Gå til innhold

Mat konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Ja, det er liksom bare en suppe med masse grønnsaker og kjøttboller oppi.. Kjedelig a gitt ;P

''Ja, det er liksom bare en suppe med masse grønnsaker og kjøttboller oppi.. ''

Det er det i alle fall ikke. :o) Det er kraft med kjøtt og kjøttboller + poteter og gulrot (som kokes hver for seg).

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

16

• EnolaGay

6

• PieLill

5

• meg__123!

4

Mest aktive i denne tråden

Nei det stemmer ikke Lillemus. Hver konfirmant får 6 billetter _gratis_, men man kan kjøpe så mange billetter man ønsker. Den dagen jr konfirmerte seg var det forresten to andre sermonier samme dag og samme sted :)

''Hver konfirmant får 6 billetter _gratis_, men man kan kjøpe så mange billetter man ønsker.''

Ikke så mange man ønsker, det er jo begrenset hvor mange det er plass til i Olavshallen. :o) Men ja, det stemmer at det var et visst antall hver konfirmant fikk og måtte kjøpe ekstra om det var plasser igjen, det er noen år siden jeg var på borgerlig konfirmasjon, men det var en vakker seremoni. :o)

''Enkelt å servere er det i hvertfall - de fleste kjøper det jo ferdig fra butikken.''

Det er ikke skikkelig sodd. :o) Vi bruker det til hverdags, men det blir ikke det i konfirmasjonen nei, da blir det skikkelig sodd fra slakteri på Inderøy og hjemmelagd flatbrød som ligner på skjenning (det søte flatbrødet som hører til sodd).

Men Lillemus, du som er trønder og alt ;-) Du får kjøpt både Innerøysodd (dvs av skikkelig sodd med boller, kraft og kjøtt av lam) og skjenning i butikken ja. Rema 1000 fører det feks :)

''Hver konfirmant får 6 billetter _gratis_, men man kan kjøpe så mange billetter man ønsker.''

Ikke så mange man ønsker, det er jo begrenset hvor mange det er plass til i Olavshallen. :o) Men ja, det stemmer at det var et visst antall hver konfirmant fikk og måtte kjøpe ekstra om det var plasser igjen, det er noen år siden jeg var på borgerlig konfirmasjon, men det var en vakker seremoni. :o)

Vi kjøpte 25 billetter vi, og ikke var vi tidlig ute heller, så jeg tror taket på antall billetter burde være høyt nok for de fleste ;-) Men kostbar affære for mange fort, 100 pr billett.

Gjest Elextra

''Enkelt å servere er det i hvertfall - de fleste kjøper det jo ferdig fra butikken.''

Det er ikke skikkelig sodd. :o) Vi bruker det til hverdags, men det blir ikke det i konfirmasjonen nei, da blir det skikkelig sodd fra slakteri på Inderøy og hjemmelagd flatbrød som ligner på skjenning (det søte flatbrødet som hører til sodd).

''Vi bruker det til hverdags, men det blir ikke det i konfirmasjonen nei, da blir det skikkelig sodd fra slakteri på Inderøy ''

Slekta der oppe kjøpte også sodd fra slakteri på Inderøy, jeg kaller det fra butikken ;).

Annonse

Gjest Elextra

''Ja, det er liksom bare en suppe med masse grønnsaker og kjøttboller oppi.. ''

Det er det i alle fall ikke. :o) Det er kraft med kjøtt og kjøttboller + poteter og gulrot (som kokes hver for seg).

''Ja, det er liksom bare en suppe med masse grønnsaker og kjøttboller oppi..

....

Det er det i alle fall ikke. :o) Det er kraft med kjøtt og kjøttboller + poteter og gulrot (som kokes hver for seg).''

*knegg*

Men Lillemus, du som er trønder og alt ;-) Du får kjøpt både Innerøysodd (dvs av skikkelig sodd med boller, kraft og kjøtt av lam) og skjenning i butikken ja. Rema 1000 fører det feks :)

''Du får kjøpt både Innerøysodd (dvs av skikkelig sodd med boller, kraft og kjøtt av lam) og skjenning i butikken ja. Rema 1000 fører det feks :)''

Jeg vet det, men det er grisedyrt - billigere å kjøpe det på Inderøya. :o) Skjenning i butikken koster jo en drøy hundrings for 5 flak eller noe sånt! Å bruke over en tusing bare på flatbrød er lite aktuelt. :o)

''Ja, det er liksom bare en suppe med masse grønnsaker og kjøttboller oppi..

....

Det er det i alle fall ikke. :o) Det er kraft med kjøtt og kjøttboller + poteter og gulrot (som kokes hver for seg).''

*knegg*

Gulrot er jo ikke masse grønnsaker, det er en grønnsak det. :o)

''Du får kjøpt både Innerøysodd (dvs av skikkelig sodd med boller, kraft og kjøtt av lam) og skjenning i butikken ja. Rema 1000 fører det feks :)''

Jeg vet det, men det er grisedyrt - billigere å kjøpe det på Inderøya. :o) Skjenning i butikken koster jo en drøy hundrings for 5 flak eller noe sånt! Å bruke over en tusing bare på flatbrød er lite aktuelt. :o)

Dèt er sant - kostbar affære, og slekten min kjøper også fra slakteriet til festbruk. Skjenning kjøpes på Røra visstnok (lenge mellom sodd hjemme hos meg). Bedre er det jo også, rett og slett fordi det er ferskt.

Men MÅTTE bare påpeke at man får skikkelig sodd også i butikken ;-)

Annonse

Gjest Elextra

Vi spiste masse Innerøysodd fra Rema mens vi studerte nemlig - verdens beste bakfullmat ;-S

''Vi spiste masse Innerøysodd fra Rema mens vi studerte nemlig - verdens beste bakfullmat ;-S''

Dagens studenter, altså.... da JEG var ung (og bakfull) spleiset vi på en halvkilo frossen billig-kjøttdeig og lagde spaghetti med kjøttsaus... *mimrer*.

''Vi spiste masse Innerøysodd fra Rema mens vi studerte nemlig - verdens beste bakfullmat ;-S''

Dagens studenter, altså.... da JEG var ung (og bakfull) spleiset vi på en halvkilo frossen billig-kjøttdeig og lagde spaghetti med kjøttsaus... *mimrer*.

Da har du noe til gode som må prøves neste gang vinflasken aldri ble tom ;-) Med det sagt; luksusdyr! Vi spiste spagetti med tunfisk på boks i hermetiske tomater vi - urk. Nå ble jeg plutselig glad at dette er lenge siden :D

Gjest Elextra

Da har du noe til gode som må prøves neste gang vinflasken aldri ble tom ;-) Med det sagt; luksusdyr! Vi spiste spagetti med tunfisk på boks i hermetiske tomater vi - urk. Nå ble jeg plutselig glad at dette er lenge siden :D

''Med det sagt; luksusdyr! Vi spiste spagetti med tunfisk på boks i hermetiske tomater vi - urk.''

Den husker jeg også, og det var jo GODT! Med oliven, løk og kapers.

''Med det sagt; luksusdyr! Vi spiste spagetti med tunfisk på boks i hermetiske tomater vi - urk.''

Den husker jeg også, og det var jo GODT! Med oliven, løk og kapers.

Og masse grov pepper :) Jeg var aldri veldig glad i tunfisk på boks, men prioriterte knallhardt i retning øl ;-)

Grandis er bakfullmat. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...