Gå til innhold

Lei av å være alene

Anbefalte innlegg

Gjest holder på å gi opp
Skrevet

Hei!

Siden du er lei av å bo alene og vet du ikke kan bo med noen så må du gjøre noe med minst en av tingene for å føle deg bedre. :-)

Jeg skjønner veldig godt du er redd for å gå i alderdommen alene, det er veldig godt å ha en livsledsager/ eller flere.

Det fins jo andre alternativer også feks bo i kollektiv, eller gå i kloster hvis du er religiøs. Jeg leste om eldre som valgte kollektiv mot ensomheten, jeg syns det virket lurt, da har man både sitt eget, samt noen å dele hverdagens bekymringer og gleder med.

Jeg forstår deg, dette hører jeg ofte fra asperger mennesker, de er så ensomme , de er så mye alene, tiden på dagen er så lang osv... fordi de fleste aldri har hatt kjæreste og ytterst få har barn.

Selv med 50 eller 80 % arbeide blir det mye tid helt alene.

Håper du skriver om du syns det virket som en mulig god ide kollektiv eller kloster. selv var jeg i det siste, helt til en mann sa "vil du gifte deg med meg" da gjorde jeg det og siden det har jeg vært gift, det er ikke enkelt, men jeg har noen her for meg i hverdagen. Du og mange andre gjør meg mer takknemlig for det jeg har.

Du er inn på noe vesentlig. Jeg kunne godt tenkt meg å bo i et kloster en periode, men ikke for resten av mitt liv. Jeg har vært inn på tanken om kollektiv, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Du fikk meg nå inn på tanken om kloster. Kan du fortelle meg litt mer om hvordan jeg skal gå frem?

Skrevet

Du er inn på noe vesentlig. Jeg kunne godt tenkt meg å bo i et kloster en periode, men ikke for resten av mitt liv. Jeg har vært inn på tanken om kollektiv, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Du fikk meg nå inn på tanken om kloster. Kan du fortelle meg litt mer om hvordan jeg skal gå frem?

Hei!

Du kan avhengig av hva du ønsker og hvor du bor bare sende en mail/ med forespørsel til ditt nærmeste kloster.

Eks lunden kloster el.l.

http://www.tautra.no/

disse har en ordning der man kan bo og jobbe i klosteret, en tid, samt få tid til ettertanke og fordypning i bønn :-)

Kanskje er det en god start for deg på å finne ut av hva du vil.

Send en mail til dem og legg frem din sak :-)

Alt godt.

Gjest Singla på 52
Skrevet

Noen stortrives med å bo alene. Andre hater det. Vi er forskjellige og det må være greit å ha forskjellige meninger om det.

Klart det er lov å ha forskjellige menineger:-)

Men jeg prøvde bare å formidle at singellivet kan være flott.

Bedre det enn å synest det er noe dritt;-)

Gjest holder på å gi opp
Skrevet

Kjære deg, i steden for å fokusere på alt det negative med å bo alene så tenk på alt det positive det medfører:-)

Jeg bor alene, er godt voksen og STORTRIVES. Og selv om man finner seg en samboer, så er det dessverre ingen garanti for å ikke gå inn i alderdommen alene.

Men hvis du fortsatt vil bruke tid på triste tanker...så ønsker jeg deg lykke til med at det ordner seg og "den rette" dukker opp.

Ha en fin dag!

Det er veldig lite trøst i det du skriver. Du kunne ha latt være.

Gjest Singla på 52
Skrevet

Da beklager jeg så masse. Var godt ment.

Ønsker deg alt godt videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...