Gå til innhold

Er alle barbert nedentil i dag?


Gjest Dame over 40

Anbefalte innlegg

Orker ikke diskutere med deg ;-)

Jeg antar at du ser forskjell på ansikt og kjønnsorgan ;-)

''Orker ikke diskutere med deg ;-)

Jeg antar at du ser forskjell på ansikt og kjønnsorgan ;-) – black wealch''

..eh... ja, men man ser også forskjell på en "småpike" og en kvinne, uavhengig av hårvekst.

Jeg forstår egentlig ikke at noen gidder hisse seg sånn opp rundt hvorvidt kvinner barberer seg nedentil eller ei. Det ligger faktisk noe religiøst over å skulle diktere at det er noe "galt" ved å gjøre det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    14

  • IngridSletten

    11

  • Sør

    8

  • Rhea Silvia

    4

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

''enn å måtte leve opp til et ideal som sier at naturlige ting ved kroppen er urent og ekkelt. – tzatziki''

Altså, her er du på ville veier.

Det finnes sikkert noen som synes hår er "urent og ekkelt", men de fleste gjør det av samme årsak som menn barberer skjegget - fordi de ønsker det. Uten de store "bakenforliggende årsakene".

Jeg er hamrende bedøvende likeglad hvor folk barberer seg.

Med vennlig hilsen

Da tror jeg ikke du har fulgt særlig godt med. Prøv å legge ut en tråd om hår på ryggen, og se hva du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Joda, jeg ser hva du mener - men jeg slutter ikke å shave meg kun pga prinsipper! Det er min privatsak hva jeg gjør, og andres privatsak hva de gjør ;)

Det samme kan man si om silikonpupper til friske og fine jenter med normale pupper! Selv synes jeg det er noe tull å fikse på normale pupper, men jeg har da ingenting med om andre føler behov for å gjøre det ;)

Jeg har da ikke sagt at jeg har noe med hva folk gjør, eller at jeg vil forby shaving eller noe sånt. Jeg sier hvs jeg mener om det, og det er da lov, så vidt jeg vet. Og jeg synes det er en tragisk, tragisk utvikling vi ser. Kropper blir tingliggjort, fremmedgjort, og helt nsturlige ting blir sett på som ekkelt. Silikonpupper hos unge, velskapte, friske jenter er en tragedie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med døtrene dine, ville du ikke reagert om de barberte seg?

Synes det er en snodig trend at vi skal se ut som barn nedentil..

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Peter_Paul_Rubens_026.jpg Fra 1636

Ikke veldig mye kroppshår på damene. Synes du de minner om barn? ;0P

Det er ikke lite eller mye hårvekst som får meg til å se ut som en voksen kvinne skal jeg si deg... *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke sagt at jeg har noe med hva folk gjør, eller at jeg vil forby shaving eller noe sånt. Jeg sier hvs jeg mener om det, og det er da lov, så vidt jeg vet. Og jeg synes det er en tragisk, tragisk utvikling vi ser. Kropper blir tingliggjort, fremmedgjort, og helt nsturlige ting blir sett på som ekkelt. Silikonpupper hos unge, velskapte, friske jenter er en tragedie!

Jeg er så enig med deg i denne tråden, tzatziki, at det er en trist utvikling. Og jeg er overrasket over at flere av de ellers fornuftige Dolerne ikke ser sammenhengen mellom hårfjerningstrenden og ungdoms-idealet. Folk får selvsagt gjøre som de vil, men det er jommen lov å ikke like denne utviklingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg ikke du har fulgt særlig godt med. Prøv å legge ut en tråd om hår på ryggen, og se hva du får.

''Da tror jeg ikke du har fulgt særlig godt med. Prøv å legge ut en tråd om hår på ryggen, og se hva du får. – tzatziki''

Ja, og hva gjør det?

Ryggbarbering er noe alle kan drive med, om de ønsker det. Det er mye lettere å barbere seg enn å ha "tynnhet" eller "perfekte bryster" som det saliggjørende.

