Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Flaggstanga

Jeg har rast ned i vekt etter å ha mistet sultfølelsen i en vanskelig periode.

Jeg har begynt å spise igjen og trodde jeg ville øke vekten, men det gjør den ikke. Har fått tips om å spise bananer og drikke juice og det gjør jeg. Jeg går ikke opp.

Merker at matlysten har tatt seg opp, men er fortsatt ikke på topp og det er rart siden jeg har det mye bedre psykisk. Sist jeg veide meg for noen dager siden var jeg 51 kilo og jeg er 1.72 høy. Det er alt for lite i min alder.Jeg ser det selv og nå har jeg begynt å få kommentarer på jobb.- Nå må du begynne å spise, fikk jeg nylig høre i gangen nå. Det er ingenting igjen av deg fikk jeg høre en annen dag.Jeg bør ligge på 54-55 kilo. Det er normalt for meg og da trives jeg. Da jeg begynte å rase ned, veide jeg mer enn jeg pleier. Litt over 58 kilo. Jeg har mistet alle disse kiloene på 2-3 måneder.

Jeg trenger tips på mat som er lett og få i seg. Noe sim ikke er tørt. kanskje noen kaloririke supper ? Jeg har begynt å synes at maten er tørr. F.eks i går i lunsjpausen spiste jeg fiskegrateng som jeg vanligvis synes er god. Nå synes jeg den var tørr og jeg slet med å presse det i meg. Til middag lagde jeg kylling med sursøt saus. Det er vanligvis godt. I går var det tørt og jeg følte meg mett etter nesten bare å ha smakt på maten og orket ikke mer.

Jeg må få snudd denne trenden, så hvis noen har noe gode råd er det fint.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388643-trenger-tips-for-%C3%A5-%C3%B8ke-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk litt fløte og meierismør i maten? Ha et godt lag smør på brødskiva / knekkebrødet? Lag kyllinggryte/suppe med kokosmelk, den inneholder mye mer kalorier enn kumelk (og smaker mye bedre!). Kakao med kokosmelk er også kjempegodt synes jeg. :o)

Jeg hadde nok ikke giddet å kjøpe noe spesielt på apoteket. Dette greier du å snu gjennom et fetere kosthold en tid, dersom du ikke sliter for mye psykisk med matinntak? Reagerer litt på at du skriver at ting du likte før plutselig virker tørt osv.

Bruk mer smør, spis bananer og avokado. Søk opp kaloririk mat.

Gjest Flaggstanga

Bruk litt fløte og meierismør i maten? Ha et godt lag smør på brødskiva / knekkebrødet? Lag kyllinggryte/suppe med kokosmelk, den inneholder mye mer kalorier enn kumelk (og smaker mye bedre!). Kakao med kokosmelk er også kjempegodt synes jeg. :o)

''Kakao med kokosmelk er også kjempegodt synes jeg. :o)''

Jeg har ikke hørt om kokosmelk. Får jeg kjøpt det vanlige matbutikker?

''Kakao med kokosmelk er også kjempegodt synes jeg. :o)''

Jeg har ikke hørt om kokosmelk. Får jeg kjøpt det vanlige matbutikker?

Jepp, små bokser på 400 g, står gjerne i nærheten av krydderet eller sauser og sånt. Søk på kokosmelk på bildesøket på google så får du en anelse om hvordan boksene ser ut når du skal begynne å titte i butikken.

Den vanlige (ikke den lette utgaven) er "delt" i to når du åpner boksen, hell både den tynne melken og den faste massen i kjelen, det blander seg fint når det varmes opp, det skal altså være sånn. :o)

Annonse

Gjest Flaggstanga

Jepp, små bokser på 400 g, står gjerne i nærheten av krydderet eller sauser og sånt. Søk på kokosmelk på bildesøket på google så får du en anelse om hvordan boksene ser ut når du skal begynne å titte i butikken.

Den vanlige (ikke den lette utgaven) er "delt" i to når du åpner boksen, hell både den tynne melken og den faste massen i kjelen, det blander seg fint når det varmes opp, det skal altså være sånn. :o)

Tusen takk for tips. Skal prøve dette :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...