Gå til innhold

Hva høne kan bety


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Det viste jeg ikke og aldri kunne jeg forestille meg det!! huff, nå forstår jeg hvorfor de lo av meg fordi jeg snakket om hønene mine på radio.

Min mann hadde ordnet det sånn at jeg skulle på radio, det var en konkurranse, og plutselig ringte radio 1 eller 2 til meg og sa jeg snart skulle på lufta om det var greit.

Jeg svarte, "det er greit", jeg hadde jo en avtale på dette, så ventet jeg litt, og plutselig sa de mitt navn og masse rart om meg, også spurte de hva jeg drev med. Siden jeg stelte med hønene den dagen sa jeg vel det da at jeg holdt på med hønen min eller hønene, jeg husker ikke ordrett, det var rare spørsmål.

Men så hadde andre begynt å le som hørte programmet, de sa jeg burde ikke snakke om høne på radio, og mennene på radio lo da de hørte om hønene mine og sa da jeg tapte at så fikk jeg gå å plukke en høne til. Jeg sa "ja jeg får vel gjøre det" for selv jeg skjønte at noen forklaring på hva mannen i radio mente med å si "plukke en høne til" ville jeg ikke få. De snakket så fort og så mye, og sånn at det egentlig bare blir rart.

Men nå vet jeg at høne betyr altså en kvinnes kjønnsorgan, jeg syns det er rart, veldig. Hva skal man si som er trygt, jeg må altså kanskje snakke engelsk om noe man burde kunne bruke norske ord på. Jeg tror aldri i sin fantasi min psykiater har hørt noe så rart, ja at høne kan bety noe helt annet.

Kan man ikke heller bare si, min vagina, det høres mer seriøst ut enn å sette dyrenavn på sine egne kroppsdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    18

  • Bella Dotte

    6

  • Katt-ja

    3

  • EnolaGay

    3

Mest aktive i denne tråden

''Jeg tror aldri i sin fantasi min psykiater har hørt noe så rart, ja at høne kan bety noe helt annet.''

Joda, det vet hun garantert. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode betyr høne det samme som for deg - først og fremst. For at det skulle kobles på en annen måte måtte det vært klart at det var i en helt annen setting det ble brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda! Du får tenke positivt. Du fikk i alle fall noen til å smile den dagen;)

Ja, du kan så si. Mange synes vel at det latinske navnet høres veldig fremmed ut, og jeg har hørt kvinner fyre seg skikkelig opp over betydningen av ordet vagina. Det betyr jo sverdslire, og den høres unektelig noe unyttig og tom ut uten sverdet, gjør den ikke? Jeg personlig misliker f-ordet. Det er noe hardt og aggressivt over det som gjør at det faller naturlig å bruke det som skjellord.

Jeg vet ærlig talt ikke hvilket av ordene for kvinnekjønn jeg egentlig liker best. Skjeden passer best i anatomibøker. Høna er kjempeharry. Musa er i alle fall litt bedre. Akkja....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Men sånn er det altså, og jeg er temmelig sikker på at din psykiater har hørt et kvinnelig kjønnsorgan omtalt som høne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort å holde på sånn på radio synes jeg.

Høna er et slang ord for jentetiss eller hva du nå velger å kalle det. Det finnes utallige omskrivinger, sikkert fordi det er tabu å snakke om. Bare tenk på Mykle, i sangen om den røde rubin skrev han "beverpelsen", eller i bibelen er det vel også noe omskriving i Salomos Høysang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda! Du får tenke positivt. Du fikk i alle fall noen til å smile den dagen;)

Ja, du kan så si. Mange synes vel at det latinske navnet høres veldig fremmed ut, og jeg har hørt kvinner fyre seg skikkelig opp over betydningen av ordet vagina. Det betyr jo sverdslire, og den høres unektelig noe unyttig og tom ut uten sverdet, gjør den ikke? Jeg personlig misliker f-ordet. Det er noe hardt og aggressivt over det som gjør at det faller naturlig å bruke det som skjellord.

