Gjest Sand Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Hei Er en gutt på snart 22 som har et aldri så lite problem. Jeg er 1,88 høy og veier 92 kilo. Til tross for denne relativt høye vekta er jeg faktisk veldig tynn! Tykkelsen på låret på det tykkeste er 62 cm. Prøv å forestill deg dette, mål deg selv, og du vil skjønne at dette ikke er mye for en på nesten 1,90. Jeg trener regelmessig på Puls, løfter vekter, har ingen problemer med forbrenninga (den har jeg vært til lege hos å fått sjekka) og jeg spiser godt. Alltid til faste måltider, og litt imellom. Det jeg syns er så rart er at andre på min størrelse og vektklasse ser helt vanlig ut, men hvorfor er jeg så tynn i beina i forhold til disse?? Det er en stor plage, og har ingenting med dårli selvbilde og personli innbillning at andre ser så mye bedre ut enn meg å gjøre! Har du et bra svar å gi meg på dette, kan det være en sjukdom jeg har som jeg ikke er klar over? Er frisk og pigg, og trener som sagt regelmessig. Kan det være stoffer i mat jeg ikke tåler, som kroppen avviser og ikke tar til seg? Jeg føler ofte trang for å gå på do, kvitte meg med avføring, opptil 3-4 ganger daglig.. Håper på hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hei Sand, Jeg er enig i at vekten din ikke tilsier at du er tynn. Du må neste få en lege til å undersøke om det kan være en sykdom etc som forårsaker at du er tynn. Vil også nevne at når det gjelder kroppsbygning kan dette ha mye å gjøre med gener. Er du alene om å være tynn rundt beina i familien din, eller ”ligger det til familien”? Det er i grunn vanskelig for meg å si noe annet om grunnen.. Dersom det bare er beina du er tynn i, kan det kanskje være litt vanskelig å prøve å legge på seg noe ved hjelp av kostholdet. Men du kan jo prøve å øke inntaket ditt av kalorier. Fett gir mest kalorier. Pass på at du øker inntaket av umettet fett (som det finnes mye av i vegetabilske oljer, nøtter, fisk etc) og ikke mettet fett (som det finnes mye av i melk, melkeprodukter og kjøtt). Vær litt mer raus med olivenolja i middagen, bruk dressing laget av olje, sitronsaft og krydder over salaten og dryss solsikkefrø over den også, finn en plantemargarin (uten transfettsyrer) til å bruke på brødskivene, ta deg en håndfull nøtter til dessert, etc. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.