Gå til innhold

Er alle barbert nedentil i dag?


Gjest Dame over 40

Anbefalte innlegg

Her er det som står om aldersfordelingen:

''Samlet oppgir 3 av 4 kvinner og menn i alderen 16-24 år at de fjerner hår nedentil. Ikke overraskende er det denne gruppen som har adoptert moten i størst grad.

Tallene synker jevnt med alderen, men også blant dem mellom 45 og 54 år oppgir 43,5 prosent at de fjerner hår.''

Det blir jo ikke akkurat 90% av alle. Men det er klart - mange tenker jo både på både "underliv" og "intim" som noe som går over av seg selv i 40-årsalderen.

''Men det er klart - mange tenker jo både på både "underliv" og "intim" som noe som går over av seg selv i 40-årsalderen.''

Det tror jeg jammen du har rett i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    14

  • IngridSletten

    11

  • Sør

    8

  • Rhea Silvia

    4

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

''Det handler om hvordan samfunnet utvikler seg, og hvilken holdning man har til det''

Men hvem er det som tenker på samfunnsutviklingen når en foretar personlig hygiene og har sex? Gjør du det?

Jeg fjerner alt og det eneste jeg bryr meg om er at jeg skal føle meg vel og sexy og at partneren min finner meg sexy.Så enkel er jeg.

Ellers ser jeg på meg selv som samfunnsengasjert.

Hva den enkelte gjør, er ikke så viktig. Men hvordan man snakker om ting, er viktig. Og når det formidles verdier som at.naturlige ting ved kropper er ekkelt, synes jeg det er ok å ta til motmæle mot det. Og sånt er det mye av for tida.

Folk må gjerne shave alt håret de har på kroppen, for min del. Men det er ikke ok at det unaturlige er idealet og det naturlige er ekkelt eller unormalt. Og direktiver for hvordan folk skal se ut, er lite stas.

Og jeg synes det forteller en del når en kvinne må sjekke shavestatus i samfunnet før hun tør å gå i svømmehallen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva den enkelte gjør, er ikke så viktig. Men hvordan man snakker om ting, er viktig. Og når det formidles verdier som at.naturlige ting ved kropper er ekkelt, synes jeg det er ok å ta til motmæle mot det. Og sånt er det mye av for tida.

Folk må gjerne shave alt håret de har på kroppen, for min del. Men det er ikke ok at det unaturlige er idealet og det naturlige er ekkelt eller unormalt. Og direktiver for hvordan folk skal se ut, er lite stas.

Og jeg synes det forteller en del når en kvinne må sjekke shavestatus i samfunnet før hun tør å gå i svømmehallen!

Helt enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Hva den enkelte gjør, er ikke så viktig. Men hvordan man snakker om ting, er viktig. Og når det formidles verdier som at.naturlige ting ved kropper er ekkelt, synes jeg det er ok å ta til motmæle mot det. Og sånt er det mye av for tida.

Folk må gjerne shave alt håret de har på kroppen, for min del. Men det er ikke ok at det unaturlige er idealet og det naturlige er ekkelt eller unormalt. Og direktiver for hvordan folk skal se ut, er lite stas.

Og jeg synes det forteller en del når en kvinne må sjekke shavestatus i samfunnet før hun tør å gå i svømmehallen!

''Og jeg synes det forteller en del når en kvinne må sjekke shavestatus i samfunnet før hun tør å gå i svømmehallen!''

Riktig! Skremmende at det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

''At voksne kvinner går rundt med kjønnsorgan som småpikers, og at det liksom er et "ideal" synes jeg, personlig, er ytterst ubehaglig å tenke på. Det er noe feil, rett og slett, når det blir sånn.''

Jeg har også tenkt den tanken.

Jeg tenker også slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hva den enkelte gjør, er ikke så viktig. Men hvordan man snakker om ting, er viktig. Og når det formidles verdier som at.naturlige ting ved kropper er ekkelt, synes jeg det er ok å ta til motmæle mot det. Og sånt er det mye av for tida.

Folk må gjerne shave alt håret de har på kroppen, for min del. Men det er ikke ok at det unaturlige er idealet og det naturlige er ekkelt eller unormalt. Og direktiver for hvordan folk skal se ut, er lite stas.

Og jeg synes det forteller en del når en kvinne må sjekke shavestatus i samfunnet før hun tør å gå i svømmehallen!

