Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Supper er en god ide, det får jeg i meg med letthet. Kanskje fryse ned porsjonsstørrelser og spise til lunsj. Takk :)

Større måltider er helt greit, det er vel egentlig anbefalt da jeg da får færre blodsukkerfall i løpet av dagen, men det var det med å få det ned, da ;)

Bare hyggelig. Det er utrolig mange gode supper man kan lage og som tåler oppkok slik at man kan lage dem når man har ork og spise når man føler for det :) Slipp fantasien løs. Jeg vet hvor vanskelig dette er når lysten ikke er der, men dette klarer du!

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nitty-gritty

23

• Lillemus

6

• frosken

6

• skipohoi

2

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Sashimi er enkel og rask og smakfull mat, med syltet ingefær til.

Også hvis man liker spekeskinke, jeg kjøpte en parmaskinke, den kan man skjære en bit av og pakke rundt både avakado eller asparges, gjerne kald. :-)

Det spiser vi ganske mye, og med salma laks er det blitt enklere.

Ellers gir nøtter og linser mange viktige sporstoffer :-)

Valnøtter er bra å spise mye av feks.

http://nutricia.no/upload_dir/docs/Naeringsdrikker/Calogen_0811.pdf

Mannen min klarte ingen andre former for næringsdrikker, men han sa at denne ikke smakte så ille. Du trenger bare noen få ml (!) for at det skal være god drahjelp.

Hei!

Takk.

Jeg slet selv og har andre familimedlemmer som sliter med å holde vekten, min sønn mislikte alle typer næringsdrikker for var for søte for han, det samme syns jeg, men i dag er jeg normalvektig :-) Jeg mislikte følgende setning "gud nå er du tynn" og da når jeg følte meg helt normal og vanlig.

Annonse

Hei!

Sashimi er enkel og rask og smakfull mat, med syltet ingefær til.

Også hvis man liker spekeskinke, jeg kjøpte en parmaskinke, den kan man skjære en bit av og pakke rundt både avakado eller asparges, gjerne kald. :-)

Det spiser vi ganske mye, og med salma laks er det blitt enklere.

Ellers gir nøtter og linser mange viktige sporstoffer :-)

Valnøtter er bra å spise mye av feks.

Takk for tipsene :)

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Ja, null sultfølelse.

Men da vet du kanskje hva det kommer av?

Jeg har hatt det slik selv en par ganger i mitt liv, men da er det noe som har utløst det og jeg har vært langt nede. Da har jeg helt mistet sultfølelsen og fått null krefter akkurat slik du beskriver. Nå er det kanskje ikke det som skjer hos deg da, men rart hvis du mister sultfølelsen sånn helt uten videre?

Men da vet du kanskje hva det kommer av?

Jeg har hatt det slik selv en par ganger i mitt liv, men da er det noe som har utløst det og jeg har vært langt nede. Da har jeg helt mistet sultfølelsen og fått null krefter akkurat slik du beskriver. Nå er det kanskje ikke det som skjer hos deg da, men rart hvis du mister sultfølelsen sånn helt uten videre?

Jeg har det veldig bra når jeg klarer å spise skikkelige måltider, men noen mister sultfølelsen ved begrenset mengde karbohydrater. I tillegg går jeg på fluoxetine og det drar i samme retning, så da har jeg det gående...

Denne så bra ut, men jeg fant ikke næringssammensetningen?

Den består kun av fett, men smaker visstnok ikke fett. Nederst på siden står kort næringssammensetningen. Hvis jeg ikke husker feil, så er det utvunnet av peanøtter. Mannen min tok et medsinglass et par ganger om dagen etter råd fra ernæringsfysiolog.

Jeg klarer ikke melkeprodukter overhodet. Selv yoghurt skaper brekningsfornæmmelser når jeg har det slik som nå. Prøver å spise noen skiver ost en gang i blant.

Hva med å bake lavkarbo-briks? Jeg har en oppskrift på det et eller annet sted hvis det er aktuelt for deg. Består av valnøtter og diverse frø - og kanskje egg, hvis jeg ikke husker feil.

Jeg klarer ikke melkeprodukter overhodet. Selv yoghurt skaper brekningsfornæmmelser når jeg har det slik som nå. Prøver å spise noen skiver ost en gang i blant.

Selv om du ikke liker melkeprodukter, tror du det kunne fungert med smoothie av frosne blåbær og jordbær med litt kesam i?

Rask, grei mat er typisk karbomat, ja...

Noen ting vi bruker:

Kokte egg i kjøleskapet, godt med litt tomat/skinke/reker ved siden av

Lavkarbokjeks - du fikk oppskrift av meg her inne en gang, husker du det? Hvis ikke skal jeg grave fram linken. De holder seg lenge og er gode med ost og/eller kjøttpålegg, feks.

Paprika skåret i staver, surr salami/spekeskine/chorizo eller ost rundt. 6-åringen min liker det :)

Supper - vi lager tacosuppe selv med karbonadedeig, tomater, tacosaus, bønner, paprika, løk, krydder/salt, og har i fløte i skåla ved servering. Fint å varme til lunch. Vi kjøper også ferdig fisk- og thaisuppe i Sverige som vi tilsetter hhv fisk og kylling + grønnsaker og fløte, kanskje du finner noe tilsvarende der du bor?

Kikerter, liker du det? Vi bruker en del kikerter som erstatning for potet/ris/pasta. Eller røde linser? De koker fort, vi bruker det litt til typisk sausemat, de er små og blander seg på et vis i saus.

Vi er også glade i nøtter, spiser mandler i bakverk, ellers valnøtter (også godt til ost), pekannøtter og macadamia.

Jeg tror kanskje jeg ville prøvd å småspise mellom måltidene, bare for å få økt kaloriinntaket.... En skive salami innimellom, lissom. En kaffe med en fløteskvett... Et glass vin om kvelden, er det ok?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...