Er du ikke enig?

Skrevet

Dette gjør meg litt fortvila. Har gått flere år til denne psykiateren og "prata og prata".. Det burde være en plikt å henvise til andre hvis det er andre behandlingsformer som er mer gunstig for pasienten!!

Er du ikke enig?

100% enig.

Skrevet

Ubehandlet kan den bli kronisk, men det betyr ikke at en får en engstelig pf.

Er det vanlig å ha sosial fobi og engstelig pf samtidig?

Hvis man har det samtidig - betyr det at en er hardt rammet av sosial angst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...