Gå til innhold

Hva høne kan bety


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Du bør ikke dra til legen din og si du har sopp i høna f.eks. :P – togli''

Veterinæren da? ;-)

Med vennlig hilsen

Hvis høna di får sopp i høna si, da har man et problem. Men fugler har bare kloakkåpning, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    18

  • Bella Dotte

    6

  • Katt-ja

    3

  • EnolaGay

    3

Mest aktive i denne tråden

Hvis høna di får sopp i høna si, da har man et problem. Men fugler har bare kloakkåpning, heldigvis.

Høna kan jo få sopp hvor som helst egentlig - selv om hun ikke har en høne? Eh.... *forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Han mente altså "hvert menneske sin høne" også sa han "Mann" også skjønner jeg resten ut i fra betydningen av høne.

Lått og løyve har jeg heller aldri hørt, er det et bestemt sted i Norge du er fra?

Jeg tror i Oslo området er det uvanlig med ord som mus og høne istedet for vagina osv.., jeg tror her er det mer vanlig å unngå å snakke om slike ting. Må man si noe om den saken bruker man nok faguttrykk.

Man har nok lettere for å skrive slike ord og uttrykk enn å bruke de i muntlig tale, det er nok derfor kanskje mer et Internet fenomen kom jeg nå til å tenke på. (dette er ikke noe jeg VET, jeg driver nå bare og antar, siden jeg ikke har hørt sånn snakk før) (men damen som lo av meg sa at jeg skulle bare spørre min mann hva mennesker tenkte om å snakke om hønene sine på radio.

''Han mente altså "hvert menneske sin høne" også sa han "Mann" også skjønner jeg resten ut i fra betydningen av høne.''

Du minner meg her litt om moren min når det kommer til å ødelegge vitser. Hun ville ha gjenfortalt den som "hver nordmann - sin høne". :-P

Humoren oppstår nettopp i den doble betydningen av "høne"! Og mann, ja, det kan forstås både som menneske og som mannsperson, og man forutsetter at menn i hovedsak er tiltrukket av kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo da, "kjært barn har mange navn", og de brukes flittig! Kjønnsorganene har fått mange klengenavn/kjælenavn. Kvinnelige: Mus, høne, busk, bever, glefse, dåse; mannlige: pølse, stake, pinne, brød - og mange mange fler - det er så mange metaforer at man (jeg) må passe seg (meg) for å unngå disse ordene i sammenhenger hvor det kan bli misforstått. Og sånne som jeg som assosierer veldig fort og lett "tenker koffert" (kjenner du dette uttrykket?), vil kunne begynne å le av helt vanslige ord. (Det er faktisk litt slitsomt av og til.) Jeg slo for eksempel øyeblikkelig fra meg tanken på å flytte til Beverveien nettopp på grunn av hvordan ordet bever brukes i dagligtale. Og det er ikke noe uvanlig verken i Oslo eller andre deler av landet!! På engelsk er det likeså, "pussy" er det vanligste kallenavnet, tror jeg. Vagina har jeg aldri hørt noen si IRL. Jeg ville bruke ordet skjede om jeg skulle diskutere dette og det var viktig at tonen var fullstendig seriøs.

Husker du ikke at jeg lo da du snakket om å vaske høner? Det var ikke bare den komiske situasjonen å se hønene bli kastet ut av vinduet - men det å "vaske høna si" er jo en omskrivning for å vaske seg nedentil. Forklarte jeg deg ikke det?? Jeg trodde virkelig jeg gjorde det. Det blir ikke komisk når du sier at du har vasket hønene dine - folk forstår at det er husdyr det dreier seg om når det er i flertall fordi hvert menneske bare har ett kjønnsorgan. Men du bør være forsiktig hvis alle hønene dør unntatt én...!

