Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Man kan undres hvorfor røykeren og idrettsmotstanderen Per Inge Torkildsen fremdeles er i live,han er jo snart 60!.Jeg er like lat,men røker ikke.Jeg er dog 130 kg lett og 186 cm over havet.Jeg har den uvanen at jeg inbiller meg at sukker og salt er nærligsmidler som har en naturlig plass i matlaging.Man kan hverken bake eller lage mat fra grunnen av uten å bruke sukker,salt,og fett.Jeg tenker da på stekefett i olje eller smør.

Fløte bør også føres opp på giftskalaen.

Jeg er feit og gammal (6 år yngre en Per-Inge) og er glad om jeg orker å holde ut ti år til.

Den hjernevasken som reklamen og media har kjørt helt siden 1987 har nå ødelagt unge piker og unge menn som tror at de er feite når de er over 40 kg lette.De er fra 14-24 og mange har anoreksi,bulemi eller andre vektforstyrrelser.

Jeg er en glad feiting som lever like sundt som Rolv Wesenlund og Knut Borge,og håper også på å passere både 64 og 74,men så mye flaks har jeg ikke.

De jeg synes synd på er ikke de feite under 200 kg,men de idrettfolkene som er single,bare lever for jobb og høy alder,og som etter 30-50 år på helsestudio blir påkjørt av en lastebil og har kastet bort livet sitt på BARE å bli steingammel.Gleder meg hverken til å ligge i vogga eller i hornet, (syvende far i huset) så jeg vil dø,feit ung og lykkelig ca 65-75.At noen orker å sitte på ræva på gamlehjemmet i 20-30 år fatter jeg ikke.

Får vel finne meg ei feit dundre som jeg kan ha helt for meg selv.Å gå en tur på søndag,og spise grønnsaker og fisk,holder for meg.Jeg hverken røker eller drikker,jo jeg drikker en flaske musserende hvitvin den 31/12 og 6-12 sommerøl.Så jeg er 99% avholdsmann.

Ja til giftene sukker,salt og fløte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388735-n%C3%A5r-ble-sukker-og-salt-til-gift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Det er ingen motsetning mellom å leve sunt og lykkelig.

Alle kjenner vi til eksempler på noen som har levd usunt og lenge eller sunt og kort, selv om det motsatte nok er hovedregelen. Dog er det stor sannsynlighet for at dine siste år blir bedre om du lever rimelig sunt.

Hei,

Jeg sier ja til salt, fløte, smør, feit fisk og fett kjøtt.

Raffinert hvitt sukker har en meget kort historie, du finner lite om hvitt sukker i bibelen og indianerane kaller det "den hvite manns gift".Hvitt sukker er et "omvendt næringsstoff", det stjeler vitamin og mineral fra kroppen. Det skaper enorme blodsukkersvingninger, det er en parasitt som lett kan seile sin egen sjø.

Men det er ingen vits å stresse med å gå gjennom et liv uten laster.

Denne Per Inge blir nok minst 100 år...bare en intuisjon :-)

Det er ingen motsetning mellom å leve sunt og lykkelig.

Alle kjenner vi til eksempler på noen som har levd usunt og lenge eller sunt og kort, selv om det motsatte nok er hovedregelen. Dog er det stor sannsynlighet for at dine siste år blir bedre om du lever rimelig sunt.

Da vil jeg gå lange turer i frisk luft,gjerne i skogen.Ta med appelsin og kvikklunsj,og gjerne varm sjokolade på termosen.

Har en teori angående fete og gener.Tror nok det var slik i eldre tider,at bare de aller sterkeste overlevde sykdom og sult.

Hadde de også mye fett å tære på under hungersnød,ville nok mange av de overleve,finne seg en kone og føre slekten videre.Sild og poteter var vel også rimelig sundt,og man jobbet gjerne 10-12 timers dag og hadde ikke lørsdagsfri.Ser man på Emil,ser man jo hvordan det var i sverige for ca 100 år siden.Tipper det var noe liknende her.

Tviler på at alle som er over 90 år bare har spist grønnsager og fisk.Noen har sikkert både røkt og drukket alkohol.Tipper de fleste av dem har hatt en ektefelle lenge.

Livet er ikke bare kroppens velvære,men også sjelen. Sykdom, selvmord,stress og alkoholisme betyr vel at for mage av oss har for høyt tempo,og klarer ikke helt å hente oss inn i helgene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...