Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg latt være å kontakte ex siden tirsdag i forrige uke. Men han har kontaktet meg. Det har stort sett vært for å si i fra om at han ikke orker å rydde og vaske i dag. Jeg har lovet ham å hjelpe han med og rydde i leiligheten hans, og det løftet står jeg ved. I dag var han klar og jeg dro bort til ham. Vi tok kjøkkenet sammen og jobbet 50/50. Men det er klart, det tok sin tid. Da jeg kom hjem var det på'n med husarbeid her hjemme.

Min mellomste sønn spurte meg hvorfor jeg kom hjem så sent. Jeg sa at jeg hadde vært borte hos pappa og hjulpet ham med å rydde og vaske kjøkkenet. Kan han ikke gjøre det selv?, spurte han. Jeg ble svar skyldig. Jeg sa at jeg hadde lovet pappa å hjelpe til med å rydde og vaske leiligheten hans. Da sa den mellomste: Han burde lære seg å holde orden selv. Si til ham at dette er siste gang du vasker hos ham. Han er meget kritisk til sin far.

Jeg kan vel ikke gå tilbake på at jeg har lovet ham å hjelpe ham. Men dette er siste gang. Det er ikke noe problem for meg å si det til ham. Jeg har tilbudt ham å søke om hjemmehjelp for ham. Det må han tenke på sier ham. Vel, vil han ikke det får moren hans hjelpe ham hvis han har samvittighet til det. Hun begynner å bli skrøplig.

Takk til dere som orker å lese dette. Jeg forventer ingen svar, men det er godt å få skrevet det ned.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hør på din mellomste sønn.

Klart du kan gå tilbake på at du har lovet din ex å rydde og vaske. Ikke er det din jobb å skaffe ham hjemmehjelp heller. Vil hans skrøpelige mor stille opp, så er det hennes problem, ikke ditt.

Skrevet

Kjenn etter i magen; _Var_ det siste gangen du hjalp han? Gjorde du i såfall dette tydelig for han?

Sønnene dine har helt rett, og dette hadde vært en ypperlig anledning å si at "ja her ser det ikke bra ut, men jeg har bestemt meg for å ikke hjelpe deg mer hverken i huset, som innkjøper eller som sjåfør. Det er derfor jeg har anbefalt deg å søke hjemmehjelp, for det ser ikke ut som du er i stand til å greie hus og hjem selv. Jeg ønsker forøvrig at du ikke ringer meg mer før du har fått orden på livet ditt og eventuelt ønsker å treffe sønnene dine. Vi er separert, vi skal ikke bli sammen igjen, og jeg ønsker at vi skal skille oss".

Skrevet

Kjære vene (atter en gang ;)) - er ikke eksen din en voksen mann??? Hva gjør han for deg? Jo, han styrer deg og du lar deg lure og "misbruke" gang på gang!!! Sønnen din virker som en meget fornuftig kar, så nå er det jammen på tide å kutte denne merkelige navlestrengen du har til din eks....

Jeg blir faktisk nesten fascinert over at noen kan så til de grader lures og styres av et annet menneske??

Slutt med dette med en gang!!! Konsentrer deg om barna dine og deg selv!

Skrevet

Han utnytter deg, og til slutt vil du få nok, og da kanskje ødelegger du relasjonen for alltid. Jeg var borti en lignende dame, hun var en "venn/elskerinne" og hun var så fæl til å få meg til å gjøre ting for henne, gjorde seg stakkarslig og ynkelig. Til slutt fikk jeg så til de grader nok, att jeg ikke hadde noe med henne å gjøre over mange år.

Mennesker som bruker andre er ikke noe vits å satse på, og det er jo tydelig att han bruker deg.

Skrevet

Mora mi er sånn. Men på det mentale planet. Tømmer all søpla i hodet mitt og så etterpå satt jeg der med det. Mens hun fortsatte ubekymret videre med akkurat samme driten, til neste gang hun rant over i hodet på meg. Fra jeg var ca 4 år.

Du hjelper ikke ham i det hele tatt. Du gir deg selv alt du trenger for å leve. Du trenger ham, du trenger at han holder på slik. For hvis ikke må du være voksen og alene. Da har du ikke noen å gi omsorg til. Og du har ingen omsorg å gi deg selv. Ingen som trenger deg for å leve.

Exn din kommer aldri til å takke deg for alt du gjør. Han tar det som en selvfølge. Du er ikke verdt noe som helst i hele verden for ham hvis du setter grenser. Og det vet du. Derfor finner du på alle mulige slags unnskyldninger for deg selv for å holde på denne relasjonen.