Det er da ikke noe verre å si at man skal barbere seg for å se pen ut, enn at man skal bruke leppestift, greie håret, ta på pene klær, osv. Å barbere seg må da være det mest harmløse - det vokser jo ut igjen på noen dager.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig med deg i denne tråden, tzatziki, at det er en trist utvikling. Og jeg er overrasket over at flere av de ellers fornuftige Dolerne ikke ser sammenhengen mellom hårfjerningstrenden og ungdoms-idealet. Folk får selvsagt gjøre som de vil, men det er jommen lov å ikke like denne utviklingen!

'' Og jeg er overrasket over at flere av de ellers fornuftige Dolerne ikke ser sammenhengen mellom hårfjerningstrenden og ungdoms-idealet.''

Mirabell,

Her legger du din egen private mening og hensikt i andres handlinger, og så fordømmer du dem etter din egen tankegang.

Som jeg har skrevet bryr jeg meg fint lite om partneren har barbert seg nedentil eller ei, men det har da ikke noe å gjøre med noe "ungdomsideal"! Det er din greie.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Da tror jeg ikke du har fulgt særlig godt med. Prøv å legge ut en tråd om hår på ryggen, og se hva du får. – tzatziki''

Ja, og hva gjør det?

Ryggbarbering er noe alle kan drive med, om de ønsker det. Det er mye lettere å barbere seg enn å ha "tynnhet" eller "perfekte bryster" som det saliggjørende.

Det er da ikke noe verre å si at man skal barbere seg for å se pen ut, enn at man skal bruke leppestift, greie håret, ta på pene klær, osv. Å barbere seg må da være det mest harmløse - det vokser jo ut igjen på noen dager.

Med vennlig hilsen

Du snur problemdtillingen og svarer ikke på det du selv spør om.

Jeg for min del synes ikke det er greit at folk blir sett på som avskyelige, ekle og til og med uhygieniske fordi de har hår på ryggen.

Jeg synes dessuten, helt generelt, at det er urovekkende og trist at skjønnhetsidealene beveger seg lengre og lengre bort fra hva som er et menneskes naturlige tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Og jeg er overrasket over at flere av de ellers fornuftige Dolerne ikke ser sammenhengen mellom hårfjerningstrenden og ungdoms-idealet.''

Mirabell,

Her legger du din egen private mening og hensikt i andres handlinger, og så fordømmer du dem etter din egen tankegang.

Som jeg har skrevet bryr jeg meg fint lite om partneren har barbert seg nedentil eller ei, men det har da ikke noe å gjøre med noe "ungdomsideal"! Det er din greie.

Med vennlig hilsen

Sør, jeg var tydeligvis uklar: Jeg nevnte da ikke intimbarbering. Med ungdomsideal så snakker jeg om at fjerning av kroppshår generelt har vært økende de siste tiårene, og at dette er en (liten) del av ungdoms- og skjønnhetsidealene. Som vi i vår del av verden kan etterleve, nå som vi slipper å kjempe så hardt for å skaffe husly og mat på bordet...

Hvor du og andre her på DOL bruker høvelen, bryr meg midt i ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

'' Og jeg er overrasket over at flere av de ellers fornuftige Dolerne ikke ser sammenhengen mellom hårfjerningstrenden og ungdoms-idealet.''

Mirabell,

Her legger du din egen private mening og hensikt i andres handlinger, og så fordømmer du dem etter din egen tankegang.

Som jeg har skrevet bryr jeg meg fint lite om partneren har barbert seg nedentil eller ei, men det har da ikke noe å gjøre med noe "ungdomsideal"! Det er din greie.

Med vennlig hilsen

Det der er jo bare tøys. Man skal være temmelig blind for å ikke sevat idealene er knyttet mot ungdomsidealet. Hvorfor driver ellers folk med botox, brystløft, hårfarging og alt annet folk holdernpå med ?

