Gå til innhold

Ambuansesaken - visste dere dette?

Anbefalte innlegg

Nord og ned

''Nuvel. Jeg kommenterte selve saken også, gjorde jeg ikke? Og når ble det galt å være kritisk til kilder? Det er jo å kritisere kilder Ørjasæter gjør selv også. Det er slett ikke uvesentlig hvem budbringeren er. Så hvorfor skulle hun være fritatt et kritisk blikk? Du syns hun er et friskt pust. Jeg gar mer enn en gang opplevd henne som svært usaklig og sannhetsvridende. Ikke vet jeg hvir godt du kjenner dama. Jeg hadde et positivt inntrykk av henne, til jeg begynte å følge henne på Twitter og oppdaget hvor mye usaklig hun klarte å vri ut av seg. Dermed har jeg dannet meg et inntrykk av dama, som hun selv har firårsaket at har blitt veldig dårlig.

''

Helt enig. Den dama er så langt fra et friskt pust. Hun er mer dårlig ånde.

Noe mer usaklig skal man leite lenge etter.

''Noe mer usaklig skal man leite lenge etter.''

Og det er f.eks den kronikken vi diskuterer her ett eksempel på? eller har du andre å dele med oss?

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nord og ned

18

• Sør

8

• EnolaGay

5

• PieLill

4

Mest aktive i denne tråden

Det der hjelper overhodet ikke, de unngår glatt å snakke om det saken handler om: Påstått rasisme. Ørjaseæter har flere ganger påpekt at saken ikke ble korrekt behandlet, av hverken ambulansepersonellet eller høyere opp i systemet.

Men, resultatet ville vært det samme uansett hvilken FARGE pasienten hadde.

Og det er DET saken dreier seg om. Jeg synes bare de graver seg lenger ned.

''Men, resultatet ville vært det samme uansett hvilken FARGE pasienten hadde.

Og det er DET saken dreier seg om. Jeg synes bare de graver seg lenger ned. – EnolaGay''

Ørjasæter "glemte" nok bare fakta, og utelot f. eks. at den andre ambulansesjåføren er tidligere medlem av en naziorganisasjon.

Med vennlig hilsen

Nord og ned

Og det er DET saken dreier seg om. Jeg synes bare de graver seg lenger ned. – EnolaGay''

Ørjasæter "glemte" nok bare fakta, og utelot f. eks. at den andre ambulansesjåføren er tidligere medlem av en naziorganisasjon.

Med vennlig hilsen

''Ørjasæter "glemte" nok bare fakta, og utelot f. eks. at den andre ambulansesjåføren er tidligere medlem av en naziorganisasjon.''

Og hva så? Hva har det med Scjenken å gjøre?

Er du ansvarlig for alt dine kollegaer har sagt og gjort opp gjennom hele livet ?

Med vennlig hilsen

Hva ER problemet ditt Sør...? Man kan bare undre seg rett og slett...

Hva ER problemet ditt Sør...? Man kan bare undre seg rett og slett...

''Hva ER problemet ditt Sør...? Man kan bare undre seg rett og slett... – EnolaGay

''

At folk blir liggende igjen i Sofienbergparken, og at Ørjasæter forsøker å bortforklare det med en lemfeldig omgang av fakta.

Det burde også bekymre deg.

''Hva ER problemet ditt Sør...? Man kan bare undre seg rett og slett... – EnolaGay

''

At folk blir liggende igjen i Sofienbergparken, og at Ørjasæter forsøker å bortforklare det med en lemfeldig omgang av fakta.

Helsa di bekymrer meg mer... Jeeeezz...

Annonse

Nord og ned

''

''og at Ørjasæter forsøker å bortforklare det med en lemfeldig omgang av fakta.''

Ørjasæter har ikke hopet over ett enste faktum som har med saken mellom Sckjenken og Dagbladet å gjøre i det hele tatt.

Du og idiotene i Dagbladets kronikk derimot babler løs om forhold som er saken uvedkommende.

Louis Cyphre

''

''At folk blir liggende igjen i Sofienbergparken, og at Ørjasæter forsøker å bortforklare det med en lemfeldig omgang av fakta.

Det burde også bekymre deg.''

At en så stor avis som Dagbldet har en så lemdeldig omgang med fakta burde bekymre deg mer.

Louis Cyphre

Med vennlig hilsen

''Ørjasæter "glemte" nok bare fakta, og utelot f. eks. at den andre ambulansesjåføren er tidligere medlem av en naziorganisasjon.''

Det har ingen relevanse for denne saken at han skal være *tidligere* medlem av en såkalt naziorganisasjon.

Det har ingen relevanse for denne saken at han skal være *tidligere* medlem av en såkalt naziorganisasjon.

''Det har ingen relevanse for denne saken at han skal være *tidligere* medlem av en såkalt naziorganisasjon. – Louis Cyphre''

Selvsagt har det en relevans at den ene ambulansesjåføren har vært medlem i en organisasjon som betrakter pasienten som et undermenneske.

Tror du f. eks. jøder hadde synes det var OK å bli behandlet av en ambulansesjåfør som bare noen år før var medlem av en organisasjon som mener de bør - ja, du vet hva nazister mener om jøder....?

