Gå til innhold

Hva høne kan bety


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Huffda! Du får tenke positivt. Du fikk i alle fall noen til å smile den dagen;)

Ja, du kan så si. Mange synes vel at det latinske navnet høres veldig fremmed ut, og jeg har hørt kvinner fyre seg skikkelig opp over betydningen av ordet vagina. Det betyr jo sverdslire, og den høres unektelig noe unyttig og tom ut uten sverdet, gjør den ikke? Jeg personlig misliker f-ordet. Det er noe hardt og aggressivt over det som gjør at det faller naturlig å bruke det som skjellord.

Jeg vet ærlig talt ikke hvilket av ordene for kvinnekjønn jeg egentlig liker best. Skjeden passer best i anatomibøker. Høna er kjempeharry. Musa er i alle fall litt bedre. Akkja....:)

Dalstroka innafor?

Et sverd som ligger og slenger uten slire er ganske ubrukelig over kort tid det og. Om det er noen trøst..

Ellers har man jo Brynhild, gaura, dåsa, dåtten eller pjeska. Alt ettersom hvilke landsdel man befinner seg i. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    18

  • Bella Dotte

    6

  • Katt-ja

    3

  • EnolaGay

    3

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Hvis han vet det er det skikkelig dårlig gjort, for jeg steller jo med høner ofte, og da sier jeg jo det hvis tilfeldigvis noen spør hva jeg driver med, og jeg vil jo ikke gå rundt og snakke grovt (grovt betyr seksualisert). Men da forstår jeg bedre....

Takk

Si at du skal stelle med tuppene dine. :0) Da er det ikke så lett å slå en vits på din bekostning. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort å holde på sånn på radio synes jeg.

Høna er et slang ord for jentetiss eller hva du nå velger å kalle det. Det finnes utallige omskrivinger, sikkert fordi det er tabu å snakke om. Bare tenk på Mykle, i sangen om den røde rubin skrev han "beverpelsen", eller i bibelen er det vel også noe omskriving i Salomos Høysang?

''Dårlig gjort å holde på sånn på radio synes jeg.''

Enig - rimelig barnslig/harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Man kaller det hull/ kunnskapshull, selv om det er flere :)

Vær forsiktig med det ordet også, hull. Det er også et kallenavn for vagina. Skal ikke være lett nei :) Vi får trøste oss med at mennene har mange flere kallenavn for sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Vær forsiktig med det ordet også, hull. Det er også et kallenavn for vagina. Skal ikke være lett nei :) Vi får trøste oss med at mennene har mange flere kallenavn for sin ;)

Ups, dette skulle egentlig være svar til Madelenemie. Det kom et hakk for langt ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Hei!

Hvis han vet det er det skikkelig dårlig gjort, for jeg steller jo med høner ofte, og da sier jeg jo det hvis tilfeldigvis noen spør hva jeg driver med, og jeg vil jo ikke gå rundt og snakke grovt (grovt betyr seksualisert). Men da forstår jeg bedre....

Takk

Det er bare folk som "tenker koffert" som velger å tolke ord i den betydningen. De vet godt hva du egentlig mener når du snakker om hønene. Hvis de ler litt inne i seg når du snakker om høner så er det faktisk deres problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda! Du får tenke positivt. Du fikk i alle fall noen til å smile den dagen;)

Ja, du kan så si. Mange synes vel at det latinske navnet høres veldig fremmed ut, og jeg har hørt kvinner fyre seg skikkelig opp over betydningen av ordet vagina. Det betyr jo sverdslire, og den høres unektelig noe unyttig og tom ut uten sverdet, gjør den ikke? Jeg personlig misliker f-ordet. Det er noe hardt og aggressivt over det som gjør at det faller naturlig å bruke det som skjellord.

Jeg vet ærlig talt ikke hvilket av ordene for kvinnekjønn jeg egentlig liker best. Skjeden passer best i anatomibøker. Høna er kjempeharry. Musa er i alle fall litt bedre. Akkja....:)

Venninnene mine i USA kaller det vajaja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette var jo festlig, det er vel bare hyggelig at du skaper lått og løye.

Under en liten "eggkrise" en påske for endel år tilbake snakka jo Sponheim om "hver mann sin høne".

