Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jippi!!!

Planen min som jeg startet ved nyttår, virker :-)

Jeg kryper nedover på vekta uke for uke - ikke rasende fort, men sakte og sikkert. På to uker har jeg gått fra 72,8 til 72,1 kilo, og det ser ut som om dette er farten jeg skal bruke - 200-500 g pr uke.

Er ute på ski 2-4 ganger pr uke, har såvidt begynt å gjøre noen styrkeøvelser (men det har jeg ikke gjort skikkelig ennå), og evt en gåtur.

Drikker mye vann og lite vin/øl - spiser litt mindre porsjoner enn jeg godt kunne gjort, og spiser nesten ikke godteri i løpet av uka.

Dere andre da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388750-ukas-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''På to uker har jeg gått fra 72,8 til 72,1 kilo, og det ser ut som om dette er farten jeg skal bruke - 200-500 g pr uke.''

Men husk at du trener ganske aktivt på ski nå - da bygger du muskler også, så vekttapet i fett er nok noe større. :o) Flinka!

Selv ligger jeg der jeg vil, men holder på å leke meg litt med å justere på maten for jeg har funnet ut at om jeg spiser litt mer enn jeg har gjort en periode nå så mister jeg litt vekt igjen. :o) Ikke at jeg MÅ mer ned i vekt, men det er interessant å se kroppens reaksjon på matinntak synes jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388750-ukas-vekt/#findComment-3446684
Del på andre sider

Hei, så flink du er, Prust!

Tror jeg må slenge meg med her, jeg.

Gikk ned 5-6 kg for snart to år siden. Etterpå har alle kg kommet tilbake, og jeg spiser akkurat det jeg har lyst på. Har kommet til et punkt der jeg ikke bryr meg i det hele tatt, og trives ikke i noen klær for tiden, BLÆH!

Fristelser over ALT og null viljestyrke til å motstå, kombinert med så og si ingen fysisk aktivitet = en helt pyton sirkel!

Kan noen motivere meg, please?

Ønsker å gå ned mellom 5 - 7 kg, helst innen sommeren.

Oppgitt og lite motivert hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388750-ukas-vekt/#findComment-3446841
Del på andre sider

Hei, så flink du er, Prust!

Tror jeg må slenge meg med her, jeg.

Gikk ned 5-6 kg for snart to år siden. Etterpå har alle kg kommet tilbake, og jeg spiser akkurat det jeg har lyst på. Har kommet til et punkt der jeg ikke bryr meg i det hele tatt, og trives ikke i noen klær for tiden, BLÆH!

Fristelser over ALT og null viljestyrke til å motstå, kombinert med så og si ingen fysisk aktivitet = en helt pyton sirkel!

Kan noen motivere meg, please?

Ønsker å gå ned mellom 5 - 7 kg, helst innen sommeren.

Oppgitt og lite motivert hilsen fra

Hei - hiv deg med!!!

''Gikk ned 5-6 kg for snart to år siden. Etterpå har alle kg kommet tilbake, og jeg spiser akkurat det jeg har lyst på. Har kommet til et punkt der jeg ikke bryr meg i det hele tatt, og trives ikke i noen klær for tiden, BLÆH! ''

Jeg gikk også ned litt for to-tre år siden, og etter en stund gikk jeg de opp igjen, og stabiliserte vekta på ca 68-69, frem til sommeren i fjor.

Jeg hadde en tung høst, der jeg stort sett bare satt på jobb, og satt inne når jeg hadde fri - ingen aktivitet, samtidig som jeg koste meg7trøstet meg med vin/øl altfor ofte, og også chips og godterier.

Vel - jeg turde ikke veie meg, fornektet vel at kiloene seg på, og merket bare at klærne ble trangere og at jeg ble mer misfornøyd med meg selv. Rundt nyttår en gang var jeg i en klesbutikk og prøvde tøy, og da fikk jeg se meg selv bakfra i speilet, og så at jeg hadde fått noen fæle ryggvalker :-(((

Da var det nok! Jeg veide meg, og fatn ut at jeg hadde lagt på meg fem kilo det siste halve året. Æsj!