Jeg vet ærlig talt ikke hvilket av ordene for kvinnekjønn jeg egentlig liker best. Skjeden passer best i anatomibøker. Høna er kjempeharry. Musa er i alle fall litt bedre. Akkja....:)

Hei!

Jeg holder meg til de latinske navnene i vertfall.

Ja det er noe harry over høne, det syns jeg om mus også.

Man må da kunne bruke noen ord som de skal og forventes.

Ja jeg får tenke positivt, er bare så dumt at jeg enda har kunnskapshull jeg ikke har fylt, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg trodde nå at jeg hadde lest meg opp, og at det ikke var flere områder der jeg henger etter, men av og til dukker det opp noen.

Feks hadde en asperger mann et kunnskapshull, da han hørte meg snakke om nonne, sa han "Hva er nonne?" og han hadde aldri hørt det ordet før, han er over 30 år, jeg måtte forklare mye som jeg trodde alle mennesker viste, men asperger mennesker har flere kunnskapshuller enn andre. Men kaller det da bare "Hull" eller "huller".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode betyr høne det samme som for deg - først og fremst. For at det skulle kobles på en annen måte måtte det vært klart at det var i en helt annen setting det ble brukt...

Hei!

Ja men det er flaut hvis man snakker om hønene sine også tenker andre mennesker på helt andre ting?

Det var det som skjedde på radio! Jeg svarte jo bare på hva jeg gjorde/holdt på med, til andres høylytte latter, og en venn sa jeg skulle ikke snakke sånn på radio, og jeg sa hva mener du, og hun sa "Du vet vel hva høne betyr", jeg svarte "nei" så glemte jeg det, helt til jeg leste i en tråd her at det betyr noe helt annet.

Jeg spurte min mann om høne kunne bety kvinners kjønnsorgan og han lo og sa "neida". Men min venn sa "det var jo derfor de lo sånn på radio" og lo det gjorde radiomennene, og jeg lurte litt på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror aldri i sin fantasi min psykiater har hørt noe så rart, ja at høne kan bety noe helt annet.''

Joda, det vet hun garantert. :o)

Hei!

Ja vel. jeg får nok aldri svar på det, men min mann har aldri hørt det, jeg spurte han og han lo da og sa "neida".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn er det altså, og jeg er temmelig sikker på at din psykiater har hørt et kvinnelig kjønnsorgan omtalt som høne...

Hei!

Ja det er greit, siden dere er to som skriver det.

Det er vanligvis jeg som er på bærtur, det vet jeg jo nå.

Jeg skal ikke spørre min psykiater, da det ville vært for flaut,

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja vel. jeg får nok aldri svar på det, men min mann har aldri hørt det, jeg spurte han og han lo da og sa "neida".

Litt dårlig gjort av mannen din å ikke svare seriøst på spørsmålet ditt i og med at du spurte etter en sånn episode syns jeg. Latteren avslører jo at også han vet hva "stelle med høna" kan bety....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda! Du får tenke positivt. Du fikk i alle fall noen til å smile den dagen;)

Ja, du kan så si. Mange synes vel at det latinske navnet høres veldig fremmed ut, og jeg har hørt kvinner fyre seg skikkelig opp over betydningen av ordet vagina. Det betyr jo sverdslire, og den høres unektelig noe unyttig og tom ut uten sverdet, gjør den ikke? Jeg personlig misliker f-ordet. Det er noe hardt og aggressivt over det som gjør at det faller naturlig å bruke det som skjellord.

Jeg vet ærlig talt ikke hvilket av ordene for kvinnekjønn jeg egentlig liker best. Skjeden passer best i anatomibøker. Høna er kjempeharry. Musa er i alle fall litt bedre. Akkja....:)

Enig i alt du skriver her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg holder meg til de latinske navnene i vertfall.