Vart endel lått å løye av det også :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du skal stelle med tuppene dine. :0) Da er det ikke så lett å slå en vits på din bekostning. ;0)

Hei!

Jeg tror jeg har hørt ordet tupper før, men det er ikke et vanlig ord i fuglekretser. Men vi snakker ofte mer om chabo eller en faverolles, så det er mest når jeg snakker generelt om høner jeg bruker ordet høne. Tuppene mine høres så rart ut :-)

Jeg kan jo si tuppen min må stelles, hvis mennesker sier "hvilken tupp?" svarer jeg "min hønetupp" da er man på det sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette var jo festlig, det er vel bare hyggelig at du skaper lått og løye.

Under en liten "eggkrise" en påske for endel år tilbake snakka jo Sponheim om "hver mann sin høne".

Vart endel lått å løye av det også :-))

Hei!

Han mente altså "hvert menneske sin høne" også sa han "Mann" også skjønner jeg resten ut i fra betydningen av høne.

Lått og løyve har jeg heller aldri hørt, er det et bestemt sted i Norge du er fra?

Jeg tror i Oslo området er det uvanlig med ord som mus og høne istedet for vagina osv.., jeg tror her er det mer vanlig å unngå å snakke om slike ting. Må man si noe om den saken bruker man nok faguttrykk.

Man har nok lettere for å skrive slike ord og uttrykk enn å bruke de i muntlig tale, det er nok derfor kanskje mer et Internet fenomen kom jeg nå til å tenke på. (dette er ikke noe jeg VET, jeg driver nå bare og antar, siden jeg ikke har hørt sånn snakk før) (men damen som lo av meg sa at jeg skulle bare spørre min mann hva mennesker tenkte om å snakke om hønene sine på radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare folk som "tenker koffert" som velger å tolke ord i den betydningen. De vet godt hva du egentlig mener når du snakker om hønene. Hvis de ler litt inne i seg når du snakker om høner så er det faktisk deres problem :)

Hei!

:-) ja og "tenke koffert" vet jeg godt hva betyr, selv om det tok sin tid å finne ut av det. Jeg forstod det for mange år siden, men det er nok et eksempel på at man mener tenke på sex og istedet for å si det, sier man koffert. Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at mannen din ikke er norsk opprinnelig?

I så fall er det da ikke sikkert han kan alle mulige varianter av den slags ord...?

Hei!

:-) du husker riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalstroka innafor?

Et sverd som ligger og slenger uten slire er ganske ubrukelig over kort tid det og. Om det er noen trøst..

Ellers har man jo Brynhild, gaura, dåsa, dåtten eller pjeska. Alt ettersom hvilke landsdel man befinner seg i. ;0)

Oi. Hvordan kan det ha seg at det finnes så vannvittig mange navn på kvinners kjønnsorgan, og ikke et eneste av dem virker som det er oppfunnet av et ålreit og ikke krampaktig morsomt menneske? Er det en så pinlig kroppsdel at det må fleipes med? Menns kjønnsorgan finnes det mange normale og umorsomme navn på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Han mente altså "hvert menneske sin høne" også sa han "Mann" også skjønner jeg resten ut i fra betydningen av høne.

Lått og løyve har jeg heller aldri hørt, er det et bestemt sted i Norge du er fra?

Jeg tror i Oslo området er det uvanlig med ord som mus og høne istedet for vagina osv.., jeg tror her er det mer vanlig å unngå å snakke om slike ting. Må man si noe om den saken bruker man nok faguttrykk.

Man har nok lettere for å skrive slike ord og uttrykk enn å bruke de i muntlig tale, det er nok derfor kanskje mer et Internet fenomen kom jeg nå til å tenke på. (dette er ikke noe jeg VET, jeg driver nå bare og antar, siden jeg ikke har hørt sånn snakk før) (men damen som lo av meg sa at jeg skulle bare spørre min mann hva mennesker tenkte om å snakke om hønene sine på radio.

Hei,

Jeg tror ikke folk ler av deg, men med deg. Jeg syns det var veldig morsomt, men på en god måte.