Så da tok jeg meg selv i nakken, begynte å gå turer, drakk mer vann, spiste sunnere og mindre porsjoner- og så ble jeg hektet på ski :-)

''Fristelser over ALT og null viljestyrke til å motstå, kombinert med så og si ingen fysisk aktivitet = en helt pyton sirkel! ''

Ja, det ER fristelser overalt. Og det er supervanskelig å stå i mot godterihylla når en handler. Jeg er ekstremt glad i lakris, og har alltid lyst på kick... Vi har sluttet å ha godteri i skapet hjemme, og jeg prøver å la være å spise goteri i løpet av uka. Klarer det ikke helt, men det er bedre enn før.

''Kan noen motivere meg, please? ''

Ja - herved gjort! I morgen skal du gå deg en lang tur i så raskt tempo som du klarer - enten på beina eller på ski. gjerne en time. Og så drikker du først et glass vann hver gang du har lyst på noe godt.

''Ønsker å gå ned mellom 5 - 7 kg, helst innen sommeren. ''

Jeg har 2 kilo igjen til jeg er tilbake der jeg var i fjor vinter. Og dit skal jeg nå på en måned. Deretter har jeg 3-4 kilo jeg gjerne skulle ha gått ned i tillegg, men vi får nå se. Viktigst er det å innarbeide gode vaner med trening tror jeg :-)

og så tror jeg det er viktig å kose seg med god mat og drikke innimellom. Så i kveld har jeg spist to stykker pizza, drukket en flaske øl, og spist litt chips. Men i morgen skal jeg på ski :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388750-ukas-vekt/#findComment-3446977
Del på andre sider

Hei - hiv deg med!!!

''Gikk ned 5-6 kg for snart to år siden. Etterpå har alle kg kommet tilbake, og jeg spiser akkurat det jeg har lyst på. Har kommet til et punkt der jeg ikke bryr meg i det hele tatt, og trives ikke i noen klær for tiden, BLÆH! ''

Jeg gikk også ned litt for to-tre år siden, og etter en stund gikk jeg de opp igjen, og stabiliserte vekta på ca 68-69, frem til sommeren i fjor.

Jeg hadde en tung høst, der jeg stort sett bare satt på jobb, og satt inne når jeg hadde fri - ingen aktivitet, samtidig som jeg koste meg7trøstet meg med vin/øl altfor ofte, og også chips og godterier.

Vel - jeg turde ikke veie meg, fornektet vel at kiloene seg på, og merket bare at klærne ble trangere og at jeg ble mer misfornøyd med meg selv. Rundt nyttår en gang var jeg i en klesbutikk og prøvde tøy, og da fikk jeg se meg selv bakfra i speilet, og så at jeg hadde fått noen fæle ryggvalker :-(((

Da var det nok! Jeg veide meg, og fatn ut at jeg hadde lagt på meg fem kilo det siste halve året. Æsj!

Så da tok jeg meg selv i nakken, begynte å gå turer, drakk mer vann, spiste sunnere og mindre porsjoner- og så ble jeg hektet på ski :-)

''Fristelser over ALT og null viljestyrke til å motstå, kombinert med så og si ingen fysisk aktivitet = en helt pyton sirkel! ''

Ja, det ER fristelser overalt. Og det er supervanskelig å stå i mot godterihylla når en handler. Jeg er ekstremt glad i lakris, og har alltid lyst på kick... Vi har sluttet å ha godteri i skapet hjemme, og jeg prøver å la være å spise goteri i løpet av uka. Klarer det ikke helt, men det er bedre enn før.

''Kan noen motivere meg, please? ''

Ja - herved gjort! I morgen skal du gå deg en lang tur i så raskt tempo som du klarer - enten på beina eller på ski. gjerne en time. Og så drikker du først et glass vann hver gang du har lyst på noe godt.

''Ønsker å gå ned mellom 5 - 7 kg, helst innen sommeren. ''

Jeg har 2 kilo igjen til jeg er tilbake der jeg var i fjor vinter. Og dit skal jeg nå på en måned. Deretter har jeg 3-4 kilo jeg gjerne skulle ha gått ned i tillegg, men vi får nå se. Viktigst er det å innarbeide gode vaner med trening tror jeg :-)

og så tror jeg det er viktig å kose seg med god mat og drikke innimellom. Så i kveld har jeg spist to stykker pizza, drukket en flaske øl, og spist litt chips. Men i morgen skal jeg på ski :-)

Tusen takk for kjempemotiverende svar!