Ja det er noe harry over høne, det syns jeg om mus også.

Man må da kunne bruke noen ord som de skal og forventes.

Ja jeg får tenke positivt, er bare så dumt at jeg enda har kunnskapshull jeg ikke har fylt, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg trodde nå at jeg hadde lest meg opp, og at det ikke var flere områder der jeg henger etter, men av og til dukker det opp noen.

Feks hadde en asperger mann et kunnskapshull, da han hørte meg snakke om nonne, sa han "Hva er nonne?" og han hadde aldri hørt det ordet før, han er over 30 år, jeg måtte forklare mye som jeg trodde alle mennesker viste, men asperger mennesker har flere kunnskapshuller enn andre. Men kaller det da bare "Hull" eller "huller".

Man kaller det hull/ kunnskapshull, selv om det er flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig gjort å holde på sånn på radio synes jeg.

Høna er et slang ord for jentetiss eller hva du nå velger å kalle det. Det finnes utallige omskrivinger, sikkert fordi det er tabu å snakke om. Bare tenk på Mykle, i sangen om den røde rubin skrev han "beverpelsen", eller i bibelen er det vel også noe omskriving i Salomos Høysang?

Hei!

Okey, takk.

Jeg skjønner omskrivninger så lenge de blir meg forklart, jeg har to ordspill-bøker, så jeg vet nå hva en bærtur kan bety. Eller "katta i sekken" eller "skjegget i postkassen" m.m.

Det er bare ofte det blir misforståelser fordi jeg forstår ord mer bokstavelig enn andre, men ikke alltid, jeg er blitt mye flinkere, men mye fordi jeg leser og har tenkt i gjennom de vanligste ordspillene.

Jeg tenkte ikke på å gjøre dette før. Egentlig burde min psykiater sagt da jeg fikk diagnosen at "gå og kjøp ordspill-bøker og pugg" istedet lærte min psykiater meg opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig gjort av mannen din å ikke svare seriøst på spørsmålet ditt i og med at du spurte etter en sånn episode syns jeg. Latteren avslører jo at også han vet hva "stelle med høna" kan bety....

Hei!

Mener du at min mann vet at dette betyr noe annet?

Nå skal jeg jammen ringe han, ja han lo, men han ler ofte til meg (ikke av meg) han ler fordi jeg gjør han i så godt humør sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mener du at min mann vet at dette betyr noe annet?

Nå skal jeg jammen ringe han, ja han lo, men han ler ofte til meg (ikke av meg) han ler fordi jeg gjør han i så godt humør sier han.

Ja det er jeg temmelig sikker på at han gjør, men vent til han kommer hjem du. Ikke sikkert dette er noe han vil ta på telefon om det er andre i rommet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig gjort av mannen din å ikke svare seriøst på spørsmålet ditt i og med at du spurte etter en sånn episode syns jeg. Latteren avslører jo at også han vet hva "stelle med høna" kan bety....

Hei!

Hvis han vet det er det skikkelig dårlig gjort, for jeg steller jo med høner ofte, og da sier jeg jo det hvis tilfeldigvis noen spør hva jeg driver med, og jeg vil jo ikke gå rundt og snakke grovt (grovt betyr seksualisert). Men da forstår jeg bedre....

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg temmelig sikker på at han gjør, men vent til han kommer hjem du. Ikke sikkert dette er noe han vil ta på telefon om det er andre i rommet ;-)

Hei!

Ja det var lurt tenkt, det vrimler av mennesker rundt han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis han vet det er det skikkelig dårlig gjort, for jeg steller jo med høner ofte, og da sier jeg jo det hvis tilfeldigvis noen spør hva jeg driver med, og jeg vil jo ikke gå rundt og snakke grovt (grovt betyr seksualisert). Men da forstår jeg bedre....

Takk

Mener å huske at mannen din ikke er norsk opprinnelig?

I så fall er det da ikke sikkert han kan alle mulige varianter av den slags ord...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...