Gå til innhold

Er alle barbert nedentil i dag?


Gjest Dame over 40

Anbefalte innlegg

Gjest Dame over 40

Jeg er en kvinne over 40. Er ikke i svømmehallen men har tenkt meg dit. Må man man fjerne håret i dag, helt eller delvis? Hvordan gjør dere det? Ved barbering blir det vel bare røde prikker osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    14

  • IngridSletten

    11

  • Sør

    8

  • Rhea Silvia

    4

Mest aktive i denne tråden

Selvfølgelig trenger du ikke barbere deg for å gå i svømmehallen. :o) Gå slik du selv trives best.

Det blir gjerne røde prikker de første gangene man barberer seg og jeg får det om jeg barberer meg for ofte, for min del bør det gå noen dager mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Jeg vet ikke om andre kvinner barberer seg. For jeg ser dem ikke nakne. I vår svømmehall er det skillevegger i dusjen, og folk bruker håndkle til og fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barberer meg ikke nedentil nei, og de gangene jeg har vært i svømmehallen så har jeg ikke sett noen som har gjort det heller. Jeg barberer meg bare under armene, på leggene og langs bikinilinja.

Barberte meg nedentil en gang og aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror alt er like vanlig, bare du ikke kommer med hår langt utenfor bikinikanten;)

Hvis du skal shave alt er det best å først vaske seg nedentil med såpe, skylle bort såpa (da blir huden myk) - og så shave med bruk av kun vann... Det er iallefall det som funker best for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barberer meg ikke nedentil nei, og de gangene jeg har vært i svømmehallen så har jeg ikke sett noen som har gjort det heller. Jeg barberer meg bare under armene, på leggene og langs bikinilinja.

Barberte meg nedentil en gang og aldri mer.

Jeg mener jeg leste her forleden at ni av ti av dagens kvinner shaver alt nedentil, så tror nok det er det mest vanlige..... men det betyr selvsagt ikke at alle "bør" gjøre det;) Kom på det nå.. Det handla om flatlus nedentil... at den er omtrent utrydda fordi hårløse kvinner ikke får det;)

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6989052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg leste her forleden at ni av ti av dagens kvinner shaver alt nedentil, så tror nok det er det mest vanlige..... men det betyr selvsagt ikke at alle "bør" gjøre det;) Kom på det nå.. Det handla om flatlus nedentil... at den er omtrent utrydda fordi hårløse kvinner ikke får det;)

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6989052

Mye rart altså. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei alle er ikke barbert. I dusjen ser jeg både full bush og det motsatte.

Gå akkurat slik du har lyst. Du trenger ikke barbere deg om du ikke har spesielt lyst til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alt er like vanlig, bare du ikke kommer med hår langt utenfor bikinikanten;)

Hvis du skal shave alt er det best å først vaske seg nedentil med såpe, skylle bort såpa (da blir huden myk) - og så shave med bruk av kun vann... Det er iallefall det som funker best for meg.

''Hvis du skal shave alt er det best å først vaske seg nedentil med såpe, skylle bort såpa (da blir huden myk) - og så shave med bruk av kun vann... Det er iallefall det som funker best for meg.''

Det funker ikke for meg. Jeg må ha barberskum ellers blir det bare nupper og sårt og ubehagelig å barbere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridSletten

Jeg mener jeg leste her forleden at ni av ti av dagens kvinner shaver alt nedentil, så tror nok det er det mest vanlige..... men det betyr selvsagt ikke at alle "bør" gjøre det;) Kom på det nå.. Det handla om flatlus nedentil... at den er omtrent utrydda fordi hårløse kvinner ikke får det;)

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6989052

Men hvorfor ? Hvorfor gjør man dette? Er det fint å se ut som småjenter? Virker som et voldsomt stress. Skummelt også med barbersaker nedi der.

Er det vanlig for kvinner (og menn) godt over 40 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Fjerner ingen hår, men er ofte i basseng.

Prøver å huske om de andre kvinnene i dusjen har hår på kroppen, men ærlig talt: jeg husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hvis du skal shave alt er det best å først vaske seg nedentil med såpe, skylle bort såpa (da blir huden myk) - og så shave med bruk av kun vann... Det er iallefall det som funker best for meg.''

Det funker ikke for meg. Jeg må ha barberskum ellers blir det bare nupper og sårt og ubehagelig å barbere.

Ok.... vil nesten si det er motsatt for meg.. får aldri nupper dersom jeg shaver med kun vann eller når det er tørt.. og selvsagt viktig at høvelen ikke er velbrukt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ? Hvorfor gjør man dette? Er det fint å se ut som småjenter? Virker som et voldsomt stress. Skummelt også med barbersaker nedi der.