Ungene, familien, han er syk, svak.. alle mulige ting. Men det handler egentlig om deg. Det er du som trenger ham.

Og så lenge du hegner om denne symbiosen så nekter du deg selv å være fri, og treffe noen andre. Som VIL ha deg. For alt du er. En ganske deilig bekreftelse på alt du tror om deg selv når du kan stå og slave over drittvaskinga hos exn.

*konstatere*

Skrevet

Han utnytter deg, og til slutt vil du få nok, og da kanskje ødelegger du relasjonen for alltid. Jeg var borti en lignende dame, hun var en "venn/elskerinne" og hun var så fæl til å få meg til å gjøre ting for henne, gjorde seg stakkarslig og ynkelig. Til slutt fikk jeg så til de grader nok, att jeg ikke hadde noe med henne å gjøre over mange år.

Mennesker som bruker andre er ikke noe vits å satse på, og det er jo tydelig att han bruker deg.

Tusen takk for svar! Når du sier det på den måten, ser jeg at han utnytter meg. Men jeg må virkelig vri hodet mitt for å se det. Han, på sin side, har aldri hjulpet meg bortsett fra å være sjelesørgeren min, noe han mener veier opp for alt jeg gjør for ham.

Er han rett og slett bare et sleipt menneske, som suger energien ut av alle rundt ham? Men jeg tror ikke han ser det selv. Jeg tror han ser på det som en selvfølge at familien stiller opp for ham.Jeg har bare passivt blitt dratt med i dragsuget uten å tenke særlig på det.

Skrevet

Mora mi er sånn. Men på det mentale planet. Tømmer all søpla i hodet mitt og så etterpå satt jeg der med det. Mens hun fortsatte ubekymret videre med akkurat samme driten, til neste gang hun rant over i hodet på meg. Fra jeg var ca 4 år.

Du hjelper ikke ham i det hele tatt. Du gir deg selv alt du trenger for å leve. Du trenger ham, du trenger at han holder på slik. For hvis ikke må du være voksen og alene. Da har du ikke noen å gi omsorg til. Og du har ingen omsorg å gi deg selv. Ingen som trenger deg for å leve.

Exn din kommer aldri til å takke deg for alt du gjør. Han tar det som en selvfølge. Du er ikke verdt noe som helst i hele verden for ham hvis du setter grenser. Og det vet du. Derfor finner du på alle mulige slags unnskyldninger for deg selv for å holde på denne relasjonen.

Ungene, familien, han er syk, svak.. alle mulige ting. Men det handler egentlig om deg. Det er du som trenger ham.

Og så lenge du hegner om denne symbiosen så nekter du deg selv å være fri, og treffe noen andre. Som VIL ha deg. For alt du er. En ganske deilig bekreftelse på alt du tror om deg selv når du kan stå og slave over drittvaskinga hos exn.

*konstatere*

Du har helt rett i det du sier. Jeg trenger ham for å føle at jeg er verdt noe, for å opprettholde det at han sier at han elsker meg og er takknemlig for alt jeg gjør for ham. Hvem er jeg uten ham?

Men samtidig kribler det i meg etter å kutte ut kontakten med ham.

Jeg har to venninder som gir meg det glatte lag. Den ene mener at jeg nå har vært tålmodig nok og at jeg bør være på utgikk etter en ny mann. Den andre himler med øynene og sier at hun hadde slått ham ned for lenge siden. Men de står ved min siden. De venter vel bare på at en lyskaster skal gå opp for meg

Skrevet

Men bruker han meg virkelig? Han sier at han elsker meg.

Skrevet

Du har helt rett i det du sier. Jeg trenger ham for å føle at jeg er verdt noe, for å opprettholde det at han sier at han elsker meg og er takknemlig for alt jeg gjør for ham. Hvem er jeg uten ham?

Men samtidig kribler det i meg etter å kutte ut kontakten med ham.

Jeg har to venninder som gir meg det glatte lag. Den ene mener at jeg nå har vært tålmodig nok og at jeg bør være på utgikk etter en ny mann. Den andre himler med øynene og sier at hun hadde slått ham ned for lenge siden. Men de står ved min siden. De venter vel bare på at en lyskaster skal gå opp for meg

:o) Yes you can!

Because you are worth it.

Og alle andre tusen dumme slagord. Just do it.

Når abstinensene er over så er du fri. Tenk på det du.

