Gå til innhold

Galskap

Anbefalte innlegg

Gjest helt vilt
Skrevet

Enig i at det er galskap at barn bruker så mye penger på en veske. (jeg gjør det ikke selv heller, selv om jeg er voksen).

Noen sponses sikkert, andre jobber og sparer opp penger, og velger å bruke det på en veske.

Jeg kjøpte også dyre ting i ungdomstiden (som jeg jobbet og tjente penger til), men det var sykkel, sportsutstyr, pc, moped, lappen osv

og noen ferieturer..

Skrevet

17-18 åringer har jakker til 6-7000 og vesker til 7-11000. Galskap! Og de har jo til og med flere av dem! Jeg hadde vært flau over å posere på den måten, og enda flauere om jeg hadde vært foreldrene deres.... Stod noe lignende i A-magasinet for noen uker siden.... Sukk....

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg tror ingenting på at dette er vanlig. Jeg tror det finnes noen få unntak og at media blåser det opp.

Skrevet

Ikke så vanlig her i byen heldigvis.

Jeg legger nå ikke merke til slike vesker, så jeg aner ikke om ungdommene her har dyre eller billige vesker... :-P

Gjest Elextra
Skrevet

Har sett flere av ungdomsskoleelevene i nærheten av der jeg bor ha slike vesker og tilsvarende dyre jakker. Men det betyr jo ikke at flertallet har det.

Riset uansett på hodet av slikt.

Skrevet

Jeg tror ingenting på at dette er vanlig. Jeg tror det finnes noen få unntak og at media blåser det opp.

Tror du ikke det kan være slik at trendsetterne på noen skoler kjøper slike og får folk med seg, mens det på andre skoler bare er unntakene som prioriterer dette?

Skrevet

17-18 åringer har jakker til 6-7000 og vesker til 7-11000. Galskap! Og de har jo til og med flere av dem! Jeg hadde vært flau over å posere på den måten, og enda flauere om jeg hadde vært foreldrene deres.... Stod noe lignende i A-magasinet for noen uker siden.... Sukk....

Jeg hadde også vært dritflau dersom ett av mine barn om 5 år hadde kommet i avisen eller på nettet i forbindelse med en slik sak :-P

Skrevet

Enig i at det er galskap at barn bruker så mye penger på en veske. (jeg gjør det ikke selv heller, selv om jeg er voksen).

Noen sponses sikkert, andre jobber og sparer opp penger, og velger å bruke det på en veske.

Jeg kjøpte også dyre ting i ungdomstiden (som jeg jobbet og tjente penger til), men det var sykkel, sportsutstyr, pc, moped, lappen osv

og noen ferieturer..

Det er jo let greit å tjene penger og spare og kjøpe seg en litt dyrere ting - men ei veske til en så syk pris er jo helt latterlig når en er ungdom.

Jeg synes forøvrig det er latterlig å bruke så mye penger på veske når en er voksen og tjener penger selv, men det er jo en litt annen sak.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Tror du ikke det kan være slik at trendsetterne på noen skoler kjøper slike og får folk med seg, mens det på andre skoler bare er unntakene som prioriterer dette?

Har vært mange elever hjemme hos oss fra den skolen det refereres til, så jeg innbiller meg at dette må være sterkt overdrevet.

Sikkert noen som kjøper så dyrt, men tror ikke det er mange.

Skrevet

Har vært mange elever hjemme hos oss fra den skolen det refereres til, så jeg innbiller meg at dette må være sterkt overdrevet.

Sikkert noen som kjøper så dyrt, men tror ikke det er mange.

OK. Godt å høre!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

OK. Godt å høre!

Jeg kjenner foressten igjen ansiktet på han på det øverste bildet :-)

Skrevet

Jeg legger nå ikke merke til slike vesker, så jeg aner ikke om ungdommene her har dyre eller billige vesker... :-P

Jeg har en på 17 jeg kan spørre, og han har relativt god oversikt. I følge han er dette svært marginalt her, og da mer -endog beskjedent - utbredt på en av de videregående skolene. "Gutta går ikke med sånne store 'damevesker' her", sier han. Takk og lov sier jeg... ;-)

Skrevet

Jeg må få spørre om noe helt annet: Er det vanlig med Hunter-støvler på gutta i tigerstadens vestkant også? Det har jeg ikke sett før i-det-hele-tatt faktisk.... ;-)

Skrevet

Ja de sossene gir seg ikke.Snart kommer disse røde bussene til 500 000 kjørende i mai mnd.Med bassen på full guffe.Jeg hadde heller gitt disse 25 elevene 20 000 hver de kunne bruke til hva de ville,kanskje 1 mnd på Bali? En gammel BMW 320?

Skrevet

Jeg forstår ikke at noen, ungdom eller voksne, gidder å bruke så mye penger på en bag.

Tviler på at trenden er så generell som artikkelen vil ha det til. De ungdommene jeg kjenner ville syntes man var trang i nøtta om man prioriterte pengene slik.

Dyre vaner kan bli en tung bør.

mvh

Skrevet

Hei,

Ja, en kan få bakoversveis av å høre om slike hinsides prioriteringer.

Men et slikt forbruk har jo endel ringvirkninger i et "samfunn". Tenk bare på avansen imortøren og selgeren av disse varene kan ha...

Så betaler de igjen skatt og så er sirkelen i gang. Det drypper heldigvis litt på klokkeren også...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg må få spørre om noe helt annet: Er det vanlig med Hunter-støvler på gutta i tigerstadens vestkant også? Det har jeg ikke sett før i-det-hele-tatt faktisk.... ;-)

Sønnen min har aldri hørt om det, så jeg vet ikke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...