Fjerning av hår er naturligvis samme greia, selv om det ikke er like intuitivt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

'' Og jeg er overrasket over at flere av de ellers fornuftige Dolerne ikke ser sammenhengen mellom hårfjerningstrenden og ungdoms-idealet.''

Mirabell,

Her legger du din egen private mening og hensikt i andres handlinger, og så fordømmer du dem etter din egen tankegang.

Som jeg har skrevet bryr jeg meg fint lite om partneren har barbert seg nedentil eller ei, men det har da ikke noe å gjøre med noe "ungdomsideal"! Det er din greie.

Med vennlig hilsen

Det der er jo bare tøys. Man skal være temmelig blind for å ikke sevat idealene er knyttet mot ungdomsidealet. Hvorfor driver ellers folk med botox, brystløft, hårfarging og alt annet folk holdernpå med ?

Fjerning av hår er naturligvis samme greia, selv om det ikke er like intuitivt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Da tror jeg ikke du har fulgt særlig godt med. Prøv å legge ut en tråd om hår på ryggen, og se hva du får. – tzatziki''

Ja, og hva gjør det?

Ryggbarbering er noe alle kan drive med, om de ønsker det. Det er mye lettere å barbere seg enn å ha "tynnhet" eller "perfekte bryster" som det saliggjørende.

Det er da ikke noe verre å si at man skal barbere seg for å se pen ut, enn at man skal bruke leppestift, greie håret, ta på pene klær, osv. Å barbere seg må da være det mest harmløse - det vokser jo ut igjen på noen dager.

Med vennlig hilsen

Du snur problemdtillingen og svarer ikke på det du selv spør om.

Jeg for min del synes ikke det er greit at folk blir sett på som avskyelige, ekle og til og med uhygieniske fordi de har hår på ryggen.

Jeg synes dessuten, helt generelt, at det er urovekkende og trist at skjønnhetsidealene beveger seg lengre og lengre bort fra hva som er et menneskes naturlige tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Man MÅ ikke gjøre det. Jeg fjerner alt. Tar det ca annenhver dag mens jeg sitter i badekaret med engangshøvel. Bruker ikke skum. Du får antagelig røde prikker første gangen, men ikke når du har gjort det noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

'' At voksne kvinner går rundt med kjønnsorgan som småpikers, og at det liksom er et "ideal" synes jeg, personlig, er ytterst ubehaglig å tenke på. Det er noe feil, rett og slett, når det blir sånn. – tzatziki''

Hæ?

Hvis den eneste måten du ser forskjell på småpiker og kvinner er om de har hår nedentil, så vil jeg si at du er overfokusert på det. Jeg synes faktisk at det er skremmende at du kan skrive noe slikt, for det sier mer om deg.

Med vennlig hilsen

Ja, den eneste forskjellen jeg ser på 9-åringen og tenåringen min, er at den ene har hår nedentil og den andre ikke. Helt korrekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg i denne tråden, tzatziki, at det er en trist utvikling. Og jeg er overrasket over at flere av de ellers fornuftige Dolerne ikke ser sammenhengen mellom hårfjerningstrenden og ungdoms-idealet. Folk får selvsagt gjøre som de vil, men det er jommen lov å ikke like denne utviklingen!

Jeg er enig - jeg synes det er trist at ungjentene nå til dags opplever enda mer press på at de må endre på seg for å være akseptabel...

Og det er jo mye mer styr med å barbere seg der enn på legger og under armer - har aldri fått nupper etc på andre steder, men leser da om nok av folk som har trøbbel med det bare etter å ta bikinilinjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det er ikke snakk om å akseptere eller ikke akseptere personer som har eller ikke har hår. Det handler om hvordan samfunnet utvikler seg, og hvilken holdning man har til det.

