Gå til innhold

Musikaler og hotell i London

Anbefalte innlegg

Gjest tur til London i mai
Skrevet

Vi vurderer å reise ei langhelg til London i mai. Da skal vi selvfølgelig se et par (minst) musikaler. Men det er lenge siden jeg har vært i London så hvor bestiller vi sikkert og trygt billetter?

Vil se Løvenes Konge og Les Miserables. Begge går - det har jeg sjekket. Ser at dette fort blir dyrt, minst 800 kr billetten men det får så være. Jeg vet at man kan få tak i billigere billetter men problemet er at jeg vil ha gode plasser når vi først skal dit.

Ser at det er internettsider hvor man kan bestille billetter men er de til å stole på? Er det veldig overpriset?

Ønsker også tips til et bra hotell for to voksne og to barn (10-12 år). Det er viktigere at det er relativt bra enn at det er veldig billig.

Blir veldig takknemlig for tips!

Skrevet

Vil bare tipse deg om at hotell etc. i London er et ofte tilbakevendende tema her, og du vil finne mye nyttig informasjon ved et søk i forumet på ordet London.

Ferskenblomst
Skrevet

Vil bare si at Løvenes konge er veldig bra. Har faktisk sett den to ganger! Sist var høstferien i fjor. 15 åringen var veldig negativ i utgangspunktet, men etter 5 minutter var hun helt hekta.

Gjest tenåringsmamman
Skrevet

Jeg har sondert nettet etter diverse London-billetter i noen uker nå, og falt til slutt på denne da musical skulle velges:

http://www.london-musikaler.com/

Vi skal på på St.Giles hotel, midt i smørøyet ;)

Har booket via Booking.com

Gjest tur til London i mai
Skrevet

Jeg har sondert nettet etter diverse London-billetter i noen uker nå, og falt til slutt på denne da musical skulle velges:

http://www.london-musikaler.com/

Vi skal på på St.Giles hotel, midt i smørøyet ;)

Har booket via Booking.com

Ja jeg fant også denne. Men lurte bare på om prisen på billettene er ok her og om det er trygt å kjøpe her osv...

Får satse på det da :)

Skrevet

Vi var i London i desember. Hadde ikke bestilt billetter til musical på forhånd, men benyttet oss av en av de utallige bodene som står rundt omkring. Fikk kjempefine plasser til "we will rock you". Denne musicalen kan anbefales:-) Morsom og med kjempefin musikk og virkelig gode sangere.

Skrevet

Et rimelig alternativ til de største musikalene er STOMP som går på en mindre scene og koster vesentlig mindre (max 25 pund per person). Bare husk at her er det IKKE lurt å sitte nede på de fremste radene for der ser du ingenting :P Et generelt tips er at det er bedre å betale en hundrelapp mer og få gode plasser..

Hotell.. London er dyrt og dårlig. Prøv YMCA, YHA og sånne. De ligger sentralt, har rom for familier, fin og avslappet stemning, god turistinformasjon, grei standard. Et tips er også å kjøpe billetter med Big Bus Company. Jeg synes det er supert å reise rundt i London på taket av en åpen dobbeldekker (og bare trafikken er fascinerende). Den fungerer som hop-on hop-off så du går av og på på hvilken destinasjon du vil. De selger også rabatterte billetter til mange turistmagneter (uavhengig av om du har kjøpt bussbillett) som også gir kortere kø. Å kjøpe billett i luka til eksempelvis the Dungeons eller Madam Tussauds er regelrett bare DUMT :P (dyrere og lengre kø). Tips til Madam Tussauds: Vær der når det åpner!

Det kan være lurt å skaffe seg et oyster card (buss- og t-banekort) til alle. Du fyller det opp med noen hundrelapper og trenger ikke tenke mer - det er "intelligent" slik at det i løpet av dagen regner ut den billetten som hadde vært billigst for deg. Dessuten er det en turistopplevelse i seg selv å reise rundt med undergrunnen :) (Og vanvittig praktisk og tidsbesparende!) T-banekartene er relativt enkle å finne ut av, og det er alltid noen du kan spørre om hjelp.

Museene i London er gratis. Jeg blir ALDRI lei av the Science Museum (en god nummer to er the Natural History som ligger omtrent samme sted).

Camden Market er en oververldende og uoversiktig opplevelse. Her kan du prute på maten og spise deg mett på alle mulige retter for en billig penge (men de prøver hele tida å lure deg, så ikke ta imot smaksprøver uten å være sikker på at det er gratis..).

For GRATIS show av høy kvalitet, kan dere henge rundt på Covent Garden. Tryllekunstnerne her er dyktigere enn de fleste som opptrer i Norge..

London er supermoro - håper dere får fint vær! :)

Skrevet

Et rimelig alternativ til de største musikalene er STOMP som går på en mindre scene og koster vesentlig mindre (max 25 pund per person). Bare husk at her er det IKKE lurt å sitte nede på de fremste radene for der ser du ingenting :P Et generelt tips er at det er bedre å betale en hundrelapp mer og få gode plasser..

Hotell.. London er dyrt og dårlig. Prøv YMCA, YHA og sånne. De ligger sentralt, har rom for familier, fin og avslappet stemning, god turistinformasjon, grei standard. Et tips er også å kjøpe billetter med Big Bus Company. Jeg synes det er supert å reise rundt i London på taket av en åpen dobbeldekker (og bare trafikken er fascinerende). Den fungerer som hop-on hop-off så du går av og på på hvilken destinasjon du vil. De selger også rabatterte billetter til mange turistmagneter (uavhengig av om du har kjøpt bussbillett) som også gir kortere kø. Å kjøpe billett i luka til eksempelvis the Dungeons eller Madam Tussauds er regelrett bare DUMT :P (dyrere og lengre kø). Tips til Madam Tussauds: Vær der når det åpner!

Det kan være lurt å skaffe seg et oyster card (buss- og t-banekort) til alle. Du fyller det opp med noen hundrelapper og trenger ikke tenke mer - det er "intelligent" slik at det i løpet av dagen regner ut den billetten som hadde vært billigst for deg. Dessuten er det en turistopplevelse i seg selv å reise rundt med undergrunnen :) (Og vanvittig praktisk og tidsbesparende!) T-banekartene er relativt enkle å finne ut av, og det er alltid noen du kan spørre om hjelp.

Museene i London er gratis. Jeg blir ALDRI lei av the Science Museum (en god nummer to er the Natural History som ligger omtrent samme sted).

Camden Market er en oververldende og uoversiktig opplevelse. Her kan du prute på maten og spise deg mett på alle mulige retter for en billig penge (men de prøver hele tida å lure deg, så ikke ta imot smaksprøver uten å være sikker på at det er gratis..).

For GRATIS show av høy kvalitet, kan dere henge rundt på Covent Garden. Tryllekunstnerne her er dyktigere enn de fleste som opptrer i Norge..

London er supermoro - håper dere får fint vær! :)

Hvis gjengen ønsker en tivolipark, er Thorpe Park utenfor London helt super :) Den koster litt, men det er lett å skaffe seg to-for-en-billetter ved å se på sjokolademelka man kjøper på Tesco.. (og andre reklameting og tang). Men det er dessverre verdt å kjøpe ekstra VIP-billett til omtrent 700 spenn per person for å komme foran køen (Det verste er ikke ekstrautgiften, men ubehaget ved å gå forbi alle som ikke har råd til den.. )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...