Er det vanlig for kvinner (og menn) godt over 40 også?

Jeg tenkte nok det samme som deg for ti år siden, men nå kunne jeg ikke tenke meg å gå tilbake... Jeg føler meg mye renere uten hår og sexlivet blir også langt bedre for min del :) Dessuten slipper jeg å se at jeg muligens begynner å bli gråhåra (håret på hodet farger jeg jo, så her lever jeg i gledelig uvisshet) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg dusjer ofte sammen med andre på treningssenter og i svømmehall, og har aldri sett en" fullbarbert" kvinne der så vidt jeg kan huske. Og hva flaut angår, så tror jeg det oppfattes som merkeligere blant folk flest, å shave alt, enn å ikke shave noenting. Selv om mange her inne sverger til en annen sannhet.

Når noen snakker om at 9 av 10 fjerner hår nedentil, tviler jeg på at 9 av 10 fjerner alt. At mange "friserer" stemmer nok, men veldig få fjerner alt. Eventuelt representerer ikke treningssenteret mitt gjennomsnittet av befolkningen..

Det er knapt noe jeg synes er latterligere enn dette hårhysteriet som råder nå til dags. Menn skal ikke ha hår verken her eller der, og hvis de har hår noe sted, skal det være så velfrisert at det ser ut som om Jan Thomas har vært der og renset opp kvarteret før. Og jenter skal ikke ha hår et eneste sted, selv om det faktisk er anbefalt av gynekologer å ikke fjerne håret nedentil.

Ja til naturlige mennesker, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridSletten

Jeg dusjer ofte sammen med andre på treningssenter og i svømmehall, og har aldri sett en" fullbarbert" kvinne der så vidt jeg kan huske. Og hva flaut angår, så tror jeg det oppfattes som merkeligere blant folk flest, å shave alt, enn å ikke shave noenting. Selv om mange her inne sverger til en annen sannhet.

Når noen snakker om at 9 av 10 fjerner hår nedentil, tviler jeg på at 9 av 10 fjerner alt. At mange "friserer" stemmer nok, men veldig få fjerner alt. Eventuelt representerer ikke treningssenteret mitt gjennomsnittet av befolkningen..

Det er knapt noe jeg synes er latterligere enn dette hårhysteriet som råder nå til dags. Menn skal ikke ha hår verken her eller der, og hvis de har hår noe sted, skal det være så velfrisert at det ser ut som om Jan Thomas har vært der og renset opp kvarteret før. Og jenter skal ikke ha hår et eneste sted, selv om det faktisk er anbefalt av gynekologer å ikke fjerne håret nedentil.

Ja til naturlige mennesker, spør du meg!

Takk og takk:-) jeg har også lurt på hvor de befinner seg disse 9 av 10. Men hvis det dreier seg om litt frisering kan jeg forstå tallene. Buskus brutalis som tyter ut av bikinien kan jo temmes uten at man "barberer seg der nede".

Og ang menn,- slutt med den barberingen!! Kroppshår er sexy!! (Kanskje ikke i ørene og på ryggen, men ellers er det jo bare flott. Synes jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påfuglw

Nei, det må man ikke. De færreste er helt barbert, og forøvrig legger man da ikke merke til detaljene akkurat der i dusjen. Jeg har full busk, og går i svømmehallen ( og dusjer naken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tenkte nok det samme som deg for ti år siden, men nå kunne jeg ikke tenke meg å gå tilbake... Jeg føler meg mye renere uten hår og sexlivet blir også langt bedre for min del :) Dessuten slipper jeg å se at jeg muligens begynner å bli gråhåra (håret på hodet farger jeg jo, så her lever jeg i gledelig uvisshet) :P

''Dessuten slipper jeg å se at jeg muligens begynner å bli gråhåra (håret på hodet farger jeg jo, så her lever jeg i gledelig uvisshet) :P

''

Jeg begynte å farge håret på hodet grunnet de små grå for nærmere 15 år siden, men "dusken" er mørk enn så lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dessuten slipper jeg å se at jeg muligens begynner å bli gråhåra (håret på hodet farger jeg jo, så her lever jeg i gledelig uvisshet) :P

''

Jeg begynte å farge håret på hodet grunnet de små grå for nærmere 15 år siden, men "dusken" er mørk enn så lenge :P

Da er det sikkert håp for meg også, men jeg gidder altså ikke å teste det ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...