Gå til innhold

Egenmelding

Anbefalte innlegg

Gjest 1 gang dette
Skrevet

På jobben kan vi bruke 3 dager egenmelding 4 ganger i året.

Jeg hadde fri på lørdag og søndag. Ble dårlig søndag kveld. Var borte fra jobb mandag og tirsdag. Er litt usikker på om jeg er bra til å jobbe i morgen. Er 20% sykemeldt fra før og har fri på torsdag. Hvordan blir det vist jeg er borte i morgen også? Blir det fortsatt 3 dager egenmelding?

Gjest 1 gang dette
Skrevet

Ja, du kan bruke egenmelding i morgen også.

Så bra. Er ikke helt bra og da er det best å bli hjemme. Vil ikkd smitte de andre

Skrevet

Hvor lenge har du vært 20 % sykemeldt? Om det er ut over arbeidsgiverperiode kan du ikke bruke egenmelding.

Gjest svinekjøtt
Skrevet

Så bra. Er ikke helt bra og da er det best å bli hjemme. Vil ikkd smitte de andre

Du kan ikke bruke egenmelding i en periode du er sykemeldt. Jeg var sykemeldt for behandlingsdager en periode, og ikke engang da kunne jeg bruke egenmelding om jeg ble syk.

Gjest svinekjøtt
Skrevet

Forøvrig må vel dagene uansett være i sammenheng. Nå jobber jeg i IA-bedrift hvor vi kan bruke åtte egenmeldingsdager i strekk, men da kan vi være borte f.eks man, tir, ons, tor, fre, man. Altså er lørdag og søndag med selv om vi ikke jobber lørdag og søndag)

Skrevet

Jeg er nesten helt sikker på at du ikke kan bruke egenmelding mens du er sykemeldt.

Jeg har vært delvis sykemeldt en periode, og har forstått det slik at dersom jeg f.eks. får omgangssyke eller feber, må jeg ha sykemelding hvis jeg ikke kan på jobb de dagene jeg skal jobbe.

Gjest 1 gang dette
Skrevet

Jeg er nesten helt sikker på at du ikke kan bruke egenmelding mens du er sykemeldt.

Jeg har vært delvis sykemeldt en periode, og har forstått det slik at dersom jeg f.eks. får omgangssyke eller feber, må jeg ha sykemelding hvis jeg ikke kan på jobb de dagene jeg skal jobbe.

Ok. Da må jeg ringe legen.

Gjelder det egenmelding for syke barn også?

Skrevet

Ok. Da må jeg ringe legen.

Gjelder det egenmelding for syke barn også?

Nei, det gjelder ikke syke-barn-dager.

Gjest 1 gang dette
Skrevet

Nei, det gjelder ikke syke-barn-dager.

Ok. Da ordner jeg det med legen i morgen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...