Jeg kommer fra Sørvestlandet, vi har noen lokale "uttrykk"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Hvordan kan det ha seg at det finnes så vannvittig mange navn på kvinners kjønnsorgan, og ikke et eneste av dem virker som det er oppfunnet av et ålreit og ikke krampaktig morsomt menneske? Er det en så pinlig kroppsdel at det må fleipes med? Menns kjønnsorgan finnes det mange normale og umorsomme navn på:)

Kjært mindre verdt barn har mange navn... *lakonisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha:)) Nå lo jeg høyt her :))) Det er jo bare moro at det ble latter ut av dette, for da blir man straks en mer spennende person:)

Det er vel alltid slik at man kan ha tullenavn på diverse kroppsdeler, og å kalle vagina for høna er liksom mest i morsomme sammenhenger. Du bør ikke dra til legen din og si du har sopp i høna f.eks. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Han mente altså "hvert menneske sin høne" også sa han "Mann" også skjønner jeg resten ut i fra betydningen av høne.

Lått og løyve har jeg heller aldri hørt, er det et bestemt sted i Norge du er fra?

Jeg tror i Oslo området er det uvanlig med ord som mus og høne istedet for vagina osv.., jeg tror her er det mer vanlig å unngå å snakke om slike ting. Må man si noe om den saken bruker man nok faguttrykk.

Man har nok lettere for å skrive slike ord og uttrykk enn å bruke de i muntlig tale, det er nok derfor kanskje mer et Internet fenomen kom jeg nå til å tenke på. (dette er ikke noe jeg VET, jeg driver nå bare og antar, siden jeg ikke har hørt sånn snakk før) (men damen som lo av meg sa at jeg skulle bare spørre min mann hva mennesker tenkte om å snakke om hønene sine på radio.

Å jo da, "kjært barn har mange navn", og de brukes flittig! Kjønnsorganene har fått mange klengenavn/kjælenavn. Kvinnelige: Mus, høne, busk, bever, glefse, dåse; mannlige: pølse, stake, pinne, brød - og mange mange fler - det er så mange metaforer at man (jeg) må passe seg (meg) for å unngå disse ordene i sammenhenger hvor det kan bli misforstått. Og sånne som jeg som assosierer veldig fort og lett "tenker koffert" (kjenner du dette uttrykket?), vil kunne begynne å le av helt vanslige ord. (Det er faktisk litt slitsomt av og til.) Jeg slo for eksempel øyeblikkelig fra meg tanken på å flytte til Beverveien nettopp på grunn av hvordan ordet bever brukes i dagligtale. Og det er ikke noe uvanlig verken i Oslo eller andre deler av landet!! På engelsk er det likeså, "pussy" er det vanligste kallenavnet, tror jeg. Vagina har jeg aldri hørt noen si IRL. Jeg ville bruke ordet skjede om jeg skulle diskutere dette og det var viktig at tonen var fullstendig seriøs.

Husker du ikke at jeg lo da du snakket om å vaske høner? Det var ikke bare den komiske situasjonen å se hønene bli kastet ut av vinduet - men det å "vaske høna si" er jo en omskrivning for å vaske seg nedentil. Forklarte jeg deg ikke det?? Jeg trodde virkelig jeg gjorde det. Det blir ikke komisk når du sier at du har vasket hønene dine - folk forstår at det er husdyr det dreier seg om når det er i flertall fordi hvert menneske bare har ett kjønnsorgan. Men du bør være forsiktig hvis alle hønene dør unntatt én...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, dette skulle egentlig være svar til Madelenemie. Det kom et hakk for langt ned :)

''et hakk lenger ned''

Hehe. "Hakket"...! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha:)) Nå lo jeg høyt her :))) Det er jo bare moro at det ble latter ut av dette, for da blir man straks en mer spennende person:)

Det er vel alltid slik at man kan ha tullenavn på diverse kroppsdeler, og å kalle vagina for høna er liksom mest i morsomme sammenhenger. Du bør ikke dra til legen din og si du har sopp i høna f.eks. :P

''Du bør ikke dra til legen din og si du har sopp i høna f.eks. :P – togli''

Veterinæren da? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du bør ikke dra til legen din og si du har sopp i høna f.eks. :P – togli''

Veterinæren da? ;-)

Med vennlig hilsen

Tja, der ville det muligens gått bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...