Skrevet

Tusen takk for svar! Når du sier det på den måten, ser jeg at han utnytter meg. Men jeg må virkelig vri hodet mitt for å se det. Han, på sin side, har aldri hjulpet meg bortsett fra å være sjelesørgeren min, noe han mener veier opp for alt jeg gjør for ham.

Er han rett og slett bare et sleipt menneske, som suger energien ut av alle rundt ham? Men jeg tror ikke han ser det selv. Jeg tror han ser på det som en selvfølge at familien stiller opp for ham.Jeg har bare passivt blitt dratt med i dragsuget uten å tenke særlig på det.

''Er han rett og slett bare et sleipt menneske, som suger energien ut av alle rundt ham? Men jeg tror ikke han ser det selv. Jeg tror han ser på det som en selvfølge at familien stiller opp for ham'' Dette er det ingen vits i å gruble på. Det har ikke noe med deg å gjøre, og det holder deg bare tilbake fra å ta et aktivt grep i eget liv. ''Jeg har bare passivt blitt dratt med i dragsuget uten å tenke særlig på det'' Nei det har du ikke :) Du går aktivt inn i relasjonen gang på gang, senest i dag. Eller mener du at han hadde hatt en god sak om han ringte politiet dersom du ikke tok telefonen eller sa at du ikke kan kjøre/ shoppe/ vaske? ;-) Du velger selv å opprettholde relasjonen, og det må du slutte med. Selv. Han kommer IKKE til å hjelpe deg å klippe navlestrengen.

*Streng:)*

Skrevet

Kjære vene (atter en gang ;)) - er ikke eksen din en voksen mann??? Hva gjør han for deg? Jo, han styrer deg og du lar deg lure og "misbruke" gang på gang!!! Sønnen din virker som en meget fornuftig kar, så nå er det jammen på tide å kutte denne merkelige navlestrengen du har til din eks....

Jeg blir faktisk nesten fascinert over at noen kan så til de grader lures og styres av et annet menneske??

Slutt med dette med en gang!!! Konsentrer deg om barna dine og deg selv!

Tusen takk. Du skriver kloke ord. Jeg skal lese innlegget ditt mange ganger, så viktig synes jeg det er.

Skrevet

Men bruker han meg virkelig? Han sier at han elsker meg.

''Men bruker han meg virkelig? Han sier at han elsker meg'' Dette har heller ingen betydning. Du sier her inne at du ikke elsker han og at du ikke vil være hans lydige hjelper lenger, og da må du slutte med det.

Hvorfor har du dette tilbakefallet med grubleri igjen tror du?

Skrevet

Tusen takk. Du skriver kloke ord. Jeg skal lese innlegget ditt mange ganger, så viktig synes jeg det er.

Heng det på kjpleskapet og på do!!! ;)

Skrevet

*konstatere*

Amen!

Skrevet

Din sønn har helt rett.

For å være helt ærlig synes jeg du skal konsentrere deg om barna dine framfor å leke Florence Nightingale for en forfylla eks.

Skrevet

Hør på din mellomste sønn.

Klart du kan gå tilbake på at du har lovet din ex å rydde og vaske. Ikke er det din jobb å skaffe ham hjemmehjelp heller. Vil hans skrøpelige mor stille opp, så er det hennes problem, ikke ditt.

Moren hans sa en gang til meg: jeg skjønner deg godt hvis du vil ut av dette her. Min svigerfar sa en gang at han skulle ønske jeg traff en annen som virkelig kunne elske meg.

Allikevel VET jeg at de lener seg på meg og håper at jeg skal ta vare på sønnen deres etter at de er døde. Da er mitt liv totalt ødelagt.

Skrevet

Din sønn har helt rett.

For å være helt ærlig synes jeg du skal konsentrere deg om barna dine framfor å leke Florence Nightingale for en forfylla eks.

Det er akkurat det han kaller meg....

Skrevet

Det er akkurat det han kaller meg....

Og det er ingenting å være stolt av.

Jeg synes du skylder ungene dine å gjøre et bedre valg.

Skrevet

Og det er ingenting å være stolt av.

Jeg synes du skylder ungene dine å gjøre et bedre valg.

Det sier vennindene mine også. Hva slags eksempel er det du er for dine sønner? Skal de lære seg at det bare er å kreve av en kvinne og så gjør hun det? Min mellomste sønn sa en gang til meg: Jeg skulle ønske du fant en du kunne dele følelsene dine med, mamma.

Alle rundt meg sier det samme. Kanskje på tide å lytte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...