''Jeg slo for eksempel øyeblikkelig fra meg tanken på å flytte til Beverveien'' Hihi, nå måtte jeg le :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo da, "kjært barn har mange navn", og de brukes flittig! Kjønnsorganene har fått mange klengenavn/kjælenavn. Kvinnelige: Mus, høne, busk, bever, glefse, dåse; mannlige: pølse, stake, pinne, brød - og mange mange fler - det er så mange metaforer at man (jeg) må passe seg (meg) for å unngå disse ordene i sammenhenger hvor det kan bli misforstått. Og sånne som jeg som assosierer veldig fort og lett "tenker koffert" (kjenner du dette uttrykket?), vil kunne begynne å le av helt vanslige ord. (Det er faktisk litt slitsomt av og til.) Jeg slo for eksempel øyeblikkelig fra meg tanken på å flytte til Beverveien nettopp på grunn av hvordan ordet bever brukes i dagligtale. Og det er ikke noe uvanlig verken i Oslo eller andre deler av landet!! På engelsk er det likeså, "pussy" er det vanligste kallenavnet, tror jeg. Vagina har jeg aldri hørt noen si IRL. Jeg ville bruke ordet skjede om jeg skulle diskutere dette og det var viktig at tonen var fullstendig seriøs.

Husker du ikke at jeg lo da du snakket om å vaske høner? Det var ikke bare den komiske situasjonen å se hønene bli kastet ut av vinduet - men det å "vaske høna si" er jo en omskrivning for å vaske seg nedentil. Forklarte jeg deg ikke det?? Jeg trodde virkelig jeg gjorde det. Det blir ikke komisk når du sier at du har vasket hønene dine - folk forstår at det er husdyr det dreier seg om når det er i flertall fordi hvert menneske bare har ett kjønnsorgan. Men du bør være forsiktig hvis alle hønene dør unntatt én...!

Hei!

Nei du forklarte det ikke, men du smilte, men også naboen smilte når hun så meg kaste høner ut av vinduet på badet. Jeg smilte tilbake til henne. Dvs etter at jeg vasket en høne, kastet jeg den ut, den flakset så ned, og ble ikke skadet :-) Jeg syns de var blitt skitne, jeg pleier ikke vaske høner.

Jeg ante ikke dette med bever heller... nå vet jeg det, men jeg tviler mer og mer på at min psykiater vet noe som helst om alt dette rare.

God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Han mente altså "hvert menneske sin høne" også sa han "Mann" også skjønner jeg resten ut i fra betydningen av høne.''

Du minner meg her litt om moren min når det kommer til å ødelegge vitser. Hun ville ha gjenfortalt den som "hver nordmann - sin høne". :-P

Humoren oppstår nettopp i den doble betydningen av "høne"! Og mann, ja, det kan forstås både som menneske og som mannsperson, og man forutsetter at menn i hovedsak er tiltrukket av kvinner.

Hei!

Det var jo det jeg forklarte, vitsen og det med mann/menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei du forklarte det ikke, men du smilte, men også naboen smilte når hun så meg kaste høner ut av vinduet på badet. Jeg smilte tilbake til henne. Dvs etter at jeg vasket en høne, kastet jeg den ut, den flakset så ned, og ble ikke skadet :-) Jeg syns de var blitt skitne, jeg pleier ikke vaske høner.

Jeg ante ikke dette med bever heller... nå vet jeg det, men jeg tviler mer og mer på at min psykiater vet noe som helst om alt dette rare.

God natt :-)

''Jeg ante ikke dette med bever heller... nå vet jeg det, men jeg tviler mer og mer på at min psykiater vet noe som helst om alt dette rare. ''

Hun vil nok ikke forklare deg det om du ikke spesifikt ber henne om det - det er ikke noe en *dame* skal sitte og prate om, og hun er psykiater og sikkert veldig seriøs også :-P Hun er jo ikke opprinnelig norsk, kunne vært morsomt å høre hva hun synes om de norske klengenavnene og hvordan de skiller seg fra de der hun kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ante ikke dette med bever heller... nå vet jeg det, men jeg tviler mer og mer på at min psykiater vet noe som helst om alt dette rare. ''

Hun vil nok ikke forklare deg det om du ikke spesifikt ber henne om det - det er ikke noe en *dame* skal sitte og prate om, og hun er psykiater og sikkert veldig seriøs også :-P Hun er jo ikke opprinnelig norsk, kunne vært morsomt å høre hva hun synes om de norske klengenavnene og hvordan de skiller seg fra de der hun kommer fra?

Hei!

Ja men jeg skal ikke spørre, så det får vi aldri vite :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he....det er jo bare en artig historie, og i hvert fall ikke noe du skal ta deg nær av :-)

ps: vet du forøvrig hva som er forskjellen på ei høne og en mus?

