Gå til innhold

Sykemelding og ryggskole

Anbefalte innlegg

Gjest Uvant dette

Jeg lurer på noe angående sykemelding.

Jeg jobber 100 %. Skal begynne på ryggskole 3 dager i uken i 4 uker. Så legen har skrevet en sykemelding på 60% til meg.

De første 2 ukene går bra for da jobber jeg egentlig Mandag til Fredag. Så da blir det ryggskole Mandag,Onsdag og Fredag og jobb Tirsdag og Torsdag. Men uken etter jobber jeg egentlig Mandag,Tirsdag,Torsdag,Fredag,Lørdag og Søndag. Har da fridag på onsdag pga arbeidshelg. Så denne uken blir det som vanlig 3 dager ryggskole og 4 dager jobb. Men blir det 60 % sykemelding det da? Eller må jeg ta en sykemeldingsdag til pga jeg har jo egentlig vanlig fridag på den ene dagen det er ryggskole?

Håper noen forstår hva jeg mente?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388886-sykemelding-og-ryggskole/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff der ble det mye surr - vrient å skrive på iPad innimellom. Jeg gikk altså ryggskole og hadde trening 3 dager pr uke á 3,5 timer. Det var en miks mellom økter fra 12:30 til 16 og økter fra 09:00 til 12:30. Jeg hadde ikke sykemelding fordi jeg har flexibel arbeidstid, så 60% sykemelding høres raust ut :)

Gjest Uvant dette

Huff der ble det mye surr - vrient å skrive på iPad innimellom. Jeg gikk altså ryggskole og hadde trening 3 dager pr uke á 3,5 timer. Det var en miks mellom økter fra 12:30 til 16 og økter fra 09:00 til 12:30. Jeg hadde ikke sykemelding fordi jeg har flexibel arbeidstid, så 60% sykemelding høres raust ut :)

Pga min sykehistorie, som jeg ikke skal komme inn på her, og ett tungt arbeid så anbefalte legen på ryggskole 60% sykemelding :-)

Gjest Uvant dette

Pga min sykehistorie, som jeg ikke skal komme inn på her, og ett tungt arbeid så anbefalte legen på ryggskole 60% sykemelding :-)

Da syns jeg du skal stole på at legen som kjenner din historie har funnet en god løsning. Lykke til - håper du får samme gode erfaring som meg :)

Annonse

Takk:-) Det håper jeg også. Lei av å ha vondt.

Var du også plaget med nakke og skuldre?

Ja, nakke, skuldre og rygg (spesielt mellom skulderblad). Bevegeligheten ble enormt forbedret bare på én mnd, mens smerter henger i fra 6-9 mnd. Jeg har ennå vondt, men ikke på samme nivå som før, og merker at det er kombinasjonen pc-jobbing/ unnasluntring på treningsfronten som fører til økt smerte. Jeg gikk kurs i september 12.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...