toxygene Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 heisann! jeg er en forholdsvis slank person, men jeg skulle ønske jeg kunne legge på meg littergrann...hvordan gjør jeg det??? Jeg har prøvd å spise meg fetere for en stund tilbake, jeg spiste 3 skiver til frokost, spiste 9 skiver på jobb, og middag når jeg kom hjem i 3-4 tiden og ca 4 skiver til kveldsmat, men jeg la ikke på meg et gram, og slik holdt jeg på i en måned... Jeg prøvde oxo en annen variant, å trene meg opp. jeg spiste kosttilskudd, og vitaminer, og drakk div proteindrikker og trente ved siden av, det eneste som skjedde var at kroppen min ble "hardere", ikke større... er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan legge på meg uten å måtte gå gjennom samme nytteløse strevet igjen?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toxygene Skrevet 20. november 2001 Forfatter Del Skrevet 20. november 2001 hadde vært kjekt om du kunne svare på spørsmålet mitt når du får tid... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 hadde vært kjekt om du kunne svare på spørsmålet mitt når du får tid... Hei toxygene, Det er gjerne bare to måter å legge på seg, fete seg opp med mat og trene mindre eller trene mer for å bygge muskler (om samtidig spise mer for å kompensere for økt forbrenning). Det høres ut som du har prøvd begge deler. Nå vet ikke jeg hvor mye du vil legge på deg, og hva slags kroppsfett prosent du har. Jeg vil nok ikke anbefale deg øke inntaket mye uten å trene. Dette er noe som hovedsakelig vil føre til økt fettprosent men lite øking i muskelmassen. En blanding av trening og økt kaloriinntak vil nok være beste løsningen. For å øke kaloriinntaket, vil jeg faktisk anbefale å øke fettinntaket. Med dette mener jeg fett som umettet fett (som det finnes mye av i vegetabilske oljer, nøtter, fisk etc). Vær litt mer raus med olivenolja når middagen lages, lag deg en olje/sitronsaft dressing til å ha over salaten, finn en plantemargarin (uten transfettsyrer) til å bruke på brødskivene, ta deg en håndfull nøtter til dessert, dryss solsikkefrø over salaten eller frokostblandingen. Prøv å blande inn oljer (olivenolje, rapsolje, soyaolje, solsikkeolje, maisolje etc) steder du før ikke tenkte på det. Jeg sier ikke at du skal drikke olje, men fett er mye mer kaloririkt enn proteiner og karbohydrater (og høyere inntak av dette har du jo allerede opplevd ikke hjelper deg). Jeg vil derimot anbefale deg med å være forsiktig med et høyere inntak av mettet fett (som det finnes mye av i melk, melkeprodukter og kjøtt). Dette fettet er en av de verste risikofaktorene i utvikling av hjerte- og karsykdommer. Det er dessverre ikke noe mirakelkur jeg legger frem her. Du må nesten bare prøve deg frem og se om dette vil virke. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.