Jo - det er at høna har fjær på musa, mens musa har hår på høna.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he....det er jo bare en artig historie, og i hvert fall ikke noe du skal ta deg nær av :-)

ps: vet du forøvrig hva som er forskjellen på ei høne og en mus?

Jo - det er at høna har fjær på musa, mens musa har hår på høna.... :-)

''høna har fjær på musa, mens musa har hår på høna''

..Nå måtte jeg flire..... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke gjort noe galt, alle skjønte helt sikkert at du snakket om dyrearten høner. De de lo av var sin egen assosiasjon med høner som navn på kjønnsorgan. Den typen radioprogram du var med i skal være så kjapt, kult og ungdommelig, så derfor så spilte de på denne assosiasjonen når de snakket med deg. Jeg personlig liker ikke så godt slike programmer som skal være så krampeaktig morsomme, det er slett ikke uvanlig at innringere ikke helt er med på humoren til programlederne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke gjort noe galt, alle skjønte helt sikkert at du snakket om dyrearten høner. De de lo av var sin egen assosiasjon med høner som navn på kjønnsorgan. Den typen radioprogram du var med i skal være så kjapt, kult og ungdommelig, så derfor så spilte de på denne assosiasjonen når de snakket med deg. Jeg personlig liker ikke så godt slike programmer som skal være så krampeaktig morsomme, det er slett ikke uvanlig at innringere ikke helt er med på humoren til programlederne.

Hei!

Takk :-) Da er vi ganske like.

Jeg mislikte at jeg måtte være med, men akkurat lyden av Norge er jeg god på, jeg har spesielle ører/ eller måten informasjonen blir tolket er annerledes hos meg. Jeg er flink på å høre hva lyder er, samt flink på detaljbildene på newton.

Feks har en test vist at de fleste mennesker reagerer fortere på lyder enn på lys, jeg reagerer mye kjappere på lys, så jeg er annerledes.

Jeg hører selv på P 2, når jeg vil høre meningsfulle samtaler, det er reklamefritt, samt radio Acem liker jeg, jeg tåler ikke reklamelyder inn i ørene, når jeg vil høre musikk, hører jeg på andre kanaler, men helst de uten for mye reklame, med en gang reklamen kommer setter jeg på neste kanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke gjort noe galt, alle skjønte helt sikkert at du snakket om dyrearten høner. De de lo av var sin egen assosiasjon med høner som navn på kjønnsorgan. Den typen radioprogram du var med i skal være så kjapt, kult og ungdommelig, så derfor så spilte de på denne assosiasjonen når de snakket med deg. Jeg personlig liker ikke så godt slike programmer som skal være så krampeaktig morsomme, det er slett ikke uvanlig at innringere ikke helt er med på humoren til programlederne.

Det er det jeg mener også, men ikke har klart å uttrykke skikkelig - det er bare mine egne assosiasjoner som gjør det morsomt! Jeg vet godt at det dreier seg om dyrearten høne, og at Beverveien er oppkalt etter dyret bever osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med det ordet også, hull. Det er også et kallenavn for vagina. Skal ikke være lett nei :) Vi får trøste oss med at mennene har mange flere kallenavn for sin ;)

Hehe, hull kan også være en felle om man sliter med dobbeltbetydninger ja. Gjetter den skulle til trådstarter sånn egentlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker

He-he....det er jo bare en artig historie, og i hvert fall ikke noe du skal ta deg nær av :-)

ps: vet du forøvrig hva som er forskjellen på ei høne og en mus?

Jo - det er at høna har fjær på musa, mens musa har hår på høna.... :-)

"Et eldre ektepar var på kjøretur langs en landevei da de plutselig så et skadet stinkdyr som lå i vei grøfta. Dette ekteparet var noen virkelige dyrevenner, så de bestemte seg for å ta med seg denne krabaten til den nærmeste veterinær.

Da de kom inn i bila spurte kona: Hvor skal vi plassere stinkdyret da? Mannen: Bare plasser dyret i fanget mellom føttene dine til vi er fremme. Hva med lukta da? spurte kona. Mannen: Bare hold for snuten på den."

Anonymous poster hash: 6e2eb...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...