Og at mennesker på flere og flere områder fjerner seg fra seg selv, bygger opp idealer ingen kan leve opp til uten å ty til mer eller mindre drastiske hjelpemidler - det påvirker ALLE. Ikke bare dem som velger å leve opp til alskens "idealer". Dermed påvirker det også barna våre, barna MINE, ungdommene MINE. Dagsrevyen i dag fortalte at jenter ikke lenger dusjer nakne etter gym'en fordi idealene er så vanskelige å leve opp til, og at de ikke vil utsette seg for andres blikk. (+ at de er redde for å bli tatt bilde av, naturligvis. Forferdelig!)

Tragisk!

Og hårdebatten er en del av dette bildet. Hår er ekkelt, det naturlig mennesklige er ekkelt, mennesker er ekkelt....

Jeg liker det ikke!

''Det handler om hvordan samfunnet utvikler seg, og hvilken holdning man har til det''

Men hvem er det som tenker på samfunnsutviklingen når en foretar personlig hygiene og har sex? Gjør du det?

Jeg fjerner alt og det eneste jeg bryr meg om er at jeg skal føle meg vel og sexy og at partneren min finner meg sexy.Så enkel er jeg.

Ellers ser jeg på meg selv som samfunnsengasjert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg leste her forleden at ni av ti av dagens kvinner shaver alt nedentil, så tror nok det er det mest vanlige..... men det betyr selvsagt ikke at alle "bør" gjøre det;) Kom på det nå.. Det handla om flatlus nedentil... at den er omtrent utrydda fordi hårløse kvinner ikke får det;)

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6989052

Her er det som står om aldersfordelingen:

''Samlet oppgir 3 av 4 kvinner og menn i alderen 16-24 år at de fjerner hår nedentil. Ikke overraskende er det denne gruppen som har adoptert moten i størst grad.

Tallene synker jevnt med alderen, men også blant dem mellom 45 og 54 år oppgir 43,5 prosent at de fjerner hår.''

Det blir jo ikke akkurat 90% av alle. Men det er klart - mange tenker jo både på både "underliv" og "intim" som noe som går over av seg selv i 40-årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ ikke noe som helst for å gå i svømmehallen, utover å dusje og ha på seg badetøy.

Jeg liker meg ikke i klorvann selv, men er sterkt imot at svømmehaller skal bli bare for de unge, tynne og perfekte, slik som enkelte treningssentre og badestrender har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville synes det var veldig trist om ungjentene skulle kjempe mot en naturlig utvikling av kroppen, med å barbere seg..

Men ser at du har et sexliv med unge og ulike gutter, og det påvirker deg kanskje noe i valget ditt ;-)

Hvor skriver jeg at jeg har et sexliv med unge og ulike gutter???? Hjeeeelp!!! Det har jeg da aldri skrevet??? Jeg tiltrekkes ikke av yngre menn i det hele tatt (maks noen få år yngre) og jeg tror nok jeg ligger meget lavt i antall sexpartnere i forhold til min alder ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke sagt at jeg har noe med hva folk gjør, eller at jeg vil forby shaving eller noe sånt. Jeg sier hvs jeg mener om det, og det er da lov, så vidt jeg vet. Og jeg synes det er en tragisk, tragisk utvikling vi ser. Kropper blir tingliggjort, fremmedgjort, og helt nsturlige ting blir sett på som ekkelt. Silikonpupper hos unge, velskapte, friske jenter er en tragedie!

Jeg ser poenget ditt..helt klart (og snakka ikke om deg spesifikt, men generelt om ting som ble skrevet i tråden). Jeg synes allikevel at det å fjerne hår er en så bagatellmessig sak at jeg ikke skjønner hvorfor folk henger seg opp i det. Diskusjoner om silikonpupper, ansiktsløftinger osv synes jeg er langt viktigere å ta (selv om jeg ikke bryr meg så mye om hvorfor folk gjør som de gjør der heller). Å shave seg synes jeg nesten er på linje med å kjøpe den rette buksa i det rette merket for å føle seg så vel som man ønsker å føle seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...