Louis Cyphre

''Det har ingen relevanse for denne saken at han skal være *tidligere* medlem av en såkalt naziorganisasjon. – Louis Cyphre''

Selvsagt har det en relevans at den ene ambulansesjåføren har vært medlem i en organisasjon som betrakter pasienten som et undermenneske.

Tror du f. eks. jøder hadde synes det var OK å bli behandlet av en ambulansesjåfør som bare noen år før var medlem av en organisasjon som mener de bør - ja, du vet hva nazister mener om jøder....?

Det har selvsagt ingen betydning for denne saken (og særdeles ikke for Schjenken). Eller mener du det samme om tidligere Akp'ere som har hyllet massemordere som Pol Pot og Mao?

Nord og ned

Det har selvsagt ingen betydning for denne saken (og særdeles ikke for Schjenken). Eller mener du det samme om tidligere Akp'ere som har hyllet massemordere som Pol Pot og Mao?

''Eller mener du det samme om tidligere Akp'ere som har hyllet massemordere som Pol Pot og Mao?''

Ikke regn med noe svar.

Annonse

''Det har selvsagt ingen betydning for denne saken (og særdeles ikke for Schjenken). Eller mener du det samme om tidligere Akp'ere som har hyllet massemordere som Pol Pot og Mao? – Louis Cyphre''

Det har betydning for han som ble etterlatt.

Jeg har alltid vært skeptisk til folk som har hyllet Pol Pot (enten de er fra høyresiden eller venstresiden), eller Mao, med mindre man vet de har tatt avstand fra det.

Nord og ned

''Det har selvsagt ingen betydning for denne saken (og særdeles ikke for Schjenken). Eller mener du det samme om tidligere Akp'ere som har hyllet massemordere som Pol Pot og Mao? – Louis Cyphre''

Det har betydning for han som ble etterlatt.

Jeg har alltid vært skeptisk til folk som har hyllet Pol Pot (enten de er fra høyresiden eller venstresiden), eller Mao, med mindre man vet de har tatt avstand fra det.

''eller Mao, med mindre man vet de har tatt avstand fra det.''

Du vet at den aktuelle mannen var mindreårig når han var borti Boot Boys? ref. http://dt.no/nyheter/ambulansesjaforen-snakker-ut-1.3103198

Ellers: Du er/var altså motstander av at Valla lenge var en av landets mektigste kvinner, i følge hva du skriver her.

Hvorfor satt du da her og forsvarte henne?

-----------------------------------------------------------------------------

Og igjen: er du ansvarlig og skal lastes for alt hva dine kollegaer på jobben må ha foretatt seg gjennom hele livet?

Ja eller nei?

''eller Mao, med mindre man vet de har tatt avstand fra det.''

Du vet at den aktuelle mannen var mindreårig når han var borti Boot Boys? ref. http://dt.no/nyheter/ambulansesjaforen-snakker-ut-1.3103198

Ellers: Du er/var altså motstander av at Valla lenge var en av landets mektigste kvinner, i følge hva du skriver her.

Hvorfor satt du da her og forsvarte henne?

-----------------------------------------------------------------------------

Og igjen: er du ansvarlig og skal lastes for alt hva dine kollegaer på jobben må ha foretatt seg gjennom hele livet?

Ja eller nei?

Den artikkelen om den andre sjåføren hadde jeg ikke lest før - det var tankevekkende...

Jeg må innrømme at jeg den gangen det skjedde, også tenkte at det nok ikke hadde skjedd med en pen, hvit mann. Men kanskje det hadde skjedd med en gjennomsnitts hvit evt litt rufsete ungdom? Eller - _kunne_ ha skjedd med. Det var jo tydeligvis tilfeldigheter som også gjorde at de overså symptomer. Sånn som det jo dessverre ofte gjøres i andre saker også. Ikke sjelden man hører om diagnoser som blir oversett.

Nord og ned

Den artikkelen om den andre sjåføren hadde jeg ikke lest før - det var tankevekkende...

Jeg må innrømme at jeg den gangen det skjedde, også tenkte at det nok ikke hadde skjedd med en pen, hvit mann. Men kanskje det hadde skjedd med en gjennomsnitts hvit evt litt rufsete ungdom? Eller - _kunne_ ha skjedd med. Det var jo tydeligvis tilfeldigheter som også gjorde at de overså symptomer. Sånn som det jo dessverre ofte gjøres i andre saker også. Ikke sjelden man hører om diagnoser som blir oversett.

''Den artikkelen om den andre sjåføren hadde jeg ikke lest før - det var tankevekkende... ''

Ja, tankevekkedne. For meg fremtår det også som spark langt under beltestedet å bruke mot en 35 år gammel mann hvem han festet med som 17-åring.

''Sånn som det jo dessverre ofte gjøres i andre saker også. Ikke sjelden man hører om diagnoser som blir oversett.''

Javisst, står jo om slik i avisene hele tiden, og man regner jo med svært store mørketall når det gjelder feildiagnostisering, ofte med fatalt utfall.

Episoden i parken var et slik tilfelle av mange, hverken mer eller mindre, noe retten også har slått fast.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...