Gå til innhold

Hvordan gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg gikk i løpet av ett år ned 30 kg. har i 1,5 år klart fint å holde vekten. jeg fikk en diett/livstilsendringsplan av min lege, som er litt lavkarbo. Men, hver lørdag så spiser jeg absolutt hva jeg vil. de andre seks dagene spiser jeg: 100%grovt brød om morgen. spiser aldri poteter. men mye grønnsaker, og mye kjøtt. dermed er jeg så mett at jeg trenger bare ett par kokte egg om kvelden. i begynnelsen var jeg veldig sulten, men det er jeg sjelden nå, tror at kroppen har godtatt at den er i den vektklassen nå. drikker to kopper te, med søtstoff i. mye pepsi max. en appelsin og et eple til dagen. men det som jeg lærte av legen var bl.a. at om kvelden bør en ikke spise for mye karbohydrater. så jeg holder meg til kokt eller stekt egg, eller omelett, eller en salat.

lykke til. og det som gjør at jeg holder ut; er at jeg hver lørdag kan kose meg med hva som helst!

jeg gikk i løpet av ett år ned 30 kg. har i 1,5 år klart fint å holde vekten. jeg fikk en diett/livstilsendringsplan av min lege, som er litt lavkarbo. Men, hver lørdag så spiser jeg absolutt hva jeg vil. de andre seks dagene spiser jeg: 100%grovt brød om morgen. spiser aldri poteter. men mye grønnsaker, og mye kjøtt. dermed er jeg så mett at jeg trenger bare ett par kokte egg om kvelden. i begynnelsen var jeg veldig sulten, men det er jeg sjelden nå, tror at kroppen har godtatt at den er i den vektklassen nå. drikker to kopper te, med søtstoff i. mye pepsi max. en appelsin og et eple til dagen. men det som jeg lærte av legen var bl.a. at om kvelden bør en ikke spise for mye karbohydrater. så jeg holder meg til kokt eller stekt egg, eller omelett, eller en salat.

lykke til. og det som gjør at jeg holder ut; er at jeg hver lørdag kan kose meg med hva som helst!

og glemte også det viktigste: jeg går tur på 90 min 5-6 dager i uken.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Meget bra innlegg. Med mange viktige punkter:

Det re ikke mulig å klare det uten å ta på seg betydelig ubehag og motstå sine lyster. Det er verst i starten og blir bedre. Redusert matinntak er mye viktigere enn mosjon (for vektnedgang - ikke så mye for helsegevinst).

Anbefaler boken "Bli best med mental trening" av Erik Bertrand Larssen.

Den er utmerket enten en skal gå ned i vekt, slutte med rusmidler, gå Birken eller bli en bedre far eller arbeidstager.

Meget bra innlegg. Med mange viktige punkter:

Det re ikke mulig å klare det uten å ta på seg betydelig ubehag og motstå sine lyster. Det er verst i starten og blir bedre. Redusert matinntak er mye viktigere enn mosjon (for vektnedgang - ikke så mye for helsegevinst).

Anbefaler boken "Bli best med mental trening" av Erik Bertrand Larssen.

Den er utmerket enten en skal gå ned i vekt, slutte med rusmidler, gå Birken eller bli en bedre far eller arbeidstager.

Den er bestilt :) Så kan jeg slutte med han

Annonse

Gjest sangsol

Jeg har også fulgt dette over lengre tid. Dvs ikke akkurat det du spiser, men det å unngå største fristelser i uka men til gjengjeld spise godt lørdag.

• 2 måneder senere...

Jeg vil anbefale at du melder deg inn på et treningssenter, gjerne et i nærheten av der du bor eller et som har et variert og godt tilbud med mange gruppetimer.

Redusert antall utskeielser og spis mindre måltider. Drikk gjerne vann før måltidet. Velg ut sunne matvarer som du liker og som du kan lage gode måltider av.

Endret av tjohei1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...