''Og jeg synes det forteller en del når en kvinne må sjekke shavestatus i samfunnet før hun tør å gå i svømmehallen!''

For meg blir det det samme som at jeg pusser tenner før jeg går ut og snakker med folk.

Men dette gjelder meg, det har blitt en vane som jeg har gjort i noen år. Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør og jeg synes ikke de som ikke gjør det er urenslige på noen måte. Jeg var da ikke urenslig før jeg begynte med dette heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IngridSletten

''Og jeg synes det forteller en del når en kvinne må sjekke shavestatus i samfunnet før hun tør å gå i svømmehallen!''

For meg blir det det samme som at jeg pusser tenner før jeg går ut og snakker med folk.

Men dette gjelder meg, det har blitt en vane som jeg har gjort i noen år. Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør og jeg synes ikke de som ikke gjør det er urenslige på noen måte. Jeg var da ikke urenslig før jeg begynte med dette heller :-)

Nei, greit at du ser sånn på det. Men det er en kjensgjerning at Julia Roberts havnet på førstesidene da hun stilte i gallakjole OG hår under armene. Uhørt, ekkelt, i hvert fall IKKE comme il faut!! Skal vi ha det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'''Da er det sikkert håp for meg også, men jeg gidder altså ikke å teste det ut :P''

Men virker veldig styrete å fjerne alt, da!? Med mindre man sverger til brasiliansk voksing, men det høres utrolig vondt (og pinlig) ut.

Selv synes jeg det kan være ganske ubehagelig, for ikke å snakke om tidkrevende, å fjerne alt på en glatt måte.

Selv liker jeg ikke å ta alt, har imidlertid prøvd, og tro meg; det tar lenger tid å lage en rett linje på begge sider enn å rake alt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg leste her forleden at ni av ti av dagens kvinner shaver alt nedentil, så tror nok det er det mest vanlige..... men det betyr selvsagt ikke at alle "bør" gjøre det;) Kom på det nå.. Det handla om flatlus nedentil... at den er omtrent utrydda fordi hårløse kvinner ikke får det;)

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6989052

''Jeg mener jeg leste her forleden at ni av ti av dagens kvinner shaver alt nedentil, så tror nok det er det mest vanlige.....'' Og det tror du på? At 90% av alle kvinner er glattbarbert? Lenge siden du har vært i en offentlig dusj togli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser hva du mener - men jeg slutter ikke å shave meg kun pga prinsipper! Det er min privatsak hva jeg gjør, og andres privatsak hva de gjør ;)

Det samme kan man si om silikonpupper til friske og fine jenter med normale pupper! Selv synes jeg det er noe tull å fikse på normale pupper, men jeg har da ingenting med om andre føler behov for å gjøre det ;)

''Det samme kan man si om silikonpupper til friske og fine jenter med normale pupper! Selv synes jeg det er noe tull å fikse på normale pupper, men jeg har da ingenting med om andre føler behov for å gjøre det ;)'' Så når jentene dine kommer om 4 år og vil ha nye silikonpupper så har du ikke en holdning til det?? Jeg syns du er litt vel relaivistisk i denne tråden, og mistenker deg for å være det fordi du har gått litt i forsvar... Barber gjerne alt, men skjønner ikke behovet ditt for at andre skal applaudere eller forstå din preferanse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye i svømmehaller de siste årene, men har ikke sett en eneste voksen uten kjønnshår. Så om det er vanlig å fjerne alt, må svømmehalldamer tilhøre en egen rase :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

''Jeg mener jeg leste her forleden at ni av ti av dagens kvinner shaver alt nedentil, så tror nok det er det mest vanlige.....'' Og det tror du på? At 90% av alle kvinner er glattbarbert? Lenge siden du har vært i en offentlig dusj togli?

I 2008 var det bare 40% som var helt glattbarbert.

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article350926.ece;jsessionid=3B2B314B54A73C28F29E770E8D1598C3.vizzini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 % høres mye ut, og må innrømme at jeg blir nyskjerrig på utvalget når kun 7% sier at de ikke barberer seg i det heletatt. Tror ikke mange eldre kvinner driver og tar noen bikinilinje..

40 prosent svarer at de er glattbarbert

31 prosent lar det være litt hår igjen

22 prosent fikser på bikinilinjen

7 prosent barberer seg ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderen

40 % høres mye ut, og må innrømme at jeg blir nyskjerrig på utvalget når kun 7% sier at de ikke barberer seg i det heletatt. Tror ikke mange eldre kvinner driver og tar noen bikinilinje..