Det er liksom det der med å komme i gang som er problemet. MEN; i morgen skal jeg starte!

Må handle inn kyllingfileter, tunfisk, gode salatblader, kesam, bær og massevis av grønnsaker. Er egentlig veldig glad i sunn og god mat, men må venne magen min til å bli mett av mindre mengder.

Og så tror jeg at jeg må avstå HELT fra sukker en uke eller to. Husker at jeg gjorde det etter påska 2011, og det var grusomt de første dagene. Hadde lyst på noe søtt og godt konstant, men etter en tid avtok søtsuget. Må komme meg over kneika igjen!

Skal veie meg i morgen tidlig ( ikke turt på 4-5 uker). Tipper jeg ligger rundt 65 kg, idealvekta mi er nok 58 - 60 kg. Er lav, kun 159 cm.

Men en ting; har endelig fått skikkelig flotte, fyldige bryster og bruker nå bhstr 75 E. Vil disse bli lange og slappe om jeg går ned 5-7 kg, mon tro ? Har veldig kvinnelig kropp, og legger jevnt på meg. Derfor blir det mye mer av alt når jeg går opp i vekt.. mannen er stort sett veldig fornøyd, mens jeg ikke trives i det hele tatt med det økte volumet på kroppen! ja takk til mye pupper, men nei takk til større mage/lår/rumpe. :-)

Jaja, den tid, den sorg!

I morgen den dag er jeg også i gang! Igjen, tusen takk for motiverende svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388750-ukas-vekt/#findComment-3446999
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for kjempemotiverende svar!

Det er liksom det der med å komme i gang som er problemet. MEN; i morgen skal jeg starte!

Må handle inn kyllingfileter, tunfisk, gode salatblader, kesam, bær og massevis av grønnsaker. Er egentlig veldig glad i sunn og god mat, men må venne magen min til å bli mett av mindre mengder.

Og så tror jeg at jeg må avstå HELT fra sukker en uke eller to. Husker at jeg gjorde det etter påska 2011, og det var grusomt de første dagene. Hadde lyst på noe søtt og godt konstant, men etter en tid avtok søtsuget. Må komme meg over kneika igjen!

Skal veie meg i morgen tidlig ( ikke turt på 4-5 uker). Tipper jeg ligger rundt 65 kg, idealvekta mi er nok 58 - 60 kg. Er lav, kun 159 cm.

Men en ting; har endelig fått skikkelig flotte, fyldige bryster og bruker nå bhstr 75 E. Vil disse bli lange og slappe om jeg går ned 5-7 kg, mon tro ? Har veldig kvinnelig kropp, og legger jevnt på meg. Derfor blir det mye mer av alt når jeg går opp i vekt.. mannen er stort sett veldig fornøyd, mens jeg ikke trives i det hele tatt med det økte volumet på kroppen! ja takk til mye pupper, men nei takk til større mage/lår/rumpe. :-)

Jaja, den tid, den sorg!

I morgen den dag er jeg også i gang! Igjen, tusen takk for motiverende svar!

Dagens startvekt er 64,3 kg. Skal ned til 58 kg,

I første omgang ned til 60 kg før 15.juni.

Har hatt en god dag i dag, spist mager og mettende mat, ingenting søtt. Jogget i 25 minutt. STOLT! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388750-ukas-vekt/#findComment-3447281
Del på andre sider

Dagens startvekt er 64,3 kg. Skal ned til 58 kg,

I første omgang ned til 60 kg før 15.juni.

Har hatt en god dag i dag, spist mager og mettende mat, ingenting søtt. Jogget i 25 minutt. STOLT! :-)

Så bra!

Det ble en litt rar dag for meg, med mye kjøring frem og tilbake, og som tilskuer på fotballkamper til sønnen.

Men i kveld har sønnen og jeg hatt en halvtimes styrketrening i stua :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388750-ukas-vekt/#findComment-3447305
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...