40 prosent svarer at de er glattbarbert

31 prosent lar det være litt hår igjen

22 prosent fikser på bikinilinjen

7 prosent barberer seg ikke i det hele tatt

Jeg er enig, de burde oppgitt alderen på kvinnene som var med. Men om eldre kvinner ikke bruker bikini, så har de badedrakt så lenge de er friske nok til å være med i basseng eller på stranden. Og da tar de nok bikinilinjen også.

Jeg har vel en følelse av at de spurte er i alderen 16 - 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

'''Da er det sikkert håp for meg også, men jeg gidder altså ikke å teste det ut :P''

Men virker veldig styrete å fjerne alt, da!? Med mindre man sverger til brasiliansk voksing, men det høres utrolig vondt (og pinlig) ut.

Selv synes jeg det kan være ganske ubehagelig, for ikke å snakke om tidkrevende, å fjerne alt på en glatt måte.

''Men virker veldig styrete å fjerne alt, da!? Med mindre man sverger til brasiliansk voksing, men det høres utrolig vondt (og pinlig) ut''

Det er ikke noe styr i det hele tatt. For meg tar det bare noen minutter mens jeg likevel ligger badekaret. Hvis dette gjøres annhver dag eller tredjehver, blir det ikke noe styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den eneste forskjellen jeg ser på 9-åringen og tenåringen min, er at den ene har hår nedentil og den andre ikke. Helt korrekt!

''Ja, den eneste forskjellen jeg ser på 9-åringen og tenåringen min, er at den ene har hår nedentil og den andre ikke. Helt korrekt! – tzatzik''

Nettopp.

Så hvorfor trekke inn noe så tåpelig - spesielt når det er snakk om voksne kvinner?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg mener jeg leste her forleden at ni av ti av dagens kvinner shaver alt nedentil, så tror nok det er det mest vanlige.....'' Og det tror du på? At 90% av alle kvinner er glattbarbert? Lenge siden du har vært i en offentlig dusj togli?

Jeg leste linken jeg, og har ikke sagt at jeg tror blindt på dette... Kanskje sjekka man kvinner under 40? resultatene hadde garantert blitt annerledes om man sjekka folk fra 40 -60 og iallefall radikalt annerledes om man sjekka folk over 60 ;) Poenget er at det ikke er uvanlig å være glattbarbert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det samme kan man si om silikonpupper til friske og fine jenter med normale pupper! Selv synes jeg det er noe tull å fikse på normale pupper, men jeg har da ingenting med om andre føler behov for å gjøre det ;)'' Så når jentene dine kommer om 4 år og vil ha nye silikonpupper så har du ikke en holdning til det?? Jeg syns du er litt vel relaivistisk i denne tråden, og mistenker deg for å være det fordi du har gått litt i forsvar... Barber gjerne alt, men skjønner ikke behovet ditt for at andre skal applaudere eller forstå din preferanse ;-)

Klart jeg hadde fraråda døtrene mine å få silikonpupper! Det er tross alt snakk om en operasjon. Å shave håret med barberhøvel er tross alt litt... eh... mindre "skummelt" ;)

Det var bare EN eneste ting jeg ønsket å få fram her - og det var at hver og en bør få gjøre hva de vil uten å føle seg skamfulle av den grunn. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Selv liker jeg ikke å ta alt, har imidlertid prøvd, og tro meg; det tar lenger tid å lage en rett linje på begge sider enn å rake alt ;-)

''Selv liker jeg ikke å ta alt, har imidlertid prøvd, og tro meg; det tar lenger tid å lage en rett linje på begge sider enn å rake alt ;-)

''

Du har nok rett i det, ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Men virker veldig styrete å fjerne alt, da!? Med mindre man sverger til brasiliansk voksing, men det høres utrolig vondt (og pinlig) ut''

Det er ikke noe styr i det hele tatt. For meg tar det bare noen minutter mens jeg likevel ligger badekaret. Hvis dette gjøres annhver dag eller tredjehver, blir det ikke noe styr.

Jeg vet jo hva det dreier seg om, gjør det jo i mellom selv, men synes det tar vel mye tid om man skal holde trimmen.

Tar vel egentlig ikke mer tid enn det tar for menn å foreta en grundig barbering (i ansiktet), men det er det med NYE tidstyver ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...